X
ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
MODEL: 2000, Integra DC2
SILNIK: 1,8l 192KM(niemierzone)
UKLAD DOLOTOWY: Niekompletny dolot OEM. Zasysa ciepłe powietrze.
UKLAD WYDECHOWY: katalizator + śmieszny REMUS
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: skrócony 4 bieg + lekkie koło zamachowe
ZAWIESZENIE: OEM
UKLAD HAMULCOWY: OEM
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: seria
INNE: X
PLANY: były całkiem inne, teraz są takie aby auto dobrze dotrzeć.









Historia

Opisuję całą tą sytuację ponieważ musiałem wpakować kupę kasy w „sprawne” auto. Kupione w lipcu 2008r.od brata Motyla. Ja pojeździłem autem 3 miesiące około 2-3 tyś kilometrów. Po pierwsze jak kupowałem auto to miało już nieważny przegląd, lecz wrażenia na mnie to nie zrobiło bo akurat hamulce i zawieszenie było w idealnym stanie, co potwierdziło też kilka osób które jeździło tym autem po zakupie. Przed kupnem ITR przy włączaniu się VTEC-a kopcił, były to znaczne chmury, nie przy odcince tylko w pełnym zakresie 5,8-8,9 RPM. Poprzedni właściciel utwierdzał mnie, że tak zawsze jest jak się włącza VTEC, a auto dużo oleju nie bierze. Co oczywiście było kłamstwem bo po kilku takich ostrzejszych jazdach trzeba było tego oleju dolewać znacznie. W ogóle jak odbierałem auto to miało zalane oleju ponad maks i to tak z 0,5-1cm – nie wiem chyba dla niepoznaki, że jak przejadę pierwszy 1000KM to będzie akurat maks. Auto od samego początku wydawało dziwne dźwięki. Tzn. przy odpaleniu było słychać stuki, było ich kilka i od razu ustawały, następnie szumy które z kolei ustawały po wciśnięciu sprzęgła. Kontaktowałem się paroma osobami w tej sprawie, odnośnie szumów to dostałem informacje, że może to być łożysko oporowe lub ogólnie coś w skrzyni, z kolei od Motyla dostałem info.bo on sam rozbierał tą skrzynię, gdyż skracał w niej 4 bieg. Mówił, że tam wszystko jest elegancko tzn. docisk, sprzęgło nówka, a szum jest spowodowany tym, że w samochodzie jest zamontowane lekkie koło zamachowe i dlatego wydaje takie dźwięki. Osobiście auta nie pałowałem, tylko od święta i to oczywiście zawsze z maksymalną ilością oleju oraz rozgrzanym silnikiem (około 10-15 min. jazdy). Świadczyć o tym może spalanie które ogólnie wychodziło mi około 8-8,5 l na całym baku. Po przejechaniu 2-3tyś kilometrów zaczęło coś stukać w silniku. Oczywiście zadzwoniłem do paru osób, między innymi tomp-a, który mi powiedział co może powodować takie stuki. On z kolei powiedział, żebym zadzwonił do osoby od której kupiłem auto. Nie mogłem się dodzwonić do niego, dlatego zadzwoniłem do Motyla. Przedstawiłem całą sytuację. Odpowiedź jaką uzyskałem była taka, że on nie wie co może stukać w silniku bo się na silnikach nie zna. Najlepiej będzie jak sobie zadzwonię do poprzedniego właściciela samochodu….Jak osoba która robi modyfikacje skrzyni, ciągle coś tam modzi przy swoim samochodzie, jest moderatorem na forum, może nie wiedzieć, że np. gdy coś stuka w silniku to mogą być panewki???Zaholowałem auto do mechanika. Odpaliłem, usłyszał tylko jeden stuk i mówi, że panewki. Przyspieszając całą historię na remont silnika wydałem bardzo dużo kasy jak na moją kieszeń, oczywiście przy okazji zrobiłem tak, żeby już nie żarł oleju. Wymienione zostały wszystkie gumy, uszczelniacze, pierścienie, wszystkie panewki oraz WAŁ…gdyż okazała się krzywy i nie pomógłby nawet szlif…Takie rzeczy nie dzieją się z dnia na dzień. Wydaje mi się, że Panowie już o wszystkim wiedzieli i dlatego auto było na sprzedaż. Dowiedziałem się też nieco o różnych ITR-ach z for internetowych (o tych najbardziej cukierkowatych), jakie to są dotyrane, który ma nowy dach, a który miał już 5 silników. Szkoda, że na temat mojej tak mało się dowiedziałem…Bez auta byłem od początku października do kwietnia. Części kupowałem w polskim ASO oraz ściągałem ze stanów – wszystko na konkretnych częściach. Dzięki wielkie Ci za to tomp. Oczywiście wynikło kilka problemów bo wał został wzięty na cło co przedłużyło o parę tygodni czekanie na części. Od czasu jak dowiedziałem się, że to panewki, później wał padły, nie informowałem o tym poprzedniego właściciela. Chociaż od wielu osób dostałem informację, że to wada ukryta i powinienem się starać o jakieś odszkodowanie(co i tak nie miało sensu, bo pewnie oni i tak o niczym nie wiedzą, a trudno takie coś udowodnić) lub chociaż o jakąś pomoc w ściągnięciu nowych części zza wielkiej wody-może jakiś rabat gdyż Panowie non stop coś ciągną ze Stanów. Nie zrobiłem tego, gdyż nie miałem zaufania, że po raz kolejny będę oszukany. Na chwilę obecną auto docieram – już prawie 2tyś KM zrobione. Zalane jest Liqui Moly High Tech 5W-40 pełen syntetyk. Póki co nie zeszła nawet kropla oleju, 2 razy sprawdzałem VTEC-a – nie puścił nawet minimalnej chmurki.
Zdjęcia w krótce.


Najważniejsze, że wreszcie będziesz mógł nacieszyć się autem. No i będziesz częstszym gościem pod graffiti
Pzdr
Wiem co to za ból;/;/;/;/;/ teraz masz przynajmniej pewnosc co w silniku masz.Życze aby auto sprawowało sie jak najdłużej i czekam na fotki..
ładna ITR szkoda że taka niemiła przygoda na początku sie przydarzyła,ale to chyba była ED9 rzuciła na nia czar:P,dozobaczenia na jakimś spocie pozdr


A czy to nie jest przypadkiem były ITR Skrobka z CKPL???
Te ja nie wiedziałem ze masz takie problemy .. wtedy jak śmigałeś co sie w katach widywalismy to jzu takie akcje były ? ... osz skzoda :(

ale ważne ze teraz smioga jak talala :) i masz spokoj z silnikiem nad dluiuugi czas

szerorkości

A czy to nie jest przypadkiem były ITR Skrobka z CKPL??? tak

No niestety kupujac uzywany samochod trzeba sie liczyc z takim czyms, a zwlaszcza z wszelkiego rodzaju gtikami, gsikami i innymi "sportowszymi" autami bo nikt nie kupuje takiego autka po to zeby zamulac, ale problem opanowany widze gratuluje napewno warto bylo wydac kazda zlotowke na ta integre, bo takich samochodow juz sie nie produkuje i napewno teraz bedzie sluzyla wieki

Ps. pozazdroscic tylko.....
LOL tyle razy rozmawialismy i nic nie mowiles...niezla akcja z tym ITRkiem :/
Mysle, ze teraz bedzie juz wszystko OK Powodzonka
Gratulacje wytrwania. Mam nadzieje ze nie żałujesz. Auto znane, pierwszy itr jakim jechałem i odpycha się zdrowo. Odpychał sie już przed remontem.
co tu można powiedziec było twardo z tym ITR kiem kazdy stracił by juz głowe do tego wszystkiego i dal spokuj. ale dzieki takim osoba jak ty bede widywał te samochody na drogach a na mojej twarzy bedzie sie pokazywał usmiech :) wielki szacunek za determinacje i wytrwałoś :)

A czy to nie jest przypadkiem były ITR Skrobka z CKPL???

hcc chyba też nim jeździł.
Gratuluje wytrwałości i cierpliwości.
Sam coś podobnego przeżyłem z CRX -em miała być tylko do polakierowania jak zapewniał mnie własciciel i grono jego znajomych a, okazało się całkiem co innego i marzenia spaliły na panewce.
Także gratulacje i bezawaryjnej jazdy może zobaczę kiedyś ją na life.
Gratki ponownego wyjazdu :)
Historia niezbyt mila, ale najwazniejsze ze znow smiga. Kiedy mnie znow objedziesz?
dzięki za miłe słowa ludziska. Tonek jeszcze jakieś tysiąc km, tylko nie wiem czy bez gaśnicy da radę... :)
no to za to ze sie uporales z ita auto jest jak dla mnie boskie
OO znalazłem:) Gratki świetnego auta! Dbaj o nia, najważniejsze, że juz ogarnąłeś silnik i teraz bedzie juz tylko lepiej:) Dzieki za wyscig i w ogole milo bylo poznac. P.S jeszcze widziany byles na Orlenie w Strzelach w drodze powrotnoej :)
Pierwszy start po remoncie na 1/4 mili w Kamieniu Śląskim. ET 14.327 czyli jest o pół sekundy szybciej niż przewidywałem, a raczej chciałem żeby było.
Gratki panie, mowilem od razu. Teraz moze byc juz tylko lepiej.
gratki kolego doprowadzenia auta do obecnego stanu. oby sluzylo bezawaryjnie bardzo dlugo !!
fajna furka ale szkoda ze cie oszukali za to teraz pojezdzisz bardzo dlugo :)

Drogi uzytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

 Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

 Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.