Rychtal ObwĂłd VI

Szukalem na lamach forum, ale sie nie doszukalem co by mnie interesowalo.
Za niedlugo przydalo by sie mi wymienic olej i tu mam pytanie..
Jaka firme polecacie i jaki model?
Teraz mialem zalany Lotos 10w40 PolSyntetyka. Bede bardzo wdzieczny jesli mi ktos odpisze.
Auto to crx 2gen z licznikowym przebiegiem 180 000 a ile na prawde, to nie mam pojecia.
Slyszalem cos o oleju "Motul". Jak to jest z cena? Dobry jest?
Pozdrawiam
ps. gdyby jednak byl taki temat, dot ceerki i oleju, to przepraszam i prosze o zablokowanie tego, ale mi sie odszukac nie udalo.
Zalej Mobila 10W40 lub 5W50 i to jest dobrej jakosci olej.
Podobno tez Edge 10W60 jest dobry ale cena tez spora
5W50
Akurat mobil 5w50 jak i prawie wszystkie oleje o takiej klasie sa syntetyczne, wiec pomysl sredni.
Jak masz troche wiecej kasy na olej to zalej albo jakiegos motula polsyntetyka albo valvoline vr1 10w160(4l da sie kupic za 150zl). Jak nie to mobil 10w40 albo shell.
A cos do 100zl?
Jak mialem 10w40, to nie ma przeciwskazan zalac go czyms innym, np. "10w160"?
Czym sie to w ogole rozni?
Dzieki i pozdrawiam
Do 100zl to raczej nizsza półka, ale bedzie dawac rade. Mozesz zalac smialo 10w60. Olej taki ma lepsze wlasciwiosci przy wysokich temperaturach. Trudniej jest zerwac film olejowy i mniejsze ryzyko nadwyrezenia silnika przy palowaniu.
[quote="Enzo"]A cos do 100zl?
Zalej jakieś dobre 10w40 trochę dziwne podejście z tym coś do 100 zł
Panolin nie drogi i z tego co wiem to dobry.Sam na nim sie kulam i nie narzekam.Podobno zalewają nim Porsche.Ale tak tylko słyszałem.
Ja jestem znowu po wymianie... znowu zalany SHELL 10W60
Jest ok przebieg oryginalny 260tyśkm
Zalej jakieś dobre 10w40
A co uwazasz za dobre?
enzo-zalewaj motula 15w50 za 115zl od tencia,,ja mialem shella 10w40 zarla se kolo 0,5-0,6litra oleju,zalalem motula spadlo do 0.2-0.3 litra,,,ale jak cie nie spala oleju wogole to zalewaj jakis 10w40-najlepiej motul,shell,valvoline,aha pam,ietaj z olejow ogolnie dostepnych w sklepach[nie allegro]to motul i valvoline nie sa rozlewana w polsce,a to niby plus,tak gadaja...
a ja polecam SELLa mam w domu dwie hanki i jedna na shelu zrobiła już 100tysiaków i jest cycuś o ile pamietam to leje o nich mineralny 15W40
chanki
Co do oleju to polecam Mobil 1
Jeżdże na nim i nie narzekam choć w przyszłym roku przechodze na coś lepszego
sory za to "ch" to tak z rozpędu
ja w kazdym aucie lalem zawsze Mobil1 i zawsze bylem zadowolony
jak juz zalewac to 10w40
Jak po ostrym deptaniu ubywa ci troche tego 10w40 to spokojnie zalej 10w60 napewno zobaczysz różnice na bagnecie...
Uuu, tyle tych propozycji, ze juz sam nie wiem co mam wybrac.
Cos wybiore i chyba bede celowal w 10w60 albo tego 15w50.
Dzieki za tyle odpowiedzi, ze sie wam w ogole chcialo odpisac, bo duzo juz tematow o oleju Mozna na was liczyc
Pozdrawiam
15w50.
z tego co wiem jak miales zalany 10w40 to nie mozesz lac 15w50 , nie mozna wejsc wyzej z oznaczeniem, jedynie taki sam albo nizej, wiec albo np 10w albo 5w. No chyba ze zrobisz plukanie silnika. Niech ktos mnie poprawi jak sie myle
Podepnę się pod temat. Jeżdę od początku civikiem 1.4 is 5d 2000 rok, przebieg 140 000 na Mobilu1 5W50 /taki był zalecany/ i autko chodzi idealnie, nie bierze ani 1mm na bagnecie między wymianami. Ale się zastanawiam, czy mógłbym wlać Shella o tych samych parametrach, bo Mobil w markecie 145 zł/4 l kosztuje, a Shell jest chyba tańszy. Co myslicie? Przecież to też znana firma...
Moja dobra rada zostan przy mobilu 5W50
tez jestem zdania zebys zostal przy mobilu
to obojetne przy czym zostanie wazne zeby trzymaj wybrana specyfikacje do czasu jak silnik zacznie wiecej brac
z tego co wiem jak miales zalany 10w40 to nie mozesz lac 15w50 , nie mozna wejsc wyzej z oznaczeniem, jedynie taki sam albo nizej, wiec albo np 10w albo 5w. No chyba ze zrobisz plukanie silnika. Niech ktos mnie poprawi jak sie myle
Raczej zupelnie na odwrot. Ale tez nie do konca . 15w50 to olej, zazwyczaj mineralny( motul jest polsyntetyczny akurat) stosowane juz jak silnik lubi lyknac oliwe. Mozna smialo stosowac wczesniej majac 10wX, bo ten jest "gestszy". Nie mozna, lub raczej nie zaleca sie przechodzenia z np 10wX na 5wX, 5 przed W oznacza prawie zawsze olej wpełni syntetyczny a 10wX prawie zawsze półsyntetyczny.
ja zalewam jeszcze inne ustrojstwo do swojej żyletki
sunoco racing 10w60 cena jest bardzo przystepna i na olej też nie moge narzekać
http://www.sunoco.be/uk/racingoils.html
hmm to ja się podebne pod temat ze swoim pytanie odnośnie oleju...
obecnie w autku mam: ELF COMPETITION STI 10w40
i zastanawiam się co innego zalać do silnika jako że wkrótce czeka mnie wymiana...
problem mam następujący:
byłęm haneczką na wakacjach 1400km zrobiłem i.. nie ubyło praktycznie nic oleju....
ale jechałem dosyć spokojnie, tj nie kręciłem go do 6-7,5tys obrotow...
natomiast gdy jeżdże sobie 'normalnie' po mieście to olej mi znika...
szczególnie gdy ostrzej jeżdże i kręcę go do odcięcia praktycznie to potem widze że oleju coraz mniej...
i teraz się zastanawiam... :
1. olej mam do dupy tj nie nadaje się do kręcenia hanki wysoko...
2. olej ok, z silnikiem coś nie tak...
pewnie coś po środku... w każdym razie poradźcie mi na jaki olej zmienić... i czy mogę po prostu spuścić stary olej i wlać nowy...
aha i jakieś drogie oleje odpadają oczywiście bo dużo jeżdże... auto pali olej, więc trzeba go uzupełniać.. a już same rachunki za benzyne mi wystarczaja
olej ok, z silnikiem coś nie tak... no raczej z powodu samego kiepskiego oleju takie rzeczy sie nie dzieją. a jeśli to w minimalnych ilościach.Bo podobno każdy samochód weźmie olej jak go pociągniesz do odcięcia.
1. olej mam do dupy tj nie nadaje się do kręcenia hanki wysoko...
nalej SHELLa i bedziesz kręcił do oporu
Elf jest dobrym olejem i problem znikania jego nie rozwiaze wymiana na olej innej firmy. Mozesz zminimalizowac go przechodzac na olej jakis 10w60, ktory jest bardziej przystosowany do krecenia i ma wieksza gestosc. Ale tani nie jest
Hey
Ja leje obecnie 10w40 mobila i chialbym sprobowac teraz 10w60, tylko z tego co patrzylem to malo firm ma taki olej w ofercie. W zasadzie znalazlem tylko valvoline vr1 racing. Mozecie polecic jeszce jakies firmy??
czytaj wyżej
w razie problemu z doborem odpowiedniej klasy oleju zapraszam do siebie na PW. co do przechodzenia z polsyntetyka na syntetyk , to jest to mozliwe pod warunkiem dobrej kondycji silnika i przeplukaniem go markowym srodkiem wczesniej.