Rychtal ObwĂłd VI

chciałbym prosić Was, aby na bazie Waszego doświadczenia, napisać co i kiedy (po ilu KM) powinno się robić przy Hondzie Jazz od strony serwisowania? Mam na myśli wymianę płynów, klocków, wszystko co związane jest z utrzymaniem auta w dobrej formie.
Najlepiej gdybyście pisali to w formie harnomogramu:
po 20 tys lub 2 lata- przegląd + płyny + klocki
po 40 tys lub 2 lata - coś tam strzelam bo nie wiem...
po 60 tys -
Posiadam Hondę Jazz 2006, przebieg 16 tys km (miała pierwszy przegląd w Niemczech zaraz po zakupie). Teraz następny przegląd chyba po 20 tys km?
Powiem na marginesie że Hania była szpachlowana po niewielkich zarysowaniach karoserii nad przednim i tylnym błotnikiem. Zrobiona na cacy ale może w związku z tym wymaga jakiejś "specjalnej" opieki?
Z góry dzięki za Wasze sugestie!
Pozdrawiam,
Robert
ziom poszukaj troche
http://www.hondafitjazz.com/manual.htm
ziom poszukaj troche
http://www.hondafitjazz.com/manual.htm
hej!
tak wpadłem na to jak sobie robiłem research. Są też tam wytyczne dot. serwisowania ale są tak ogólne i teoretyczne że nie wiem czy nadają się na polskie warunki ... Gdyby się do nich stosować gwarancja na auto mogłaby być dożywotnia
Chodziło mi bardziej o porady od użytkowników. Jak to powinno wyglądać w praktyce.
Ale pewnie skoro autko jest na gwarancji to trzeba się trzymać tabelki?
pozdro!
Jestes z wawy podjedz sobie do Honda Plaza i zapytaj napewno chlopaki z tamtad doradza co i jak
Jestes z wawy podjedz sobie do Honda Plaza i zapytaj napewno chlopaki z tamtad doradza co i jak
... i tak pewnie zrobię
Dzięki i pozdrawiam!
a u nas było coś takiego http://www.honda.slask.pl...&highlight=jazz
Mi niedawno stuknęło 40 tyś - więc juz jestm po 2 przegladach. A wygladało to tak (piszę z pamięci, więc mogłem coś pominąć):
po 20 tyś:
- olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy, kontrola hamulców + przesmarowanie tłoczków.
po 38tyś musiałem przednie wymienić klocki hamulcowe
po 40 tyś:
- olej, filtr oleju, filtr powietrza, nie zminiono filtru kabinowego (przeciwpyłkowego) ???, hamulce powinny być robione ale z racji tego że przy wymianie klocków były wszystkie przesmarowane to już nie było nic przy nich grzebane, wymiana 8 świec i regulacja zaworów, a w zwiazku z tym nowe uszczelki pod kolektor.
hmm.. tyle pamiętam.. ale jak dorwę faktury to jeszcze uzupełnię co tam było robione
Zastanawiam się równiez czemu nic nie jest robione z klimą... ale jakos zapomniałem o to dopytać w ASO na przeglądzie.
Mi niedawno stuknęło 40 tyś - więc juz jestm po 2 przegladach. A wygladało to tak (piszę z pamięci, więc mogłem coś pominąć):
po 20 tyś:
- olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy, kontrola hamulców + przesmarowanie tłoczków.
po 38tyś musiałem przednie wymienić klocki hamulcowe
po 40 tyś:
- olej, filtr oleju, filtr powietrza, nie zminiono filtru kabinowego (przeciwpyłkowego) ???, hamulce powinny być robione ale z racji tego że przy wymianie klocków były wszystkie przesmarowane to już nie było nic przy nich grzebane, wymiana 8 świec i regulacja zaworów, a w zwiazku z tym nowe uszczelki pod kolektor.
hmm.. tyle pamiętam.. ale jak dorwę faktury to jeszcze uzupełnię co tam było robione
Zastanawiam się równiez czemu nic nie jest robione z klimą... ale jakos zapomniałem o to dopytać w ASO na przeglądzie.
To jest super! Wielkie dzięki za info. Pewnie eksploatacja cześci jest uzależniona od stylu jazdy ale własnie chodziło mi mniej więcej o tego typu wskazówki.
Powiedz jeszcze proszę ile kosztował Cię mniej więcej pierwszy i potem drugi przegląd? I w którym serwisie to robiłeś? Czy koszty przeglądu różnią się między sobą w różnych ASO?
Z góry dzięki za info!
przeglad 20tyś:
pytałem w róznych ASO na ślasku i cena 700zł +_ 10% (jedynie dużo taniej w Rudzie Śląskiej, ale od razu powiedzieli, że częsci to zamienniki a nie Honda ... o ile dobrze pamiętam to chodziło o filtr kabinowy i oleju)
Ostatecznie zrobiłem w Gliwcach bo miałem najblizęj.
Cena: coś koło 730zł.
Wynik: po raz kolejny zgłaszałem im bardzo wysokie spalanie i po raz kolejny nic z tym nie zrobili. Dodatkowo wszystko wskazuje na to, że uszkodzili mi alufelgę (sam się zastanawaim jak).
Czas: 2-3h.
przegląd 40tyś:
u Dumnicikiego w Bytomiu (zniżka dla stałego klienta bo już wcześniej u nich malowałem samochód jak mi go zadrapali i oferują samochód zastępczy z którym miałem problem dostać gdzie indziej)
Wynik: zmieli olej, wyregulowali i spalanie mi spadło średio o 1litr/100km !!!
Generalnie wszystko OK, (jedyne co mi się średnioo spodobało to, że sami zmienili przy wczesniejszej naprawie ramki na tablice rejestracyjne, a swoje firmowe maja niespecjanie ładne )
Cena: około 900zł - ale ja miałem taniej z powodu juz wcześniej zrobionych hamulców.
Czas: niecałe 6h
[ Dodano: 2007-06-27, 13:01 ]
przy 600000 mają jeszcze........ przy 60000
przeglad 20tyś:
pytałem w róznych ASO na ślasku i cena 700zł +_ 10% (jedynie dużo taniej w Rudzie Śląskiej, ale od razu powiedzieli, że częsci to zamienniki a nie Honda ... o ile dobrze pamiętam to chodziło o filtr kabinowy i oleju)
Ostatecznie zrobiłem w Gliwcach bo miałem najblizęj.
Cena: coś koło 730zł.
Wynik: po raz kolejny zgłaszałem im bardzo wysokie spalanie i po raz kolejny nic z tym nie zrobili. Dodatkowo wszystko wskazuje na to, że uszkodzili mi alufelgę (sam się zastanawaim jak).
Czas: 2-3h.
przegląd 40tyś:
u Dumnicikiego w Bytomiu (zniżka dla stałego klienta bo już wcześniej u nich malowałem samochód jak mi go zadrapali i oferują samochód zastępczy z którym miałem problem dostać gdzie indziej)
Wynik: zmieli olej, wyregulowali i spalanie mi spadło średio o 1litr/100km !!!
Generalnie wszystko OK, (jedyne co mi się średnioo spodobało to, że sami zmienili przy wczesniejszej naprawie ramki na tablice rejestracyjne, a swoje firmowe maja niespecjanie ładne )
Cena: około 900zł - ale ja miałem taniej z powodu juz wcześniej zrobionych hamulców.
Czas: niecałe 6h
[ Dodano: 2007-06-27, 13:01 ]