Rychtal ObwĂłd VI

prosze mi napisac co powinno byc zrobione w Jazzie po 40 tys km
ile moze kosztowac taki przeglad ???czy uszczelki pod kolektorem dolotowym przy regulacji zaworow trzeb awymienic czy mozna jak koledzy to oceniaja
pozdrawiam
gatman Jazz 1,2
Hmmm za duzo Jazzow u nas niema ale mysle ze "Toki" moze ci cos niecos powiedziec
Rafal niech sie wypowie.
Duży przegląd , sprwdzenie zawieszenia, czyszczenie układu hamulcowego, sprawdzenie luzu zaworowego co sie wiąże z wymianą uszczelek pod kolektorem ssącym , wymiana 8 świec zapłonowych , sprawdzenie filtra powietrza ewenualana wymiana , sprawdzenie filtra klimatyzacji , może klocki hamulcowe przód (zalezy jak kto jeździ), ustawienie świateł , smarowanie poszczgólnych elementów, sprawdzenie pasków napędowych, sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym ,uzupełnienie czynnika chłodzącego, wymiana oleju + filtr oleju, podkładka korka spustowego i jesze pare innych.
Koszt około 900 do 1200
co ja tu pomogę, Rafał powiedział wszystko a mój jazz ma przejechane dopiero 7500km ;)
Z serwisówki Hondy:
Tabela przeglądów w warunkach normalnych - wersja europejska
Honda Jazz 40 tyś:
Wymienić olej silnikowy
Wymienić filtr oleju silnikowego
Wymienić wkład filtra powietrza
Sprawdzić luzy zaworowe
- Sprawdzanie luzu zaworowego
Wymienić świece zapłonowe
Sprawdzić i wyregulować paski napędowe
- Sprawdzić, czy nie ma pęknięć, uszkodzeń.
- Sprawdzić ugięcie i naciąg
Sprawdzić przednie i tylne hamulce
- Sprawdzić grubość klocków hamulcowych i tarcz.
- Sprawdzić, czy na powierzchni przednich klocków hamulcowych, przednich tarcz
hamulcowych nie ma uszkodzeń i zarysowań
- Sprawdzić grubość klocków hamulcowych i tarcz. Sprawdzić, czy na powierzchni tylnych
klocków hamulcowych, tylnych tarcz hamulcowych nie ma uszkodzeń i zarysowań
- Sprawdzić szczelność cylinderka koła
- Sprawdzić, czy na okładzinach hamulcowych nie występują pęknięcia, szklistość, ślady
zużycia i zanieczyszczenia
- Sprawdzić, czy na zaciskach przednich hamulców nie występują uszkodzenia,
nieszczelności, a zaciski są pewnie zamontowane
- Sprawdzić, czy na zaciskach tylnych hamulców nie występują uszkodzenia, nieszczelności, a zaciski są pewnie zamontowane
Sprawdzanie regulacji hamulca ręcznego, hamulec bębnowy, hamulec tarczowy
- Sprawdzić działanie hamulca postojowego
Sprawdzenie ustawienia świateł
- Sprawdzić ustawienia reflektorów
Jazda próbna (sprawdzić hałasy, stabilność jazdy, wibracje i działanie wskaźników oraz przełączników)
Wzrokowo sprawdzić następujące elementy:
- Sprawdzić prawidłowość zamontowania i ustawienia, pęknięcia,
pogorszenie własności, rdzę i nieszczelności
- Sprawdzić dokręcenie wkrętów, nakrętek i łączników. W razie potrzeby dokręcić
Końcówki drążków kierowniczych, przekładnia kierownicza i osłony gumowe
- Sprawdzić nasmarowanie listwy zębatej i stan połączeń układu kierowniczego
- Sprawdzić uszkodzenia osłon gumowych i wycieki smaru
Elementy zawieszenia
- Sprawdzić dokręcenie śrub
- Sprawdzić, czy nie są uszkodzone osłony przeciwkurzowe
Osłony gumowe półosi napędowych
- Sprawdzić, czy nie są pęknięte opaski i osłony gumowe
- Sprawdzić nasmarowanie listwy zębatej
Sztywne i elastyczne przewody hamulcowe (łącznie z ABS/VSA)
- Sprawdzić pompę hamulcową, zawór proporcjonalny oraz modulator ABS lub VSA pod
względem uszkodzeń i szczelności
Poziom wszystkich płynów i ich jakość
- Płyn chłodzący silnika
- MTF
- ATF
- Płyn hamulcowy
- Płyn do spryskiwaczy przedniej szyby
Układ wydechowy
- Sprawdzić, czy osłona termiczna katalizatora, rura wydechowa i tłumik są szczelne,
dokręcone i bez uszkodzeń
Przewody paliwowe i ich połączenia
- Sprawdzić przewody paliwowe pod kątem obluzowanych połączeń, pęknięć i pogorszenia
się ich stanu
- Dokręcić obluzowane połączenia i wymienić uszkodzone elementy
Stan opon
- Sprawdzić ciśnienie, przebicia lub przecięcia i nieregularne zużycie bieżnika.
+ Dodatkowo co 3 lata:
Wymienić płyn hamulcowy
Wymiana filtrów przeciwpyłkowych i przeciwkurzowych
Skróty :
MTF - Olej przekładniowy do skrzyni ręcznej
ATF - Olej do automatycznej przekładni
- Płyn do spryskiwaczy przedniej szyby
Ciekawe jak to sprawdzić Też mnie to denerwuje najlepiej chyba dolać a potem opieprz od klienta dostać (ja miałem inny zapach proszę pana, prosze spuścić!!) Był taki
No nie da się ukryć, że z tym dolewaniem to juz lekka przesada.
Może trzeba walnąć na ścianie kartkę... że, o ile klient nie zaznaczy inaczej przy oddawaniu samochodu, to lejemy do pełna o zapachu cytryny Zawsze potem mozna powiedzieć, że przecież pisało.
A tak btw, skoro zeszło na płyn do spryskiwaczy, to nie ma ktoś może przypadkiem pomysłu jak prosto dorobić jakąś kontrolkę co się zaświeci jak się będzie płyn kończyć ?