Rychtal ObwĂłd VI

Co do piszczących klockow to nie które tak maja, po prostu sa za twarde...
Jeżeli chodzi o kontrolke abs-u tona początek zrób samodiagnostyke
Witaj.Klocki i tarcze zakupiłam niejakiej firmy Nipparts i właściwie to z polecenia i miały być przyzwoite w proponowanej cenie.Widać u mnie nie służą i wynika z tego co piszesz , że muszę sie z nimi przemęczyć aż do kolejnej wymiany..nie wiem jak to zniosę , bo mam wrażenie , ze coraz głośniej piskają ..zresztą jak szybkę dziś sobie na maksa uchyliłam to słyszałam jakby tarcie klocków z niekiedy popiskującym dźwiękiem..w warsztacie mechanik powiedział mi , że być może hamuję zbyt delikatnie i z powierzchni klocka zrobiło sie lustereczko które zwyczajnie powoduje owe piski..nie polecał mi szlifowania , bo mówi , że szkoda zachodu..czyli właściwie dalej cała jestem chora i niezadowolona z obrotu sprawy.Czy jeśli dalej będę tak jeźdić to będą jakieś niemiłe i kolejne następstwa?Może natychmiast powinnam wymienić na nowe?
Właśnie samodiagnostykę:)tylko ja pojęcia nie mam jak sie to robi..z tego co wyczytałam tutaj na portalu to rzecz pierwsza która należy zrobić , a ja wstyd , ale zero wyobrażenia mam..nie wiem nawet gdzie są te czujniki abs..czytam , czytam i w rozważaniach zachodzę jak sprawę ruszyć i chyba przyjdzie mi jechać do fachowców od samodiagnostyki abs ..żarówki od stopów już sobie wymieniłam , bo z tego co wyczytałam niekiedy pomaga - mnie nie pomogło..kolejne rzeczy które warto zrobić i o których czytałam tez poza moim zasięgiem , bo ja nie znam sie na schematach bezpieczników..wogóle na mechanice znam sie tyle co panowie z serwisu chyba.
Generalnie zaplanowałam najpierw sprawdzić wszystkie te rzeczy które mogą powodować , że kontrolka ręcznego i absu się zapala, a już ostatecznie zakupywać ten modulator.Kolejny kłopot mam gdzie ten modulator ABS mi zamontują jeśli w końcowym etapie okaże sie to konieczne, bo do serwisu wołami mnie nikt nie zaciągnie.Szczególnie gdyńskiego autoryzowanego serwisu o nazwie Largo nikomu nie polecam!!!!!
Ot i jak sie autko nie psuło tak widać pora na nią przyszła.Mimo wszystko będę ratować , bo przeurocze to stworzenie i wdzięczne niezwykle na drodze i mam wrażenie , że nigdy się znudzić nie może:)
jak w czasie jazdy popiskują to nie jest wina lustereczka na klockach tylko spartolona robota mechanika - albo nie wymienił blaszki przy klockach który piszczy albo olał przypieczony tłoczek który nie do końca odbija :]
a czy kontrolki te świeciły Ci się przed wymianą tarcz i klocków? jeżeli nie to niech panowie mechanicy doprowadzą auto do takiego stanu jaki był kiedy je dostali. Być może coś urwali przy wymianie tarcz. Co do kontrolki ręcznego sprawdź poziom płynu hamulcowego, bo jak go jest za mało to też ta kontrolka będzie się paliła.
hello.Kontrolki jasne, ze nie paliły się przed oddaniem auta na wymiane klocków i tarcz.Generalnie tez nie zapaliły się natychmiast po wymianie tych elementów , bo chwile jezdziłam i piszczalo tylko.Wróciłam rzecz jasna do warsztatu gdzie dokonywalam wymiany i usłyszałam , że te klocki to zamienniki i tak bywa , że piszczą i byc może jak juz pisałam hamuje zbyt delikatnie i sie wyślizgały.Dlaczego tylko pytam sie te same klocki tej samej firmy nie piszczały mi poprzednim razem - juz na nich jezdziłam.Trudno znaleźc dobry warsztat w tym zdaje sie rzecz tymbardziej kobiecie , bo nikt poważnie nie traktuje i często wychodzę zdenerowowana i bezsilna po tekstach które słysze...
może dzisiaj sie cos odmieni , bo trafiłam do warsztatu w którym pierwsza rzecza która starszy pan zrobil była przejazdzka by wyslyszec piski...na 14.00 wracam do niego i bedzie szukał przyczyny - rozbebeszy koła , wyczyści i własciwie mam przeczucie , że odnajdzie przyczyne, a jak nie to hymmm... do elektryka pojade na samodiagnostykę ABSu.Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-07-23, 12:44 ]
To że klocki piszczą to właśnie z tego powodu że są za twarde ale to że obcierają podczas jazdy do jest ewidentnie wina mechanika który źle wyczyścił jarzmo i klocki nie przesuwaja się swobodnie. Odnośnie ABS-u jeżeli stwierdzili Tobie że moduł jest do wymiany też to może być wina warsztatu ponieważ nawet przy wymianie klocków hamulcowych można uszkodzić pompe i sterownik ABS-u, jeżeli układ hamulcowy jest z systemem ABS i mechanik nie włączył zapłonu podczas cofania cylinderków hamulcowych to może dojść do uszkodzenia zaworków w pompie ABS-u ze względu na zbyt duże siły działąjące na te zaworki bez wpomagania elektronicznego ( przy włączonym zapłonie zaworki w pompie abs są wspomagane elektronicznie ).
Myślę że troszke pomogłem.
Pozdrawiam
Właściwie to mnie załamałeś jeszcze bardziej ta świadomością powiązań wszelakich które w moim aucie istnieją.Fatalny dzień jeśli chodzi o ciąg dalszy w poszukiwaniu sedna usterki.Dzisiaj szukanie złaczki serwisowej..i w mioim aucie jest podobno nietypowe , bo 7 pinowe , a nie 3 albo 5 pinowe..
Nadal nie mam pojęcia dlaczego pala się kontrolki.
Pozdrawiam