Rychtal ObwĂłd VI

dzis rzuciłem okiem na ECU i tu moje zdziwienie.. dioda miga :( po przekręceniu zapłonu jest to tak (przedstawie to kerseczkami)
- --- ---- ---- ---- ---- ---- i tak cały czas a za cholere nie wiem o co w tym chodzi... Pomóżcie proszę!!!!
[ Dodano: 2005-08-28, 21:54 ]
nie dostaje paliwa, pisalem pare dni wczesniej w innym temacie, mialem dokladnie to samo, poruszaj przewodami paliwowymi, u mnie to bylo przez to ze filtr byl najprawdopodobniej zapchany, ale po wymianie wszystko wrucilo do normy.
Nie dostaje paliwa i trzyma obroty na 2 tysiacach??? przed wymiana filtrów było wszystko ok :|
podczas jazdy też nic sie nie dzieje.. przyspiesza jak należy.. nie szarzpie i nic w tym stylu.. tylko 2 Tysiaki obrotów no i co to za bład sygnalizuje ECU???
myślę ze chodzi chyba o to
http://www.altech.com.pl/...lement/6-26.pdf
ja naszczescie mam jeszcze gaz w aucie i wtedy mnie uratowal, bo moglem na gazie jezdzic, jak chcesz to jutro moge sie zapytac mechanika bo cos tam przy przewodach grzebal i na jakis czas pomoglo, ale puzniej wymienilem filtr paliwa w szystko dalej jest ok.
mruga najpierw krótki a potem długie? Jakie auto ma przebieg?
@siviq .. po przekreceniu kluczyka mignie raz potem po chwili 3 razy i potem cały czas po 4 w/g mnie to krótkie sygnały. przedstawiłem to w pierwszym poscie ,, przebiegieg około 250.000
silniczek krokowy wyczyszczony? bo to tak akurat (to wtryski sa?)
gażnik :( silniczek krokowy czyszczony był niedawno ..
Kurcze mi te kody błedu nie pasują
Panowie teraz sie usmiejece jak wam napisze.. Rano zdwonie na serwis.. przedstawiam sprawę pan mówi zebym przyjechał, się podłączy i bedzie wiadomo... Zrobiłem dłuższą rundę cały cas 2tys obrotów ;) dojeżdzam na serwis obroty jak należy ok 1 tys.. ale myślę co tam czasem tak bywało.. wjeżdzam panowie sprawdzają hmmmm na komputer nawet nie spojżeli bo o co.. otwarł maskę sprawdził zapłon i stwierdził, ze wszystko jest OK ... Na nic było moje gadanie, że ECU coś tam miga, stwierdzili ze moze sobie migac .. no i że takie obroty mogą być skutkiem przebicia czy cieknącego aparatu zapłonowego :wink:
No i nawet NIC mnie nie skasowali za tą usługę hehe .. jak narazie obroty ok.. ECU tak jak migał tak miga ..
powinno byc juz ok, ale u mnie przed wymiana filtra raz sie pojawial ten problem a raz nie.
powinno byc juz ok, ale u mnie przed wymiana filtra raz sie pojawial ten problem a raz nie.
troszkę pojezdziłem i dalej to samo
[ Dodano: 2005-08-29, 21:26 ]
Coś mi nie pasuje z tym ECU. Jedź do ASO i zmus ich niech Ci powiedzą co to za błąd on wybija. Bo ewidentnie o cos mu chodzi tylko ze nie bardzo mozna powiedziec z tego co piszesz.
Pozdro Łukasz
W Tym ASO to zaniedługo zostane stałym klientem hehe .. Ale tak na poważnie .. nie ma tam Kompetentnych ludzi.. 2 młodzików którzy na tekst "błąd komputera" zaraz patrzyli na deskę rozdzielczą.. To ja mi mówie, że w tym modelu nie ma diody na desce tylko na samym ECU.. Konsternacja.. i tekst "aaaa tam to niech sobie miga" no dobra .. pomyślałem. Szukali ofiary w samym zapłonie i rozruszniku choć nie wiem co to miało by do rzeczy heehe.. Zapłon idealnie . Wogóle wszystko OK ..
Pojechałem do domciu ... zaczałem grzebać i chyba udało się bo jak narazie wszystko w pozrądku..
Ogólnie na tych "serwisach" to oni wiedzą tyle zeby przy awarii wymienić częsci na nóweczki..
I doszedłem do wniosku, ze jak sam sobie tego nie zrobie to nikt a napewno ASO mi nie pomoże :)
W poniedziałej jadę do tych "fachowców" na ustawianie zaworów... ciekawe co z tego wyjdzie..
Coś mi nie pasuje z tym ECU. Jedź do ASO i zmus ich niech Ci powiedzą co to za błąd on wybija. Bo ewidentnie o cos mu chodzi tylko ze nie bardzo mozna powiedziec z tego co piszesz.
Tak samo twierdzę, tak jak już zresztą pisałem, a z tego co podajesz nie potrafię ustalić kodu. Więc niech Ci w ASO powiedzą co zostaje wymigane.
Bo z tego co podajesz można stwierdzić tylko że pada Ci ECU.
Jeśli są ciency lub mają w d….. klienta to zmień ASO.
aplukasz napisał:
Jeśli są ciency lub mają w d….. klienta to zmień ASO
Świete slowa. Mówisz że niedlugo bedziesz tam stalym klientem. Dziwne troche bo ja po jednej góra dwóch wizytach w takim ASO już wiecej bym tam nie pojechał. Także jedź gdzie indziej na pewno Ci pomogą jeśli trafisz na kogoś kompetentnego. Nie wiem skąd jesteś ale jak masz nie daleko do Kraka to polecam Wielicar w Wieliczce. Nie są tani ale znają się na rzeczy.
Pozdro Łukasz
Przejadę się do innego serwisu, tego w Gliwicach nie polecam nikomu :)
Po czyszczeniu IAC-ka mam nadzieję, że zresetowałeś komputer. Jeśli chodzi o kody błędów to samo "nakreskowanie" w poście nic nie mówi. Kody wyświetlane są w sekwencjach długich
( wolne, długie mignięcia oznaczają dziesiątki ) i krótkich ( oznaczają jedności ). Pomiędzy poszczególnymi kodami występuje dłuższa ( ok. 2 sekundowa ) przerwa. Tak więc np. ___ ___ - - - 2 sek. przerwy ___ ___ ___ - - - - - - - oznacza dwa błędy wychwycone przez komputer o numerach 23 i 37. Potem sprawdzasz w tabeli i już wiesz wszystko. Acha, komputer pokazuje kody na okrągło więc pomiędzy przykładowymi sekwencjami występuje najdłuższa przerwa ( ok. 3-4 sek ) i a piać od nowa.
I tak gwoli ścisłości - jaki masz filtr? Metalowy czy plastikowy? Bo do Twojego silnika A20A2
( to zdaje się ten z modelu EX 86> ) doszukałem się na stronie www.moto.sklep.pl obu tych filtrów:
1. http://www.moto.sklep.pl/...rch&sstr=B34018
(tutaj nie sugeruj się opisem bo w odnośnikach część B34018 jest przypisana silnikowi A20A2 )
2. http://www.moto.sklep.pl/...rch&sstr=B34008
Jeśli masz ten plastikowy to może założyłeś go odwrotnie ( metalowego nie da się założyć inaczej niż właściwie). Mam nadzieję, że Cię nie oburzyłem
Normalnie pięknie to opisałeś widać że znasz się na rzeczy.
W końcu stary wyjadacz.
[ Dodano: 2005-09-05, 11:29 ]
@lajsta, po czyszczeniu komp był restowany i potem wszystko było OK..
( wolne, długie mignięcia oznaczają dziesiątki ) i krótkich ( oznaczają jedności )
hmmm u mnie pokazywał moim zdaniem TYLKO błędy krótkie .. i wyglądało to mniej więcej tak - 2 sec - - - 2 sec - - - - 2 sec - - - - 2 sec - - - - 2 sec i tak w kółko...
Filtry mam plastikowe i dobrze założone inaczej chyba by się nie dało..chyba hehe
PS,, nie oburzyłeś mnie bo nie ma czym..
Ja dalej bede sie upieral przy swoim. Pierwsze co zrób to podjedź do jakiegos innego ASO i niech Ci mądrzy panowie zczytają te błedy (jesli nie masz nikogo znajomego ktory by Ci mógł pomóc samemu). Na 99% tam bedzie sie kryla odpowiedz na twoje pytania.
Pozdro Łukasz
A no pojadę do innego ASO jak tylko problem znów się pokaże.. jak narazie cisza i spokój :)
Jonny ok problem na razie ustapil ale czy komputer juz nie pokazuje bledow?? Jesli nie to czekaj az znowu zacznie sie cos dziac ale jesli komp dalej cos tam mruga to jedz i niech Ci sprawdzą.
Pozdro Łukasz
komp nie ma nic do tego, u mnie ta awaria wystepowala bez swiecenia check engine
ja rowniez proponuje podjazd do jakiegoś warsztatu lub innego ASO - najlepiej tam gdzie sie specjalizuja jakos w Hondzie - i zrobia Ci przegrzeb kompa.
Wtedy dopiero bedzie pewnosc co jest grane....wyzerowanie kompa dziala ale na krotka mete - a jak tak staniesz na jakies dalszej strasie - to wspolczucia - lepiej za wczasu sie tym zajac a nie czekac - bo samo przeszlo...
komp nie ma nic do tego, u mnie ta awaria wystepowala bez swiecenia check engine
Najpierw to musiał bym mieć te "check engine" zeby sieświeciło :)
Na dniach zajadę do serwisu niech mi powiedzą o co biega..
komp nie ma nic do tego, u mnie ta awaria wystepowala bez swiecenia check engine
Jak nie ma nic do tego jak przeciez jakies bledy sygnalizuje. Ja nie twierdze ze to akurat na 100% jest przyczyna tych wiekszych obrotów ale taka jest kolej rzeczy że jak masz jakis problem a komputer pokazuje błędy to pierwsze sie je sprawdza. I dopiero potem ewentualnie jesli to nie pomoze (a z reguły pomaga) szuka innych przyczyn niż to co pokazał komp.
Najpierw to musiał bym mieć te "check engine" zeby sieświeciło
Jak to nie masz ChE?? to ta żółta kontrolka silnika która gaśnie 3 sek. po włączeniu zapłonu. Tylko w zależności od modelu komputer bedzie Ci sygnalizował błąd albo migając tą kontrolką po zmostkowaniu kostki albo jeśli masz tak jak ja diody na kompie to po włączeniu zapłonu będą one migać (jeśli oczywista są).
Pozdro Łukasz
to ta żółta kontrolka silnika która gaśnie 3 sek.
hmmm no i tu muszę cie zadziwic .. nie mam żadnej żółtej kontrolki :) są 3 czerwone , ładowanie, olej i ręczny .. poniżej migacze I.T.P
Hmm czyżby Accord III gen nie mial kontrolki ChE?? Tą fotke wygrzebalem z galerii Servisa. Co to jest za kontrolka na lewo od akumulatora?? Bo nie bardzo widac na tym zdjeciu.

A żeby rozwiac wątpliwości to niech sie najlepiej Servis wypowie czy jest czy nie ma.
PS: Amoze ty masz ją po prostu spaloną albo jeszcze lepiej wyciągniętą??
Pozdro Łukasz
bodajze check engine.... o ile mnie pamiec nie myli...
@lukasz mój accord jest IV generacji .. noo i nie ma "chck engine"
a powiem ci szczeże, że hmmmmm spalona nie jest napewno .. ale bardzo prawdopodobne, że może byc wyciagnięta bo na 100% poprzedni własciciel rozbierał konsole i grzebał przy zegarach !! bo wygląda to tak,, jedna wolna , ładowanie, olej.. z drogiej strony hamulec i 2 wolne miejsca.. Nie mam aparatu i nie zrobie zdjacia a telefonem za ciekawie nie wychodzi...
Hmm dziwne. Cos mi sie zdaje że masz wogóle coś nie halo ze swoim wozem. W opisie masz że masz silnik A20A2 a on byl montowany w III gen. IV gen to silniki serii F2xAx. No ale dobra to jak masz IV gen to w takim razie masz taką deske

Jesli nie masz poduszki odpada Ci kontrolka SRS jesli nie masz tempomatu odpada CRUISE CONTROL jesli nie masz czujnika pasów odpada ci tez ta z pasami. Ale reszte musisz miec. A ChE to ta na lewo od akumulatora ktora na tym zdjeciu sie nie swieci.
PS: Masz jakies foty swojej fury albo chociaż silnika?? Bo coś mi tu nie gra.
Pozdro Łukasz
proponuje pogadac z Servisem - juz powienien wrocic do zywych...a na pewno by pomógl
Sorki za pomyłkę .. powinno być w opisie F20A2 :)
Deskę mam identyczną, zapodam fotkę zrobioną telefonem bo nie mam nic pd ręką w tej chwili...


jak narazie nie mam jak zrobic lepszych fotek ale jutro wrzuce cosciekawszego bo tu za wiele nie widac .... Ale jak widac na lewo od akumulatora nic nie ma .. :) puste pole ...
A masz gaz?? Jak tak to mysle że to bedzie rozwiazanie zagadki dlaczego nie masz kontrolki ChE. Otóż często gazownicy nie umieją tak założyć instalki żeby się im ChE nie swiecił i po prostu go wyciągają. Pisales ze byles pare razy w serwisie, i co oni nie zauwazyli ze nie masz tej kontrolki?? Zmień serwis.
Pozdro Łukasz
Gazu nie mam, a auto mam już z 5 lat.. Do serwisu zacząłem niedawno uczęszczać i muszę powiedzieć, że akurat w Honda ASO Gliwice jakoś nie bardzo fakt braku kontrolki zdziwiła "serwisantów" :)
Hmm skoro nie masz gazu to jedyne co mi sie nasuwa na mysl to to że poprzedni wlasciciel mial jakis blad i chcial go wyeliminowac w najglupszy z mozliwych sposobow, poprzez wyjecie tej kontrolki (sam mowisz ze grzebal w zegarach). Teraz by pasowalo wyjać te zegary i looknąć co on tam powyciągał bo jak wyjął tylko żaróweczke i ten obrazek silniczka to pół biedy. Gorzej jak zrobił tam totalne spustoszenie. Gdy sie okaze ze to tylko ta pierwsza opcja to kup sobie zarowke, gdzies na czesciach wytargaj ten obrazek i poskladaj tak jak ma byc.
Pozdro Łukasz
Ano tak też chyba zrobie ... tylko gorzej jak bedzie tak jak piszesz .. mógł cholera wie co tam narobic... A że grzebał to jestem pewien bo przestawiał licznik główny i coś mu nie wyszło troszkę ..
Wiesz co Łukasz tak patrzę i widzę, że kolega ma brykę chyba ma gaźniku i nie wiem czy wtedy tej kontrolki poprostu nie ma na desce. Możliwe że kody zczytuje się prosto z ECU.
Patrzeliście do mnie na stronę coś tam jest też napisane o modelach z przed 92' (http://www.hondy.republika.pl/samdiag.html)
A generalnie coś mi się wydaje że z gaźnikowcami jest trochę inaczej, nie iwm czy nie myla nas nasze silniki (bo mamy bardziej wypasione)
@aplukasz a no tak też może być.. że wogóle jej tam nie było.. To tak na scisłośc .. modele przed '92 mają wkoncu te złącze samodiagnostyki czy nie?? bo u mnie coś takiego tam jest :?
Samochody Honda wyprodukowane przed rokiem 1992 (dioda LED w urządzeniu sterującym)
Uwaga! Brać pod uwagę tylko kody usterek emitowane przez czerwoną diodę LED. Żółta dioda LED, jeśli jest, służy tylko do sprawdzania prędkości obrotowej silnika podczas jej regulacji.
1. Włączyć zapłon.
2. Obserwować czerwoną diodę LED w obudowie urządzenia sterującego
a) liczba błysków odpowiada bezpośrednio numerowi kodu - na przykład 15 błysków oznacza kod "15";
Czyli 4 "błyski" błąd 4???
4 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
Nie mam pojęcia co Ci teraz powiedzieć i jak to jest z tym czytaniem kodów prosto z ECU, bo ja czytam niestety z deski.
Zastanawia mnie czy przy kodzie 4 auto może zachowywać się w sposób opisywany, jeśli tak to coś w tym może być.
Ten czujnik jest zabudowny chyba w aparacie zapłanowym, kto wie może jakieś przedmuchanie wystarczy, weź może przeczyść wtyczkę koło aparatu.
Poczekamy jeszcze na wypowiedzi innych, może cos się urodzi.
Może wypowie się też servis, ma accorda III może coś z tego złapie i podpowie.
Hmm jeśli ten czujnik jest gdzieś w aparacie ta napewno będzie to ta ustewka kod 4.. jakiś czas temu miałem likwidowany wyciek oleju do czy jak kto woli przez aparat.. i po dzisiejszych oględzinach *&%#$ olej znów się tam pojawił.. czyli to by mówiło samo za siebie .. tak myślę ..
PS .. mam Accorda IV generacji
Jonny a ktory masz rok dokladnie?? Bo aplukasz ma widac po 92 skoro odczytywal z deski. Ja mam 90 i odczytuje z ECU. I nie wiem skad ty wziąłeś ten opis ze 15 błysków to błąd 15. W żadnym wypadku. Długie błyski to dziesiątki, krótkie jedności. Wiem bo sam juz dwa razy zczytywalem bledy z ECU i za kazdym razem dobrze. Na później dowiem sie czy gaźniki tez mialy ChE czy nie ale raczej na 100% mialy.
Pozdro Łukasz
S .. mam Accorda IV generacji Mr. Green
Juz wiemy po poprzednim wątku
I co tak jak pisałem na gaźniku ??
[ Dodano: 2005-09-08, 10:51 ]
A czytaliscie samodiagnostyke na www.wombat.prv.pl??
SAMODIAGNOSTYKA ACCORDA IV GEN!!!
I co tak jak pisałem na gaźniku ??
Tak F20A2 to gaźnik.
@łukasz te 15 błysków wziąłem stad http://www.hondy.republika.pl/samdiag.html
Ja mam rocznik '91
@aplukasz tak gażnik..
@łukasz te 15 błysków wziąłem stad
No ok wiem, bo to też czytałem (to jest na mojej priv. stronie a ja to mam tak jak napisałem na dole tej strony z www.hondapl.org
Ja sie całkiem pogubiłem, połapałbym sie gdybym zobaczył na własne oczy jak Ci to miga.
Skąd Ty jesteś ?? TAU'RI ?? Hmm wybierasz ASO w Gliwicach to gdzieś blisko musisz mieszkać
Ja z Zabrza jestem :) któregoś pięknego dnia mozemy się gdzies trafić i zobaczysz sobie tą dolegliwość :) ja nie widzę problemu :)
No wiec przeczytalem tą samodiagnostyke na tej republice i na pewno tak nie jest. jest tak jak tam pisze w modelach po 92 tzn. liczba dziesiatek długie, liczba jedności krotkie. Miedzy czasie rozmawialem tez z Wombatem (autorem www.wombat.prv.pl) i potwierdzil że cala IV gen musi miec kontrolke ChE. Dla mnie sprawa jasna. Ktos ją stamtąd wyciagnął. Teraz trzeba to odbudować i dopiero sprawdzic bledy. Bo moze cos tam byc wiecej pokaszanione i dlatego te bledy takie dziwne wychodzą.
Pozdro Łukasz
No to już coś wiemy.
Ale mnie to i tak zastanawia. Mój teść ma accorda IV na gażniku jak wdepnie to zerknę do niego na tą kontrolkę. Bo jakoś od 6 lat nic mu tam nie wyskoczyło - a to juz ciekawa sprawa.
Mi od 5 lat nic nie wyskakiwało.. :) A bardzoe jestem ciekaw czy "chck engine" ma tam byc czy nie ..
Mi od 5 lat nic nie wyskakiwało
A jak Ci mialo wyskoczyc jak ktos Ci wyciągnął kontrolke??
Pozdro Łukasz
Hmm, to powiedz jeszcze czemu mieli by dublować kontrolki skoro w starszej wersji dali diody na ECU, to może olali te na desce.
Łukasz, ty masz kontrolkę na desce i diody na ECU ?? Bo ja nie.
Ja w 4 gen civica miałem i lampke Check Engine na desce i diodke na kompie ;) Wiec moze w niektórych accordach tez tak jest....
A no może.
No nareszcie ktoś się dołączył do pokaźnego już wątka. (Szkoda tylko że jeszcze nic z niego nie wyniknęło)
Łukasz, ty masz kontrolkę na desce i diody na ECU ?? Bo ja nie.
Tak, wlasnie tak mam. Modele do 92 mają tak jak ja a po 92 mają złącze diagnostyczne i tylko ChE bez diody na kompie. Przeciez na stronie Wombata jak byk jest to napisane. I tam raczej błędów nie ma (moze czasem w tabelce z silnikami sie coś spotka)!!!
Pozdro Łukasz
@aplukasz wszystko bedzie wiadomo jak sprawdzisz u swojego szwagra :) wtedy bede miał podstawy do rozbierania deski
Spoko.
Ale weź też pod uwagę, że rozbieranie deski to niezły pomysł jak się ma czas, gdyż przy okazji można trochę wyczyścić to i owo.
Ja po rozebraniu wyczyściłem sobie tą szybkę z pleksi (która teoretycznie wyglądała na czystą ) i momentalnie nabrały zegary efektu (pleksa była mniej widoczna, ciekawszy efekt) .
Czas by się znalał ale nie ma motywacji :wink: jak sie upewnie, że "chck" ma tam byc to wtedy bede grzebał...
A więc tak, zabrało mi sięza wymianę filtrów paliwa.. Dodam iż przed wymianą wszystko było Ok.. Po wymianie obroty po zapaleniu są ok.. ale po chwili skaczą na 2 tys i tak już zostają.. po przegazowaniu spadaja na swój poziom czyli około 1 tysiąca a po ponownym nacisnięciu lekko gazu znowu 2 TYS.. Ręce opadaja i już nie wiem gdzie mam paluchy wsadzic zeby było dobrze
dzis rzuciłem okiem na ECU i tu moje zdziwienie.. dioda miga :( po przekręceniu zapłonu jest to tak (przedstawie to kerseczkami)
- --- ---- ---- ---- ---- ---- i tak cały czas a za cholere nie wiem o co w tym chodzi... Pomóżcie proszę!!!!
[ Dodano: 2005-08-28, 21:54 ]
odpowieczyłes
Może odpowieTRZyłeś??
odpowieczyłes
Może odpowieTRZyłeś??
łooops ,ale ze mnie łosioł
Z dniem dzisiejszym znów zaaczęły mi sie robić cuda z obrotami i wogóle. Ale mniejsza o to.. W związku z tym mam pytanko.. Czy znacie kogoś oczywiscie oprócz ASO mógł by rzetelnie się tym zająć .. oczywiscie nie za darmo :) Bo mi już ręce opadają ...
Jonny w/g mnie bardzo komplikujesz sprawe sobie i temu kto Ci to bedzie robił. Przyczyn mogą być "tysiące". Pisałem że na 100% musisz miec kontrolke ChE (po konsultacji z Wombatem). Dlatego ja na twoim miejscu najpierw wyjąłbym zegary i wsadził żarówke ewentualnie odbudował to co zostało stamtąd wywalone. Dopiero po tym odczytał błedy z kompa i mial jakis punkt odniesienia. A tak to pojedziesz do kogos wysprawdza Ci wszystko, skasuje za wszystko a za chwile znow Ci komp wywali jakis bląd który na przyklad nie bedzie odczuwalny podczas jazdy i dalej lipa. Takze jak dla mnie to na pierwszy ogien trza odbudowac kontrolke ChE (wymienić żarówke lub cokolwiek innego żeby ona zacząła świecić).
Pozdro Łukasz
W czwartek rozbebesze konsole i zobacze o co tam chodzi.. Gorzej jak poprzednik całkiem pozbył się okablowania z kontrolki...
Ja pomogę. Masz coś na priv.
No .. i wkońcu dowiedziałem się, że.... w tych modelach jak mój nie było i nie ma kontrolki "check engine" :) .. sprawdziłem 2 takie modele osobiscie, pytałem na Honda Trójmiasto i żadna nie ma ..
To teraz pytanie,, w jaki sposób odczytuje się błędy z ECU .. jak je interpretować ??
No to bije sie w pierś. Dałbym ... że kontrolka musi byc. A jak odczytać błędy?? Nie mam pojęcia. A diode na kompie chociaż masz??
PS: Dobra rada pogadaj z Wombatem on Ci napewno pomoże.
Pozdro Łukasz
No na kompie dioia jest... :) Taka fajna,, czerwona :)