ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam
Zakupiłem ładnego vtec-a '97 i op wyjęciu kluczyka wyłącza się zegar oraz nie można włączyć radia (kable zółty z czerwonym spięte).
Książkę mam po włosku, a pdf polski troszkę niewyraźny i prócz bezpiecznika z nr 28 nic do radia nie widzę.
Proszę o wskazanie właściwego bezpiecznika (podejrzewam że został wyjety).

Jeszcze jedno - jeśli ktoś dysponuje linkiem gdzie jest łopatologicznie wytłumaczone dlaczego kontrolka "econo" gaśnie mi tuż po uruchomieniu silnika (mam gaz stag100 ale na benie też nie działa) oraz jak i gdzie podpiąć kabelki do żaróweczki, którą sprawdzę podczas jazdy przy jakich obrotach i czy załącza się vtec (tak dla formalności) to uprzejmie proszę o podesłanie. Nic konkretnego na ten temat nie znalazłem na googlu.

to tak na szybko bo własnie wróciłem z garażu (nie mogę się nacieszyć nowym nabytkiem )

dziękuję i pozdrawiam



Witam
Zakupiłem ładnego vtec-a '97 i op wyjęciu kluczyka wyłącza się zegar oraz nie można włączyć radia (kable zółty z czerwonym spięte).
Książkę mam po włosku, a pdf polski troszkę niewyraźny i prócz bezpiecznika z nr 28 nic do radia nie widzę.
Proszę o wskazanie właściwego bezpiecznika (podejrzewam że został wyjety).

Jeszcze jedno - jeśli ktoś dysponuje linkiem gdzie jest łopatologicznie wytłumaczone dlaczego kontrolka "econo" gaśnie mi tuż po uruchomieniu silnika (mam gaz stag100 ale na benie też nie działa) oraz jak i gdzie podpiąć kabelki do żaróweczki, którą sprawdzę podczas jazdy przy jakich obrotach i czy załącza się vtec (tak dla formalności) to uprzejmie proszę o podesłanie. Nic konkretnego na ten temat nie znalazłem na googlu.

to tak na szybko bo własnie wróciłem z garażu (nie mogę się nacieszyć nowym nabytkiem )

dziękuję i pozdrawiam


jesli dobrze czaje radio wylacza sie po wyjeciu kluczyka?? i ja tak mam ori wiazka radio podpiete jest pod stacyjke wlacza sie i wylacza w pierwszym polozeniu kluczyka z zegarkiem jest podobnie nie jest podpiety pod stacyjke ale jak kluczyk wyciagniesz to nie zaswieci

co to zarowki vteca jesty tego sporo ale na szybko i prosto do vteca idzie jedek przewod kolor czarny z tego czarnego ciagniesz przewod do auta do plusa na diode a z diody minus dajesz na mase i juz bedzie chulac
przy vtecu sa dwie kosci wpinasz sie w te gdzie jest jeden przewod jeden pin kabel powinien byc czarny

ale z kontrolka econo nie czaje mowisz o checku
Więc podsumowywując mam podpiąć zegar i radio gdzie indziej? Możesz wyjaśnić jak to zrobić ?:)
Dysponujesz może zdjęciem tego kabelka od vteca? Jak na razie jestem zupełnie zielony w temacie hondy.

Kontrolka powinna świecic się przy mało dynamicznej jeździe na "niższych" obrotach, gdzieś wyczytałem jest wówczas 10% zubożona mieszanka. Chyba jakoś tak :) U mnie gaśnie tuż po zapaleniu silnika.

pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/sho...a5462e4394af4e5

to jest ta pierwsza strzałka z góry, jesli chodzi o plus do vtec'a cigniesz tylko plus z masy i jest :)


ten zegar jest ori z hondy czy jakis dodatkowy??
a radio w innym miejscu??
w sumie moze byc i na tylnej kanapie wystarczy kable przedluzyc chyba ze ich nie masz wogole
jest w hondzie ori wiazka do radia podpinasz pod nia kosc ISO i dalej do radia

ten zegar jest ori z hondy czy jakis dodatkowy??
a radio w innym miejscu??
w sumie moze byc i na tylnej kanapie wystarczy kable przedluzyc chyba ze ich nie masz wogole
jest w hondzie ori wiazka do radia podpinasz pod nia kosc ISO i dalej do radia


Zegar oryginał, wiązka od radia wygląda na oryginalną. Sprzedający wspominał coś o wymianie bezpiecznika, ale ten od radia jest oczywiście ok i kurcze nie wiem co z tym zrobić.
i co chcesz zegar w inne miejsce dac na desce czy chodzi o to ze nie swieci jak wyjmiesz kluczyk??
bo jesli o to drugie to tak ma byc
wyciagasz kluczyk i radio gasnie zegar tez
dopiero w pierwszym polozeniu kluczyka wlacza sie radio a zegar bodajrze w drugim
jesli chcesz przeniesc zegar to tniesz kable przedluzasz podpinasz pod zegar i wsio

i co chcesz zegar w inne miejsce dac na desce czy chodzi o to ze nie swieci jak wyjmiesz kluczyk??
bo jesli o to drugie to tak ma byc
wyciagasz kluczyk i radio gasnie zegar tez
dopiero w pierwszym polozeniu kluczyka wlacza sie radio a zegar bodajrze w drugim
jesli chcesz przeniesc zegar to tniesz kable przedluzasz podpinasz pod zegar i wsio


Wydaje mi się, że zegar się resetuje po wyjęciu kluczyka. Chodzi mi oczywiście o to, żeby cały czas działał, ale po wyjęciu kluczyka gasło jedynie podświetlenie. Podobnie konfiguracja ustawień radia - za każdym razem trzeba ustawiać i to nieco niewygodne. Myślałem że sprawa jest prostsza i że jest podtrzymanie pamięci.
acha no coz ciezki temat jak dla mnie pytaj elektromechanikow np. Papiok powinien wiedziec
Chłopacy to co może być nie tak z tym radiem i zegarkiem oraz kontrolką econo?
moze jednak ktoś się spotkał z takim problemem

.....

Podpiąłem już radio i zegar pod stacyjkę, jednak sprawa kontrolki econo nie została rozwikłana.

Prócz tego znalazłem odpięty immobilajzer pod kierownicą. Po podłączeniu zapala sie zielony kluczyk w zegarach. Klucz raczej nie posiada immo (mam jeden). Czy można spróbowac to odpalić z podpiętym immo, czy też posiada jakąś pamięć albo coś i po jednej nieudanej próbie odpalenia i odłączeniu immo autka nie będzie się dało odpalić?? Jest tu jakieś ryzyko?
Pytam bo wcześniej nie miałem z tym do czynienia.