Rychtal ObwĂłd VI

Szukam, szukam i nie mogę znaleźć żadnych informacji o OBD/OBDII w Hondach .
Może ktoś ma jakieś doświadczenie i mógłby mi pomóc ?
Gdzie można znaleźć kompletną listę (najlepiej wszystkich modeli, ale najbardziej by mi zależało na Civic i Fit/City/Jazz) Hond wraz z informacją czy i jakie protokoły diagnostyczne obsługują (OBD/OBDII)?
Które (który) z wymienionych niżej protokołów supportuje Honda ?
SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
Z tego co znalazłem to chyba ISO 9141-2 i ISO 14230-4 KWP , ale czy ktoś może to zweryfikować ? Jeżeli tak jest, to z jakiego powodu są 2 protokoły?
Czy do skasowania kontolki SRS i odczytanie kodów błędu wystarczy ELM-323 ?
Czy można przez ELM-323 odczytać aktualne parametry pracy silnika ?
Czy to prawda że przez OBD/OBDII można odczytac numery VIN i silnika? (znalazłem informację, że w niektórych markach samochodów są wpisywane do ECU dla każdego egzemplarza osobno ale jakoś nie mogę w to uwierzyć - jeżeli można to jakim oprogramowaniem ?)
Czy i w jaki sposób podłączenie się do złącza serwisowego może pomóc przy kupnie używanego samochodu? Oprócz oczywiście oczywistej sprawy, jak sprawdzenie czemu SRS świeci - to jakie jeszcze informacje można uzyskać? Czy można sprawdzić prawdziwy przebieg samochodu? Czy zapisana jest cała historia alarmów wraz z kodami?
Spytaj urzytkownika EMG na civic klub. On moze takie zeczy wiedziec.
Jak będziesz dcoś miał to wklej tutaj bo się to komuś napewno prędzej czy później przyda.
Jak będziesz dcoś miał to wklej tutaj bo się to komuś napewno prędzej czy później przyda.
Się rozumie :) - jak będę coś wiedział/miał to opiszę.
takie rzeczy to tylko u Sajmona - on przy tym duzo grzebie
jak obd2 to sadze ze tylko EMG bo obd1 to sajmon spokojnie
o matko takiej wiedzy to ja niemam
[ Dodano: 2007-01-21, 22:04 ]
Sajmon, dzięki za info.
Niestety to o opisałeś tyczy się tzw. chip-tuningu, czyli zmiany zawartości programu procesora ECU lub mapy sterowania silnikiem. Czyli operacja do której potrzebne jest zmiana zawartości pamięci (zapis).
Mnie interesuje wyłącznie to, jak najniższym kosztem można tylko odczytywać zawartość pamięci ECU, jakie dane tam się znajdują oraz na ile mogą być pomocne przy kupnie samochodu używanego?
Ogólnie wiadomo, że można odczytać kody błędów - bo po to w końcu został wymyślony OBD jak sama nazwa wskazuje (On-Board Diagnostics). Pytanie tylko czy jest przechowywana historia błędów i w jaki sposób ?
Wiadomo również, że można odczytać aktualne parametry pracy silnia (temperatury, ustawienie przepustnicy, wskazania sond lambda, skład mieszanki, obroty silnika)
- w końcu i tak wszystkie te informacje są potrzebne do prawidłowej pracy nowoczesnego silnika. Czyli wydaje się, że tak naprawdę dość tanim kosztem można uzyskać niezłe urządzenie kontrolno-diagnostyczne. Pytanie tylko brzmi - w jakich modelach/rocznikach Hondy jakie informacje są dostępne i przez jakie protokoły można je uzyskać.
Sajmon, dzięki za info.
Niestety to o opisałeś tyczy się tzw. chip-tuningu, czyli zmiany zawartości programu procesora ECU lub mapy sterowania silnikiem. Czyli operacja do której potrzebne jest zmiana zawartości pamięci (zapis).
Mnie interesuje wyłącznie to, jak najniższym kosztem można tylko odczytywać zawartość pamięci ECU, jakie dane tam się znajdują oraz na ile mogą być pomocne przy kupnie samochodu używanego?
Ogólnie wiadomo, że można odczytać kody błędów - bo po to w końcu został wymyślony OBD jak sama nazwa wskazuje (On-Board Diagnostics). Pytanie tylko czy jest przechowywana historia błędów i w jaki sposób ?
Wiadomo również, że można odczytać aktualne parametry pracy silnia (temperatury, ustawienie przepustnicy, wskazania sond lambda, skład mieszanki, obroty silnika)
- w końcu i tak wszystkie te informacje są potrzebne do prawidłowej pracy nowoczesnego silnika. Czyli wydaje się, że tak naprawdę dość tanim kosztem można uzyskać niezłe urządzenie kontrolno-diagnostyczne. Pytanie tylko brzmi - w jakich modelach/rocznikach Hondy jakie informacje są dostępne i przez jakie protokoły można je uzyskać.
wiec tak jesli chodzi o pamiec błędów to obd0 obd1 to archaiczne systemy i w momencie wyłonczenia zasilania tzn opdięcia aku wszystkie błędy są kasowane , więc historia odczytu błędów w tych systemach odpada - dlatego wymyślono obd2,5 któryt juz przechowuje informacje o wszystkich awariach -ale znajac zycie to i na to jest sprzęt żeby to skasować
a co do pytania-jak odczytać parametry silnika - to w systemie obd1 -po wgraniu epromu z tzw datalogingiem mozna poprzez kabelek do nokii -wlutowany w odpowiednie miejsce w kompie i zakończony wtyczką usb i w momencie wpięcia tegow kompa można kozystać z takiego programu jak ecu control który podaje predkość obrotową silnika , cisnienie w przepustnicy , temperature powietrza zasysanego ,temperrature oleju ,temperature płynu chłodzącego , prędkość pojazdu (wymagany abs wtedy bo to z tego czujnika idzie) , oraz ładowanie ,oraz skład mieszanki - miałem to w swoim aucie -wilu pamietam hehe jak z laptopem jezdzilem na siedzeniu
poniżej fotki
"wiecej grzechów niepamietam :)"
aha ecu control współpracuje z civic 92-95 czyli obd1
oraz niektóre komputery z crx w obd 0 ale tego jeszcze neiwiem w 100%

