Rychtal ObwĂłd VI

Mam do was kolejne pytanie. Jak ustawić zapłon jak mam coś grzebaną głowce( powiekszone kanały i plan ponoć 0,8 mm). Ma być wyprzedzony czy opóżniony. A jak tak to jak go ustawić zeby było optymalnie.
I jeszcze jedno czy zle ustawiony zapłon może mieć jakieś znaczenie dla mocy silnika i jego elastyczności. Bo mi mechanik zapłon ustawiał jak on to powiedział "na słuch".
Wiem ze wasz męcze ale jest to moja pierwsza honda i jeszcze mi sie trafiła po jakims tuningu
Sprubuj najpierw ustawic normalnie czyli jak ci pisalem 16+-2 stopnie.
Ja jak kupilem autko to mialem wyprzedzony zaplon na 20stopni i wydaje mi sie ze duzo gorzej chodzilo szczegulnie z dolu.
Ustawienie zaplonu ma wplyw zarowno na osiagi jak i zdrowie silnika jak bedzie zabardzo wyprzedzony to moze wystapic spalanie stukowe(detonacyjne) i splynie ci silnik(powinno byc slychac stukanie w sniliku, jednakze moze byc juz za puzno), przy bardzo opuznionym paliwo moze sie nie dopalac calkowicie w komorze spalania i konczyc dopalac sie w wydechu(mozna wypalic gniazda zaworowe wydechowe). Sprubuj ustawic normalnie i zaobserwuj jak pracuje silnik. Najlepiej na chamowni sie pobawic ale to juz spore koszta za kilka pomiarow.
Jeszcze jedno pytanie to stukanie w silniku bedzie slychać tylko w czasie jazdy czy po wyłaczeniu silnika tez. Jak ja mogę się zorientować ze mam stukowe proszę o jakieś wskazówki.
[ Dodano: 2006-12-21, 17:02 ]
Spalanie stukowe raczej nie powino wystepowac na biegu jałowym. Mozna było by to wychwycic np. maksymalnie wciskajac pedał gazu na wysokim biegu przy nieskich/srednich obortach.Ale niekoniecznie. Duze znaczenie ma tu tez paliwo(Liczba oktanowa czyli odpornosc na spalanie detonacyjne). Zobacz jak teraz wygladaja swiece> swiece
Spalanie detonacyjne tu masz wiecej o stukowym
A może panewki korbowe słychać??
Każdy prosty wrsztat jak ma lampę stroboskową i ma pojęcie jak to ci ustawi ale ważne są znaki na kole pasowym!!