ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Czy ktoś wie jaka jest różnica między tymi silnikami
Jak wyglądają

[ Dodano: 2007-07-30, 23:30 ]


Silnik: D16Z9/A9

pojemność: 1590 cm3
moc: 125 KM przy 6600 obr/min
moment obr.: 142 Nm przy 5200 obr/min
cylindrów: 4
zaworów na cylinder: 4 (16V)
kompresja: 9,4 : 1
wałek rozrządu: SOHC VTEC
VTEC załanczany przy: 4800 obr/min
system paliwowy: PGM-FI
stanrd OBD: OBD1
sterownik ECU: P28

prędkość maksymalna: ok. 200 km/h
nie jestem pewien ale z9 chyba nie ma tylko z6 no ale moge sie mylic wiec zaraz sprawdze
a tu kolejny link a tam dane m.in. d16z6:
http://www.civic.za.pl/danetech.html

Na forum jest tego troche.

Nie wiem czy nie roznia sie odpaleniem VTEC'a czasami. Wydaje mi sie ze d16z6 ma VTEC na jakies 5,1k obr, a tu widze ze d16z9 ma na 4,8k obr. Co na pewno by pozwolilo lepiej przyspieszac. Bo ja czesto zmieniajac z 1 na 2 wypadam z fazy... Ale niech sie wypowie jakis fachura


a moze myslisz o a9?
z obserwacji i wykresu wychodzi ze w moim d16z6 VTEC odpala sie przy ok 4,6k
to jet to samo tylko z9 bylo montowane w niektorych coupe
to ja dorzuce a d16y8 ?
y8 sa z VI generacji i zastapily z6. Rikoo ma to Ci powie dokladniej :)
y8 sa ulepszona wersja z6 inny kolek dolotowy, inna komora spalania (mniejsza) przez co ma wieksza kompresje niz z6 i inne :) kanaly dolotowe w glowicach maja innny ksztalt...
hehehe własnie też wczoraj dojrzałem d16z9 i niewiedziałem co to za silniczek :)
z9 różn sie podobno od z6 kolektorem ssącym
a napewno z9 były montopwane w civic coupe na europe a z6 na usa to na 100%