ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Na początku, żeby nie było.

Używałem opcji szukaj. Ale otrzymałem zwrotnie taki ładny komunikacik:


Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 2074437 bytes) in /home/honda/public_html/forum/includes/functions.php on line 1508 i to w kilku próbach.

Zbliża się czas minime, robienia konkretnego wydechu no i chyba wypadałoby zainteresować się dolotem jakimś.

Od razu mówię, że chcę zaciągać powietrze ze zderzaka a więc i air duct wskoczy.

Co możecie polecić aby taki dolocik zrobić?

Może trochę o autku

Pacjent: d15b2 z głową d16y7 i wałkiem d14z1 (w planach ogarnięcie wałka i kółeczka y7)
plan: minime z6 bez głowicy. wydech 2,12" full przelot + kolektor 4-2-1 od jarusnet.pl

Oglądałem na allegro takie 2 rzeczy

1. Układ dolotowy SIMOTA ale tutaj chyba trzeba jeszcze coś pokombinować żeby zrobić dolot ze zderzaka

no i takie coś

2. AIRBOX STOŻEK SIMOTA z tym, że tutaj to już muszę dokupić praktycznie wszystko.

Orurowanie całe, kominek z air ducta itd.

To tylko moje typy.

Jeśli ktoś ma sensowniejszą propozycję to walcie śmiało


cai

cai

strasznie ogólnikowo to ująłeś

Może coś więcej? Jakiś przykładowy link na allegro do dobrego zestawu?

[ Dodano: 2010-02-05, 17:07 ]
nic nie musisz izolowac jak masz cai, bo wtedy stozek jest przy zderzaku zprawej strony. obudowany nadkolem i blotnikiem. zobacz u mnie w temacie ja mam ten dolot Simoty. pozdrawiam


Zakładaj Parówę Simoty
Niuniek. O parówie nawet nie myślałem. Właśnie bardziej o CAI. I skłaniam się ku temu zestawowi z pierwszego linka. Już pewne opinie znam. Poza tym parówa nie wygląda zbyt dobrze pod maską
manfred, mam nadzieję że znany ci jest problem tzw "hydrolock"
przy cai. Nie jest to żaden wymysł niestety, na civicklubie było kilka opisów (ja kojarze dwa conajmniej) grubszych wózków których silniki poszły przez to do piachu. Z drugiej strony zakładając jakiś hydroshield np. injena podobno tracisz większą część przyrostów. Dlatego nadzień dzisiejszy , zresztą jako posiadacz jednej hondy z hardcorowym cai , gdy już raz w myślach żegnałem się z silnikiem, uważam że air duct i wkładka do seryjnej puchy firmy K&N jest jakoś bardziej rozsądnym rozwiązaniem.
robi auto do zapierniczania, nie ma kompromisow lecz fakt musisz uwazac na kałuże, bo tam deszcz racej nie zaszkodzi

http://www.fotoparty.pl/h...cai/CAI_2_5.jpg przykład cai od pawla + injen hydroshield na stozku
Ender2501, jednak wybór padł na Twoją opcję... Żeby zrobić CAI takie jakie ma PAWLO muszę wydać wydać więcej niż 500 pln, a na wkładkę i air duct wydam góra 300 a efekt podobno porównywalny.

Myślę, że temat można zamknąć.
manfred, poczekamy jeszcze z 1 dzien moze ktos jeszcze cos doradzi a potem zamkniemy skoro sobie tego zyczysz
manfred a co byś powiedział na air duct jakiś przewód np. kominowy doprowadzic do air boxa ala Mugen? Będziesz miał wszystko co potrzebujesz tzn. doprowadzone zimne powietrze i odizolowany stożek. Z tego zestawu najwięcej kasy wydasz na sam stożek np. K&N lub Simoty. Zajrzyj do tematu HCCT w dziale sprzedam.
wiem, widziałem.

U niego właśnie kupuję air duct i lotę. Ale ten air box a'la mugen do mnie nie przemawia bo pucha jest stanowczo za mała. Musi być przecież dużo większa niż stożek, który ma się w niej znaleźć.

Poza tym znajomy w swoim ej2 ma zrobione tak jak napisał ender (tj wkładka K&N w miejscu standardowego filtra i air duct ze zderzaka) i autko zapie.....la aż miło. Oczywiście w połączeniu z innymi modami.

Kwestia dolotu rozwiąże się kiedy indziej. Najbardziej mi zależy żeby ogarnąć minime i wydech.

I tu ciekawostka. Dzisiaj gadałem z kumplem z roboty i mówiłem co chcę zrobić w aucie to stwierdził, że auto przez takie coś nie będzie oddychać I że wydech poza głośnym pierdzeniem też nie zrobi żadnej różnicy ;-P
Niektórzy twierdzą, że wydech zrobiony na 2.25" tylko rozpręża silnik a co za tym idzie osłabia go. To już tylko może wykazac hamownia-ale komu by sie chciało na hamowni zmieniac wydech na poczekaniu . Z tego co mi wiadomo seryjne b18c4 ma wydech o mniejszej średnicy niż 2,25" czyli coś musi w tym byc.

Niektórzy twierdzą, że wydech zrobiony na 2.25" tylko rozpręża silnik a co za tym idzie osłabia go. To już tylko może wykazac hamownia-ale komu by sie chciało na hamowni zmieniac wydech na poczekaniu . Z tego co mi wiadomo seryjne b18c4 ma wydech o mniejszej średnicy niż 2,25" czyli coś musi w tym byc.

No a wszystkie grube projekty mają wydechy od dwóch cali wzwyż. Pewnie tak dla lansu tylko i pewnie nic to nie daje a wręcz zabiera ;)

Manfered, jak jeszcze nic nie kupiłeś do dolotu to zastanów się nad CAI. Koszty wcale nie wyjdą większe jak 500 złotych - po prostu kup sobie poszczególne elementy (rurki, łączniki, stożek) na osobnych aukcja - poszukaj tych najtańszych (poza stożkiem) bo nie ma znaczenia czy kupisz metr rury za 250 czy za 100 złotych. Stożek K&N + zestaw czyszczący, hydroshield i powinieneś się spokojnie zamknąć w 500 złotych.

PS. Nie nadużywaj nazwy 'minime'. Bo Ty u siebie robisz DPFI to MPFI swap. Minime jest zwyczajowym określeniem założenia głowicy VTEC do silnika non VTEC. A Ty raczej tego u siebie nie robisz.

Bo Ty u siebie robisz DPFI to MPFI swap no i z tego co wiem właśnie taką operację nazywa się minime dlatego używam tego określenia.


Niektórzy twierdzą, że wydech zrobiony na 2.25" tylko rozpręża silnik a co za tym idzie osłabia go

Kto tak twierdzi ?

no i z tego co wiem właśnie taką operację nazywa się minime dlatego używam tego określenia.

Źle wiesz.


dobry stożek i hydroshield to już wydatek prawie 400zł więc nie wiem jakim cudem się zamknę w kwocie 500 pln.

Jeżeli za dobry stożek uwarzasz produkty simoty (a wrzucałeś wyżej ich wyroby więc pewnie tak uwarzasz) to stożek kosztuje ~100 zeta. Hydroshield ~150. Masz 250. Jeżeli nie chcesz filtru simoty kupujesz stożek K&N - jak dobrze poszukasz to okolice 160 złotych czyli za zestaw stożek, hydroshield zapłacisz max 310 zł. Za resztę kupujesz sobie np. 3 kawałki takiej rury: http://www.allegro.pl/ite..._aluminium.html za łącznie 90 złotych. Zostaje Ci 100 złotych na kolanka gumowe których będziesz potrzebował 3 sztuki. Sztuka kosztuje ~25 złotych ( http://www.allegro.pl/ite..._5mm_black.html ).

Wszystko to pewnie da się kupić taniej. Mi się nie chce szukać 'promocji'.
Oczywiście jest jeszcze opcja 'na lenia' - kupujesz taki komplet: http://www.allegro.pl/ite...ivic_92_95.html , dokupujesz do niego kolanko gumowe + kolanko aluminiwe łacznie powiedzmy za 100 złotych i masz jeszcze ponad 200 na hydroshield.

Reasumując: DA SIĘ??

YaNKoL, ale powiedz mi co on więcej na tym zyska niż wkładka i air duct.
Jedną rzecz tylko - silnik mu będzie ryczeć jak to przy stożku. Bo przy założonym na stożek hydroshieldzie przyrosty nie będą większe. Więc jeżeli dźwięk to ok, pewnie jest to warte takich kombinacji.

YaNKoL, ale powiedz mi co on więcej na tym zyska niż wkładka i air duct.
Jedną rzecz tylko - silnik mu będzie ryczeć jak to przy stożku. Bo przy założonym na stożek hydroshieldzie przyrosty nie będą większe. Więc jeżeli dźwięk to ok, pewnie jest to warte takich kombinacji.


Jakby Ci to wytłumaczyć najprościej. W większości przypadków potrzebujemy mocy od 0 km/h. Stożek/wkładka do której zrobiony jest tylko nadmuch (i to nie szczelnie) w momencie ruszania do prędkości powiedzmy 30 km/h powietrze będzie brała spod pokrywy silnika (dlatego, że pęd powietrza/struga wpadająca przy takiej prędkości będzie zbyt mała). Jasne, że przy dużej prędkości nie ma to znaczenia ale tak jak pisałem - latem w mieście potrzebujemy 'zimnego' powietrza od 0.
Co do przyrostów - mierzyłeś że wiesz? Pokaż jakieś wykresy tego samego samochodu z i bez hydroshieldu mierzone jeden po drugim. Chyba, że opierasz to stwierdzenie na informacjach wyczytanych w internecie? Ja nie widziałem takich wykresów dlatego nie wypowiadam się w tym temacie.

Podsumowując - ja broń Boże nie namawiam Manfreda na CAI twierdząc, że to najlepsze rozwiązanie. Jednak wyprowadzam go z jego błędnego myślenia jakoby kompletne CAI miało kosztować więcej od innych rozwiązań dolotu (czy jak to zainteresowany napisał: powyżej 500 zł).
Zrobi jak chce i jak mu będzie odpowiadało.

No a wszystkie grube projekty mają wydechy od dwóch cali wzwyż. Pewnie tak dla lansu tylko i pewnie nic to nie daje a wręcz zabiera ;)
Yyy a pokaż mi miejsce w którym pisałem o grubym projekcie. Napisałem tylko o b18c4 i o opiniach jakie udało mi sie usłyszec. Czy to jest prawda i ile w tym prawdy nie mam pojęcia. Uważacie, że w silniku d15 wydech zrobiony na 2.25" da dużo większe przyrosty mocy niż niż wydech 2"? Ja uważam, że nie.
w wolnossącym silniku nie można dawać zbyt duzego wydechu,auto bedzie rycało , hamownia moze pokaze pare km na+ ale pewnie w innym zakresie obrotowym co napewno nie przyda sie to w codziennym uzytkowaniu,a z dołu matizem cie bedą wyprzedzać

w wolnossącym silniku nie można dawać zbyt duzego wydechu,auto bedzie rycało , hamownia moze pokaze pare km na+ ale pewnie w innym zakresie obrotowym co napewno nie przyda sie to w codziennym uzytkowaniu,a z dołu matizem cie bedą wyprzedzać
Właśnie o tym mówie. Mentalnośc Polaków jest taka, że jak wydech jest głośny to auto szybciej jedzie i niestety, ale trzeba sie do tego przyznac.

Uważacie, że w silniku d15 wydech zrobiony na 2.25" da dużo większe przyrosty mocy niż niż wydech 2"? Ja uważam, że nie.

To zależy od specyfikacji silnika. Sam tylko wydech, bez kolektora, tłumików przelotowych nic nie da. Ale już kompletny wydech z kolektorem np. 4-2-1 + tłumiki przelotowe + dobry dolot da całkiem sporo. Czy w D15 lepszy będzie 2" czy 2.25"? Tak jak wyżej napisałem - zależy jakie D15 i w jakiej specyfikacji. Ludzie wkładają 2.5" do D15 NA i osiągają znaczne przyrosty. Generalnie w wydechy mniejsze jak 2" nie warto się bawić. I każdy kto grzebie w Hondach Ci to powie. A jak nie masz zamiaru modyfikować innych rzeczy w silniku poza wydechem to w ogóle nie warto wydawać na niego kasy. Można kupić sam tłumik końcowy i też będzie buczało.

YaNKoL nie rozumiesz mnie. Ja cały czas mówie o seryjnym silniku a nie o grubej rzeźbie. Ludzie myślą, że jak wsadzą do seryjnego d15 wydech na 2.25" (słyszą lepszy dźwięk wydechu) to myślą, że przybyło im 10-15 koni. O tym mówie. Pewnie, że dobrze porzeźbiony dolot zimnego powietrza, kolek ssący, wypolerowane kanały w kolektorze wydechowym i do tego przelot do samego końca już daje odczuwalny efekt. Zgadzam sie z tym.
a ja widzę, że z tematu "jaki dolot możecie zaproponować" zrobił się temat "dlaczego nie wsadzać dużych wydechów".

Co poniektórzy chyba nie doczytali do końca pierwszego postu. Napisałem tam że chcę robić minime (bądź MPFI swap jak to yankol mnie poprawiał), kompletny wydech i dolot.

1.Swap MPFI na gratach d16z6 (z wyjątkiem kompa bo komp z b7 wystarczy)

2.wydech kompletny a więc:
-kolektor 4-2-1 jarusnet.pl 2,12" na wyjściu
-przelot 2,12"
-środkowy przelotowy
-końcowy przelotowy (ten co mam teraz bo gra zacnie)

3. Dolot miał być CAI. Ale najlepiej by było porównać wykresy z dwóch modyfikacji

kompletny CAI na alururach, kolankach, stożku i hydroshield VS. wkładka K&N do seryjnego filtra + air duct. No i oczywiście, żeby reszta była zrobiona dokładnie tak samo.

Na razie pokuszę się o modyfikację serii. A w przyszłości zobaczymy

YaNKoL nie rozumiesz mnie. Ja cały czas mówie o seryjnym silniku a nie o grubej rzeźbie.

Jak nie? A co napisałem?


Z taką specyfikacją jaką wypisałeś powyżej wszytko będzie optymalnie współpracowało. MPFI + Wydech 2.12" + dolot.

no to przecież ja cały czas mówię o takim setupie
Dobra już nic nie mówie bo za chwile mi wmówisz, że to Ja modyfikuje silnik.
ja bym sie nie bawil w zadne polsrodki skoro chcesz uzyskac jak najlepsze przyrosty to wrzucaj CAI jak sie boisz hydrolocka i chcesz sie w miare uchronic na deszczowa pore hydroshield albo bypass najlepiej to i to dla pewnosci
najlepiej jakbys dorwal jakas fujite albo Injena chociaz aem czy nawet ta simota nie bedzie zla wkoncu nieroznia sie az tak bardzo od siebie
a co do porownan dolotow wiem ze to o K serii ale moze sie sprzydac
http://www.hondatech.pl/p...?t=116&start=30
skoro autor tematu juz wszystko wie i sie zdecydowal to zamykam zanim sie zrobi wiecej zbednych dyskusji nie na temat