Rychtal ObwĂłd VI

To odnosnie oleju... Kupilem Civica MA97 1.5 VTEC-E (D15Z3) prawie rok temu, gdzie był jakis Niemiecki no-name 10w40... wlalem Shell Helix Plus 10w40... nie wiem czy bierze olej bo musialem wymienic korek w misce i na pewno w calosci nie wrocil do silnika ;] Ale teraz 'kolega' gada ze oleje shella CZYSZA SILNIK ?!! ..no i zaczynam sie obawiac czy moj wybor bys sluszny... co wy na to?
ogolnie kazdy olej jest dobry -teraz niema złych olejów ,za ostre normy. Olej lejesz taki jaki zaleca instrukcja auta i tyle .cos tam slyszalem o castrolu ,ale to pewnie opowieści dziwnej treści .Castrol jest lany seryjnie do vw , merca - i jakos to jeździ .Wlej jaki kolwiek 10w40 i sprawdzaj czy bierze ,jak bierze przejdz lepkość wyżej , jak dalej bedzie brał to remont
Napewno nie wlał bym "TESCO MOTOR OIL" bo mi się nazwa nie podoba a do mojego D13 leje elf 10W40
ja tez tesco odradzam, oraz te kuchenne:D hehehe a tak to wszysto ok, aktualnie mam mobil s bodajze, i jest ok, nie narzekam, wczesniej mialem ale to w audi 80 castrola i tez nie narzekalem, zatem wybor zalezy od ceny no i od tego w jakim stanie jest silnik
Ja na pewno nie wlałbym kujawskiego a tak na poważnie: jest całą masa tematów pt: "jaki wlać olej" to ty aby nie narażać się na krytykę moderatorów zapodałeś temat "jakiego nie wlać oleju". Fakt! temat inny od tych non stop wałkowanych więc jesteś czysty ale nie zmienia to faktu, że zaśmieciłeś forum.
Co do oleju zgadzam się z sajmonem, obecnie nie ma złych olei, u mnie w kilku samochodach firmowych jest Shell i nic złego się nie dzieje, ojciec w Accordzie też ma Shell helix 10W40 i autko hula jak marzenie. Moim zdaniem wlać można każdy olej byle był to olej znany na rynku. Odpadają jedynie dziwne oleje no name i wszystko co tankowane z beczki (nie wiesz co tam tak naprawdę leją).
Pozdr
Za zaśmiecanie forum... sorry, ale nie znalazłem tego co szukam...
A pytałem się konkretnie o olej Shella... i byda go lać dalej, a w jakim stanie jest silnik czas pokaże.
leje motul,wczesniej mobil i jakos daje rade
teraz kazde moje auto smiga na motulu
na NIE tanie oleje...
na TAK markowe
mój zalany jest Castrol Magnatec 10w/40.
na nastepną wymiane idzie Castrol Edge 10w/60
VALVOLINE 10W-60 VR1 RACING
Castrola właśnie tym olejem zastąpiłem i jestem zadowolony.
VALVOLINE 10W-60 VR1 RACING
Castrola właśnie tym olejem zastąpiłem i jestem zadowolony.
Dlaczego akurat tym olejem? Castrol był zły??
U mnie Mobil 10/40 i taki teraz wleci drugi raz... bo skoro wszystko w porządku, pali na zimnym, olej nie znika... to po co kombinować...
Jeżdżę na shellu i nie narzekam 10W40
ja smigam na Castrol Magnatec 10w40
na pewno nie poleciłbym kupowania z beczki za mniejszą cenę
/brak pewności że kupuje pożądany olej
motul 10w40 od Tencia
ino to
czy po prostu w naszym kochanym kraju rozlewają jakieś g.... do opakowań z nalepką Castrol.
racja i cena? Castrol w Niemczech czy Austrii jest o połowę tańszy
jak w naszym kochanym kraju
ja jakos wole lac uznane marki pierwszy olej wlali mi jakas petro canade ale juz za drugim, razem kazalem lac castrola 10w40 bo wg mnie sprawdzona marka i od tego momentu Hania zaczela pieknie chodzic :)
Kumpel ostatnio poszedl do sklepu i porownał kilka olejów Castrol, Shell i Lotos...Okazalo sie ze skład jest taki sam we wszystkich olejach, wartosci rowniez te same.Tylko roznią sie marką wiec po co przepłacać
Ja bym na pewno nie wlał tego co w Lidlu sprzedają. A zalewam zwykłym Mobil'em półsyntetykiem (Super S 10W40).
Kumpel ostatnio poszedl do sklepu i porownał kilka olejów Castrol, Shell i Lotos...Okazalo sie ze skład jest taki sam we wszystkich olejach, wartosci rowniez te same.Tylko roznią sie marką wiec po co przepłacać
A co miał porównywac jak na opakowaniu z oleju nic nie pisze, oprócz klasy lepkosciowej. A napewno juz nie skład . Chyba za bardzo kolega nie wie czego szukał, olej to nie konserwa z biedronki. Szcegółowe informacje sa w sepcyfikacjach technicznych.
Szcegółowe informacje sa w sepcyfikacjach technicznych. Tak mi mowil a ile w tym prawdy to nie wiem.Trzeba by bylo sprawdzic samemu ;)
ja leje TOTAL, dobry ale drogi, a nie wlałbym pewnie jakiegos super oleju w promocji z duzego sklepu kaufland, auchan czy TESCO DLA CIEBIE DLA RODZINY hehe
Tak mi mowil a ile w tym prawdy to nie wiem.Trzeba by bylo sprawdzic samemu ;)
Dlatego czasem lepiej nie powtarzac takich genialnych rewealcji, bo moze wyjsc smiesznie .
Z opakowania tak naprawde nie dowiesz sie nic. Moze sobie pisac, ze jest synthetic a tak naprawde jest baza mineralna chemicznie modyfikowana i nie ma ani grama wpelni syntetycznego oleju (jak np w wiekszosci prodkuktów castrola i innych marek).
Nie ma zadnych podstawowych informacji jak liczba zasadowa, temp plyniecia, wskaznik lepkosci, temp plyniecia, temp zaplonu itp, bo 99% kupujących ma to w D.
Nie ma zadnych podstawowych informacji jak liczba zasadowa, temp plyniecia, wskaznik lepkosci, temp plyniecia, temp zaplonu itp, bo 99% kupujących ma to w D.[/quote]
może nie w d... ale pewnie z połowe nie ma pojęcia co te parametry oznaczają i jaki mają wpływ....
powiedzcie mi poprzedni własciciel lał 2 razy mineralny w mojej hani myslicie ze warto bedzie spróbowac zejsc na pól syntetyk?
Dlatego czasem lepiej nie powtarzac takich genialnych rewealcji, bo moze wyjsc smiesznie . Sam to sprawdze i pogadam z osobami ktore siedza w tym temacie.Czym tak wlasciwie rozni sie 10W40 Lotos od 10W40 np. Mobila, czy tam Shella.Sam jestem ciekaw...
rowniez odradzam wszystkie oleje typu Tesco ja wlalem magnateca 10w40 olej brala i dalej bierze :) malo bo malo ale pije. wlalem motodoctora. zuzycie oleju sie zmniejszylo ale go nie wyeliminowalo. ogolnie tak jak kolega wyzej pisal. normy sa tak wysokie ze kazy olej jest dobry. procz tesco elf, mobil, castrol, lotos. wszystko to to samo :)) rozni sie nazwa i cena. wole kupic markowy oryginalnie zapakowany niz np. jakiegos motula z beczki. watpie zeby w tej beczce byl motul. pewnie zwykly lotos albo gorzej. ja dzis kupilem lotosa 4 litry + 0,6 za 65zł. a olej jest naprawde dobry. poczytajcie troche na temat olejow. nie piszcie bzdur ze kazda honda musi jezdzic na motulu bo to jest najlepsze tym bardziej motul z beczki. ;))) wystarcvzy porownac cene motula oryginalnego do ceny tego z beki co ktos tam w pywnicy ma rozlewnie.. i sory ale nie piszcie ze Ciu...wa gadam bo sami nie wiecie co w tej beczce jest i glowy za to nie dacie ;) tyle w temacie. jak sie auta nie zyluje to i oleju nie bierze. a zmiana z mobila na castrola czy na motula 10w40 napewno tego nie zmieni. a i shell jest dobry.
zef, ciekawy post ;) Zawsze mnie ciekawiło jaka jest roznica miedzy olejami markowymi, a tymi mniej znanymi np. Lotos czy inne...Czyzby to były gorsze oleje Jest tu jakis fachman w dziedzinie olejów ?
Oczywiscie nie chodzi mi o oleje z beczki tylko oryginalne w pojemnikach.
ogolnie poczytajcie opinie o np. zwyklym lotosie :) sa takie same jak o castrolu czy innych :) same plusy, czasem wyskoczy jakis palant co niby olej mu zatarl silnik :) nawet uzytkownicy lotosa za 60zł pisali ze zmniejszylo sie w ich autach zuzycie oleju. wiec po co wlewac 2 razy drozszego magnateca ?? wg mnie jest to bezcelowe :) jak silnik potrzebuje remontu to zadna zmiana oleju i tak mu nie pomoze. to tak jak ktos sobie wrzuci na tyl przelotowy tlumik i mysli ze ma 10KM wiecej :)
No własnie o to chodzi...Droższy i markowy nie znaczy lepszy.
ogolnie poczytajcie opinie o np. zwyklym lotosie :) sa takie same jak o castrolu czy innych :) same plusy, czasem wyskoczy jakis palant co niby olej mu zatarl silnik :) nawet uzytkownicy lotosa za 60zł pisali ze zmniejszylo sie w ich autach zuzycie oleju. wiec po co wlewac 2 razy drozszego magnateca ?? wg mnie jest to bezcelowe :) jak silnik potrzebuje remontu to zadna zmiana oleju i tak mu nie pomoze. to tak jak ktos sobie wrzuci na tyl przelotowy tlumik i mysli ze ma 10KM wiecej :)
No ogólnie jest sporo racji w tym co piszesz, ale juz troche przeginasz.
Generalnie jak ktos jezdzi normalnie, to roznic nie będzie. Zreszta wiekszosc opini sa to mocno subiektywne opinie, bo co moze zwykly kowalski powiedziec na temat oleju jak g sie zna. Matiz jezdził i było git. A nikt nie jest w stanie stwierdzic czy przejechal by x kilometrow wiecej jak by lał lepszy olej, kierujemy sie mocnym subiektywizmem.
Ale jak juz samochod jest upalany, to uwierz są roznice. Zalej lotosa do samochodu(najlepiej jakiego turbo) ze wsaznikiem cisnienia oleju rozgrzej go do ponad 110/120 i zalej potem olej z wyzszej półki (nie castrol, bo to nie jest dobry olej :))i zobacz jakie bedzie cisnienie.
Robiłeś tak, widziałeś?? Bo ja widziałem
I tandetne oleje tracą duzo szybciej swoje własciwosc niz te lepsze. Z racji na mineralna baze, poniewaz dodatki duza szybiej ulegaja degradacji.
wlalem motodoctora
Biedny silnik
mój poprzednik lał lotos..
wszędzie wielka warstwa glutu - na tłokach, w głowicy..
w czasie remontu śrubokrętem można było zdrapywać...
teraz leję mobil1 - i wszystko pięknie czyste...
sprawdzone naocznie i organoleptycznie :)
teraz leję mobil1 - i wszystko pięknie czyste...
sprawdzone naocznie i organoleptycznie :)
Lejesz 5w40 / 5w50??
5w50 mam zalany
A co powiecie o Comma? Bardzo tani a słyszałem różne opinie (sporo pozytywnych). Ja przejeździłem 2 sezony na nim, teraz się zastanawiam czy nie zainwestować w coś lepszego..
Dla przykładu jeszcze napisze, ze do zony corolli lany byl castrol i w silniku była taka breja, ze masakra. Na dziendobry 2 razy plukałem silnik i to co leciało z miski przypominało bardziej kisiel z glutami.
kazy olej jest dobry. procz tesco elf, mobil, castrol, lotos. wszystko to to samo :)) rozni sie nazwa i cena. .
Nie do końca się z tobą zgodzę . Zanim zmieniłem silnik w aucie miałem taki który pożerał sporo oleju. Dosyć długo tak jeździłem i generalnie lałem wszystko co się natrafiło bo mi nie zależało. Ostatnim olejem który zalewałem to był olej z TESCO i jeździłem na nim do końca bo był najgęstszy (20w 50) , spalał się nie najgorzej i przede wszystkim nie śmierdział tak jak inne. MOBIL czy LOTOS waliły gorzej niż na śmietnisku.
Po wymianie silnika MOTUL
a ja leje MOBILA 10w40
SHELL HELIX 5W40 - na tym popyla Hanka i z tego co widzę jest zadowolona.
LOTOS to szajs... lepiej by było nasikać do silnika .... nie będę si ęrozpisywać czemu tak uważam.... krótko, w poprzednim aucie miałem LOTOSA
Ja miałem Mobil S 10W40, po roku i 3 miechach (~8k km) zalany spowrotem Mobil Super S 10W40;
Matce do Stilo zalali Shella (w ASO) i też ok;
Zrobiłem te 8k km i nie ubyło znacznie oleju... ostatnio coś 2-3mm poniżej max spadło przed zmianą... ale to podejrzewam że przez uszczelkę głowicy... która była padnięta;
A co powiecie o Comma?
Bardzo dobra marka stosowana w sporcie głównie motocyklowym a mało popularna stąd niska cena.Poprzednio też lałem i Mobil i Shell i było ok.
Baza, tego gm chyba miales z jakiejs podworkowej rozlewni bo oryginalny GM jest drogi jak cholera.
tak jak gadal kolega wyzej sa to subiektywne opinie. tak samo jak porownalem to do tylnego przelotu u ktorych wydaje sie ze daje kilka km wiecej a tylko glosniej ryczy :)
teraz oleje sa na tak zaawansowanym poziomie robione ze nie ma do czego sie doczepic. tak jak kiedys czytalem opinie faceta z castrola ze wymiany oleju sa picem na wode. dzisiejsze oleje wytrzymuja conajmniej 30 tysiecy, nie trzeba robic wymian co 10tysiecy. ale nikt nie ma odwagi tego sprawdzac. poza tym pomysl sobie: jakie teraz sa silniki. chocby nawet glupi FSI grupy VW myslisz ze jakimi olejami je zalewaja ? tymi ktore maja podpisane w umowie z producentami. ale jak by wszyscy wlali do tego silnika lotosa to myslisz ze ten koncert by sie wyplacil za odszkodowania przez zarzniete motory ?
nagar moze mieliscie jak mieszaliscie rozne oleje o roznych parametrach
poza tym najlepszym srodkiem smarnym nie jest olej a sadza. czarny silnik jest lepiej smarowany niz czysty. procz tego sadza uszczelnia jesli gdzies sie nazbiera. a sam spotkalem sie z tym ze po wyczyszczeniu i wlaniu nowego oleju silnik sie rozciekl.
silniki sa rozne, oleje tez ale nie ma co panikowac i przesadzac ;)
drozszy nie znaczy lepszy
Oj juz czytac sie tego nie da.
Naczytałes sie jakis debilnych opinii niby byłego pracownika firmy olejowej, ktory pracował w dziale PR i o olejach wiedział tyle co kierowca cysterny ją transportujący.
A teraz jest eko-faszystą.
Wymiany oleju co 30 tys dotyczą tylko nielicznych silników (chyba tylko i wylacznie wolnossacych) jedynie w przypadku olejów wpełni syntetycznych i silników, ktore na to pozwalają.
Przestań juz siac głupoty, przeczytanych gdzies na interii komentarzy. Kup sobie wskaznik cisnienia oleju poupalaj samochod na torze i zobacz jak sprawuje sie nowy olej a jak ten sam po kilku tysiącach (dobrej klasy) a jak niskiej. Normy sa takie jakie ktos chce, zeby były. Poczytaj najpierw troche o olejach od strony technicznej, dowiedz sie takich podstaw jak co to są grupy bazowe i o co ogolnie kaman i dopiero podziel sie swoimi rewelacjami.
rafalb33, to nie madrzyj pyska tylko podziel sie podstawami od strony technicznej.
wiem o co kaman ale kto tu gada o turbo i cisnieniu ? nie wiesz o czym gadasz ale czujesz potrzebe napisania. i stad rodza sie bzdury. myslisz ze naogladales sie reklam tv castrola gdzie 2 mustangi sa na rolkach i wielce gadasz o "upalaniu na torze"
nagar moze mieliscie jak mieszaliscie rozne oleje o roznych parametrach
poza tym najlepszym srodkiem smarnym nie jest olej a sadza. czarny silnik jest lepiej smarowany niz czysty. procz tego sadza uszczelnia jesli gdzies sie nazbiera. a sam spotkalem sie z tym ze po wyczyszczeniu i wlaniu nowego oleju silnik sie rozciekl.
silniki sa rozne, oleje tez ale nie ma co panikowac i przesadzac ;)
drozszy nie znaczy lepszy
z tym co napisałeś zgadzam się w 100%, pracuje w serwisie Toyoty i widziałem już maaasę silników od środka, z różnymi przebiegami, fakt że sadza ma b.dobre właściwości i fakt że nowe samochody, jak np. u mnie RAV-4, Avensis, Corolla, Auris w dieslu mają zalecane wymiany oleju co 30 000 km !!! Więc rafalb33, gdyby to było inwazyjne dla silników koncerny motoryzacyjne kazały by zmieniać co 10-15 000, tym bardziej że dają gwarancję na samochody... dodam że floty samochodowe od nowości zalewają silniki minerałem - ze względu na koszty, a silniki po przejechaniu 200-250 tyś wyglądają tak samo jakby jeździły na full syntetyku
z drugiej strony zmiana oleju co 30 000 to dla mnie kpina tymbardziej w doładowanych silnikach, komu tu wierzyć nie wiem, ja zmieniam co 8-10 tyś
rafalb33, to nie madrzyj pyska tylko podziel sie podstawami od strony technicznej. Chyba sie troche zagalopowałeś, bo nie przypominam sobie zeby rzucał mięsem pod twoim adresem, zatem radze uwazac na słowa.
Ja w przeciwieństwie do ciebie nie pisze o czyms o czym nie mam bladego pojęcia. I nie wyjezdzaj z tekstami o reklamach, bo to twoja wiedza opiera sie na rewelacjach z wp o sadzy... Moze wez zeskrob troche z komina i dorzuc do oleju??
Cisnienie oleju to meritum sprawy jakbys nie wiedział. A dlatego pisałem o uturbionych, bo tam najłatwiej usmazyc olej i zrobic z niego wode (ale to wiedza chyba wszyscy, ktorzy mają jakiekolwiek pojęcie) i pisałem o czyms co widziałem na własne oczy i wiem z pierwszej ręki. Obecnie chyba co drugi samochód jest doładowany, wieć nie jest to jakas egzotyka.
rafalb33, to nie zachowuj sie jak wszechwiedzacy tylko podziel sie swoimi technicznymi wiadomosciami, bo z tego co zauwazylem odpowiadajac na posty masz zawsze duzo do powiedzenia ale malo konkretow. zreszta to jest forum i kazdy wypowiada swoje zdanie ;)
Nie no badzmy powazni mam ci w jednym poscie zrobic wykład o olejach?? Bo jedyne co zrobiłeś to napisałes troche głupot.
Zadałeś sobie chociaz troche trudu i poszukałes czegos w necie?? Jak sie umie odróznic chłam od prawdziwej informacji, to jest wszystko. Minimum własnej chęci i nie wszystko na tacy.
Ja jak sie chce czegos dowiedzeć, to szukam tak długo az znajde, a dopiero potem zadaje pytania. Albo wtedy jak mam juz chociaż blade pojęcie na dany temat.
Dlatego praktycznie wogule ich nie zadaje...
O olejach troche sie naczytałem, i sporo rozmawiałem z bardzo dobrym znajomym (prof. chemii), który jest między innymi dystrybutorem i posrednikiem wielu olejów silnikowych w jednym z wojewodztw naszego pieknego kraju.
ja osobiście wlewam póki co Gulf 10W60 - niemiecki olej, polecany mi w kilku zakładach. Dobrze się spisuje. Ale i tak za jakiś czas chyba wleję MOTUL'a...
No nie wiem, ale ja tam na Lotosie jeżdżę i nic się nie dzieje, silnik dobrze pracuje.
Szczerze (nie znam się) ale według mnie to wszystko to jest jeden hu.... na jakiej marce oleju się jeździ, ważne żeby dobrać, czy syntetyk, pół syntetyk czy mineralny a marka oleju --> dużej różnicy nie robi
Podsumowując to:
Motul, Shell, Mobil..... na TAK... z postow brak jakichkolwiek zastrzeżeń.
Lotos, Castrol Magnatec itp....... Tesco.... na NIE.... jedni nie narzekają, ale są wątpliwości.
Ostatecznie można by zrobić sondę na PRZYKLEJONYM temacie z Firmami i typami olejów, ale ja nie wiem jak to zrobić
Dzięki za posty i opinie.
a po czym znawcy poznaja ktory olej na tak a ktory na nie ?:) motul z beczki ? w ktorej nie wiadomo co jest. a czemu np. nie magnatec ? :) ja na nim jezdze i nie wiem czy powiedziec ze jest to olej na tak czy na nie. moze jedynie cena jest na NIE a reszta na TAK bo to wkoncu castrol ogolnie temat jest troche dziwny bo wg mnie kazdy olej jest dobry.
poza tym ludzie co sie tu wypowiadaja nie maja pojecia o olejach a pisza odpowiedzi bez pokrycia. sugerujecie sie tylko marka, i subiektywnymi opiniami innych uzytkownikow. kazdy bedzie zachwalac swoj olej jaki sobie wlal
jednego pana ktory sie tu wymadrzal prosilem o techniczne wskazowki dotyczace olejow i do dzis ich nie otrzymalem ;) kazdy sobie moze tu gdybac i pisac swoje srele morele.
ja wczesniej jezdzilem na mobilu 10w40, teraz na magnatecu 10w40. moja honda jak brala olej tak bierze, teraz mam lotosa 10w40 na dolewki. a jak zuzycie sie zwiekszy to niestety remont mnie czeka. i serio, czy ten olej czy tamten - nie widze roznicy (wiec po co przeplacac?)
ogolnie temat jest troche dziwny bo wg mnie kazdy olej jest dobry.
jednego pana ktory sie tu wymadrzal prosilem o techniczne wskazowki dotyczace olejow i do dzis ich nie otrzymalem ;) kazdy sobie moze tu gdybac i pisac swoje srele morele
Ale zeby o cos pytac trzeba miec blade pojecie.
Poczytaj o podstawach, dowedz sie jakies sa podstawowe wlasciwosci fizyko-chemiczne. Co to sa grupy bazowe i dlaczego estry, dwuestry, poliestry i poliglikole sa ok a nie mineral.
I dowiedz sie dlaczego castrol oszukuje cie i pisze full synthetic na olejach na bazie mineralnej (obecnie chyba poza formula rs).
Wtedy mozemy pogadac.
I napisze jeszcze raz przy zwyklym użytkowaniu nikt nie jest objektywnie stwierdzic, czy dany olej jest dobry czy nie. Bo niby po czym?? Po tym czy przejedzie 200 a nie 250tys bez remontu?? A skad ma to wiedziec?Pozatym roznic moze nie byc wcale.
Natomiast jesli ktos ma bardziej wymagający samochód lub znęca się nad swoim, to te róznice będą widoczne (jak sie ma podstawowe wskazniki) chocby po spadającym cisnieniu oleju przy wyzszych temperaturach, co jest chyba oczywiste do czego prowadzi?? A reszty zabardzo nie jest sie w stanie sprawdzic bez laboratorium.
Jeszcze wyznacznikiem mogą byc np. stukające szklanki na zimnym jak u znajomego w c20xe.
A jeszcze dodam odnosnie motula cos. Uczepiłes sie tej beczki strasznie. A jakos zaden ze sprzedawcow nie leje tego oleju z beczki. Zreszta jakbys mial blade pojecie to wiedzialbys, ze ten olej jest rozlewany i pakowany tylko w jednym miejscu na swiecie. Nie jak w przypadku wielu innych, gdzie lokalni dystrybutorzy dopiero paczkują go w kanisterki do sprzedazy.
I uprzedzając odpowiedz nie sprzedaje ani nie kupuje motula (mimo ze to bardzooo dobry produkt)
To ja szybko zapytam:
Shell 10W 40
czy Motul 10W 40
czy Valvoline Maxlife 10W 40
?
Który z tych 3 nie zalejesz będzie dobrze.
mam zalany Shell, ale nei wiem czy na tem Maxlife nie zmienie, choc nie wiem w sumie po co
A przy LPG wysuwa sie ktorys na prowadzenie? Bo jutro mam autko do odbioru
ODP dot wątku:
NIE WLAŁBYM => mixolu
Wlałbym i leje => Castrol Magnatec 10W40 ;)
wymiane oleju co 30 tys zalecaja tylko w nowych silnikach i zdaje sie tylko w wolnossacych dieslach. pokażcie mi auto gdzie czerwone pole jest na 7000 i wymiane zaleca sie co 30kkm...
co do smarowania... olej po 10kkm nie nadaje sie do dalszej eksploatacji. olej z sadza jest gesty. sporo gestszy niz nowy i nie dojdzie we wszystkie miejsca gdzie dojdzie nowy olej. pozatym wyeksploatowany olej nosi ze soba drobinki ścierających sie pod wpływem tarcia elementów silnika, zapychaja one filtr oleju i przez to m.in. spada cisnienie oleju.
chyba tyle.
w swojej zmieniam co 5kkm magnatec 10w/40 i filterek oleju HAMP.
mam zamiar sie cieszyc z jazdy jeszcze kilka lat...
Ja zmieniam co 8-9kkm na Valvoline MaxLife 5W40
Nie wlałbym wszelkiego typu produktów tesco, lidl itp no i lotosa (duzo czytałem złych opinii choć nie wiem ile w nich prawdy)