Rychtal ObwĂłd VI

Sorry jezeli sie powtarzam ale w "szukaj" nie znalzlem jendoznaczej odpowiedzi.
Czy rozłączenie akumulatora do ładowania na 10 godz. nie spowoduje zakodowania komputera i czy nie bedzie konieczna interwencja serwisu? Raz juz wyjmowalem aku. na ok 25min i wszystko było ok, ale nie wiem jak to ma sie do 101 godz.
Czy reset kompa, a w zasadzie "naukę" powinno sie robić na zimnym silniku (czytalem o tym w szukaj, ale opinie sa podzielone) czy mozna na rozgrzanym? Czy częstość resetu kompa ma wpływ na niego? Prosiłbym o obiektywną i jednoznaczną odpowiedź. Dzieki. Pozdrawiam.
Możesz odpiąć na 101h i nic sie nie stanie
Naukę najlepiej robić na zimnym silniku by adaptował się od normalnych początkowych warunków pracy, (wkońcu zawsze rano odpalasz auto jako zimne)
Aczkolwiek ja robiłem i tak i tak dziesiątki razy i różnicy nie widziałem.
Częstotliwość resetu kompa nie ma na niego wpływu.
Witam,
w sumie tez szukalem informacji na ten temat i nigdzie nie znalazlem o kodowaniu komputera jak odlaczysz akku na dluzszy czas.
Co do nauki to sa zdania podzielone. Niktorzy pisza ze mozna robic na zimnym silniku i poczekac az sie wiatrak wlaczy i po wylaczeniu zrobic rundke po miescie. Drudzy znow pisza ze najlepiej rozgrzac silnik i zrobic reset kompa wtedy krocej bedziesz musial czekac az sie wiatrak wlaczy. Ja zawsze robilem na zimnym silniku czekalem az sie trzeszke temperaturka podniesie wiatrak sie wlaczyl i jazda. gasisz auto i wyruszasz w miasto.
Czestosc resetu zalezy wylacznie do Ciebie. Przegladalem rozne, naprawde rozne stronki o tematyce ECU bo sam juz kilkanascie razy robilem reset i nic nie wyczytalem zeby reset mial jakis wplyw na autko ani komputer.
Pozdrawiam
Marcin
powiem tak olejcie te programowania kompa= czy zimny czy ciepły - odpalic i jechac i sie nie przejmowac
powiem tak olejcie te programowania kompa= czy zimny czy ciepły - odpalic i jechac i sie nie przejmowac
też tak ostatnio zrobiłem bo nie miałem czasu na jakieś tam programowania i chodzi normalnie. Obroty po zagrzaniu silnika spadają do wartości 700-800 więc wszystko wróciło do normy
Dzieki za odpowiedzi!!!!
Pozdrawiam.
A moim zdaniem trzeba nauczyć komputer po resecie - dwa razy odłączyłem klemy od akumulatora i z uwagi na brak czasu rozpocząłem jazdę. No i obroty na biegu jałowym falowały, a na początku spadały do minimum, tak że nieźle trzęsło budą. Także ja jestem zdania, że uczecnie kompa po resecie ma sens - nawet jeśli to strata paliwa. W końcu przecież nie codziennie resetuje się komputer.
Ostatnio testowałem ten reset w Acurze i po tygodniu bez aku odpaliłem i ruszyłem w drogę - bez anomali.
Róznie więc to może być z tą nauką ;)