Rychtal ObwĂłd VI

Pytam po chetnie dorzucilbym drugi aku bo wiecej pradu nie zaszkodzi
czy 1 alternator wyrobi sie z ladowaniem 2 aku czy tez trza cos z tym rzeźbic???
Po co Ci drugi aku? Jesli juz chcesz to wymien na jakis mocniejszy, moze nawet zelowy ale mysle ze seryjny alternator bedzie mial wtedy problem.
moze nawet zelowy
Z tym się nie zgodze, o żelowych akumulatorach nie słyszałem nic dobrego, tylko złe opinie. Nawet kiedyś były one opisywane w jakiś czasopismach moto.
Co do mocniejszego to może być różnie, alternator może nie być w stanie go dość dobrze naładować i kapa.
Standardowy alternator nie doładuje 2 akumulatorów.
Myślę że możesz dobrać pojemniejszy akumulator ,tylko musiałbyś obliczyć czy alternator da radę go doładować,bo inaczej może byc pożytek tylko na początku gdy aku bedzie nowy, z czasem alternator nie da rady go w pełni doładować,nie wiem jak to w benzynowych autach jest ale w dieslach są wydajniejsze alternatory bo i aku zakłada sie większe,wiadomo że odpalić diesla jest ciężej zwłaszcza zimą
Pewnie że możesz, ale nie polecam.
Alternator wyrobi, chyba że cały czas stoisz w korku na światłach, podgrzewanej szybie, nawiewie, radiu ...
Najważniejsze pytanie po co Ci to jest potrzebne?
Można wsadzić nawet i 220Ah ale i tak jak będziesz jeździł na krótkich odcinkach w korku itd to bedziesz w nim miał władowane może 10-15Ah... A akumulatorom szkodzi niski poziom naładowania więc po co przepłacać za coś co za dwa lata bedzie zasiarczone do wymiany?
Dwa aku połączone równolegle będą miały pewnie coś koło 100Ah, czyli zalecany maksymalny prąd łądowania to teoretyznie 10A (dla alternatora to malutko).
Niestety akumulatory w samochodzie są ładowane stałym napięciem a nie prądem, który może wynosić 20-30A dla aku 45Ah (a powinien max 4,5A).
Jak koniecznie chcesz mieć dwa akumulatory to powinny one być dokladnie takie same, czyli kupione nowe w tym samym sklepie z tej samej partii itd...
Niestety po jakims czasie ich oporności wewnętrzne się i tak rozjadą i zacznie się robić to co w przypadku dołożenia jakiegokolwiek akumulatora do tego co masz.
W skrócie jeden z drugim będą nierówno pracować (ładować, rozładowywać) i ten lepszy szybko bedzie musiał sie zrównać zurzyciem do tego gorszego...
Aku żelowe są do urządzeń z precyzyjnymi układami ładujacymi które monitorują prąd, napięcie (niekiedy temperature) przez co 4-5lat są w stanie pracować (w prawie idealnych warukach)
Nie wiem jak się sprawują żelowe - samochodowe optima i inne, ale tradycyjny aku żelowy szybko będzie suchy i nadawał się na śmietnik.
Sam chętnie wsadziłbym coś większego żeby można było czasem na postoju posłuchać w zime radia, mieć włączone np postojówki, .... dłużej niż 20min :) Niestety miejsca na to brak w mojej hannie, a ładowanie aku do bagażnika jest bez sensu ze względu na długie kable...
Dzieki slimaX za szczegółowe info. To jest to na co czekałem A chcialem wrzucic drugi aku bo lubie sobie posłuchac czasem dobrej głosnej muzy w moim autku. a ze zaczyna nam sie okres zimowy to obawiam sie ze aku moze mi sie szybciej rozładowac a potem nie bede mogl autka odpalic... (chodzi rowniez o zwiekszony pobór prądu poprzez właczone gorzewanie itp...) Muslałem rowniez o jakichs fajnych neonikach pod autko czyli dodatkowe zuzycie mocy...
Odpowiedzi otrzymalem bardzo konkretne wiec temacik mozna zamykac.
Pozdro !!!
slimax, ma racje, wieksze aku mozna wsadzic jedynie gdy robi sie dluzsze trasy, jesli nie to lepiej pozostac przy tym co jest