ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
mam takie pytanko
Czy możecie mi doradzic z czego zrobi SWAP na chamulce do tyłu zamiast bębnów ?? i odrazu zalezałoby mi na większych i lepszych tarczach np nawiercane lub nacinane
i to samo do przodu
Podobno z Preludy są dobre i pasują czy lepiej z D16??
aktualnie sa chamulce z D13


przód VTI 262 i tył też VTI 260 mm nie pamiętam dokładnie będzie dobrze dotego pompa z VTI i będzie ładnie hamować

PS . Hamulce się pisze przez H
Sorry za pisownie ...

Ale VTI z czego prelude czy eg??
I to są wymiary tarcz seryjnych czy moge kupic jakies większe??

[ Dodano: 2009-09-19, 10:44 ]
z VTI 1,8 Aeoredck przód 282 tył 260

Właśnie tą aukcje miałem Ci podesłać

Taniej będzie ciężko średnio Swap przód kosztuje ok 400 - 500 tył 350-450 mniej więcej ale ciężko pochytać w tych przedziałach dolnych :)


chcesz to mam z D16Z6 240mm na tyl z linkami recznego razem za 400zł

tyl VTI 260 mm
ale nie EG, w EG5 i EG6 masz 240 z tylu


z VTI 1,8 Aeoredck przód 282 tył 260
To chyba najgorszy swap jaki można zrobić.

Chcesz mieć rozstaw 4x100 to kupujesz 262mm z EG6, EK4.
Jak mało to zakładasz jarzma i zaciski z BB6 i masz 282mm.
Jak mało to zakładasz zaciski z EP3 na zwrotnice z EK4 i masz 300mm.
Jak mało to kupujesz jakiś BBK

Na tył kupujesz wahacze z EG6, EK4 i masz 239mm.
Jak mało zakładasz przednie zaciski z 7gen. odpowietrznikiem w dół i masz 260mm.

Do wszystkich powyższych opcji od razu proponuje pompę 1" z serwem od BB6, MB2 albo DC2

Jak chcesz zmienić rozstaw to jedyna sensowna zmiana to komplet z ITR 5x114,3 i to chyba najbardziej sensowna zmiana w 5gen. biorąc pod uwagę, że wszystko podchodzi p&p z ITR włącznie z wahaczami i stabilizatorami.

Chcesz mieć rozstaw 4x100 to kupujesz 262mm z EG6, EK4.
Jak mało to zakładasz jarzma i zaciski z BB6 i masz 282mm.
Jak mało to zakładasz zaciski z EP3 na zwrotnice z EK4 i masz 300mm.
Jak mało to kupujesz jakiś BBK


te wszytskie opcje są na 4x100??


te wszytskie opcje są na 4x100??

Tak.

Kwestia dobrania odpowiedniej tarczy.
Ja mam takie lamerskie pytanie
Jak trafie taki zestaw z EK4 262mm na przód i pojade z tym do pierwszego lepszego mechanika to ogarnie mi to bez problemu do EJ9?
Czy samemu majac garaz i wiekszosc narzedzi moge to 'łatwo' zmienic?

z VTI 1,8 Aeoredck przód 282 tył 260

To chyba najgorszy swap jaki można zrobić


dlaczego??
Ja mam taki i nie narzekam, a felgi z ET 40 pasuja i nic nie obciera

dlaczego??
Pokaż mi fajne felgi z tym rozstawem i odpowiednim ET, albo tarcze w normalnych pieniądzach

Np dragi maja taki rozstaw i ET 40 (u mnie nie wystaja poza nadkola felgi z takim wlasnie ET) a tarcze to juz inna bajka... Ale z kolei taki zestaw jest tanszy niz zrobienie 4x100 przy 282

Np dragi maja taki rozstaw i ET 40
Problem w tym, że ET40 w 6gen. to trochę za mało.


Nakrętka 32 od przegubu, 17 od górnego i dolnego sworznia, 17 od końcówki drążka kierowniczego, 14 od łącznika jak masz stabilizator, dwie śrubki 12 od przewodu hamulcowego, śruba 17 z nakrętką 17 od widełek amortyzatora.
Jak puszcza Ci wszystkie nakrętki i zbijesz sworznie to robota na 2h.


Czyli cała reszta jest plug&play? Wystarczy kupić nowe tarcze i klocki i cały zestaw śmiga?
Jeśli tak to taki swap hamulcy na przód zamknie sie w 1000-1200zł zależnie od wybranych tarcz i klocków (zakładając że sam swap to około 400-500zł). Czy zatem różnica w hamowaniu jest warta ten 1200zł?

edit:
Ma ktoś dane dotyczące drogi hamowania civica EJ9 z 242mm na przodzie i bębnami oraz EK4 które miało 262mm i tarcze? To chyba najlepsza opcja żeby to porównać...

Czy zatem różnica w hamowaniu jest warta ten 1200zł?
Będzie miał sens przy dobrych tarczach i klockach.
Taki swap jest już tak popularny, że można go wyrwać za 300zł.
Do tego tarcze 250zł, klocki 320zł, pompa 1" + serwo 150zł
Można się zmieścić w 1000zł

Prawdziwą różnice odczujesz przy przejściu na 282mm.
Biorąc pod uwagę, że chcesz od razu zmieniać tarcze i klocki na nowe to będzie chyba najbardziej opłacalna opcja, ale musisz pamiętać, że na zimę minimum 15" przy tym rozmiarze.

Ogólnie temat rzeka i najprościej jakbyś zagadał do mnie na SCP, albo jakimś spocie.
Blaine, mysle wlasnie o swapie hamulcy bo na b16 ciezko auto zatrzymac na seryjnych gratach myslalem o swapie z mb6 282/262 czy twoim zdaniem do bani ten swap ?

[ Dodano: 2009-09-30, 09:35 ]
Wiecie może jakie et do stalówek przy swapie z mb6 żeby nic nie obcierało z tyłu w V gen. Te z accorda pasują?

Dzięki
Żeby założyć 14" felgi (na zimę) to max jaką średnice tarcz można wsadzić??

Żeby założyć 14" felgi (na zimę) to max jaką średnice tarcz można wsadzić??
262mm

Żeby założyć 14" felgi (na zimę) to max jaką średnice tarcz można wsadzić??
282mm

282mm
wsadzisz 14 cali stalowke ??

wsadzisz 14 cali stalowke ??

Sorki i od razu sprostowanie... Aluminiowe felgi...

Sorki i od razu sprostowanie... Aluminiowe felgi...
Tak na serio to na 282mm wchodzi 15" felga (nie każda).

Żeby wsadzić 14" potrzebna jest kuta felga o odpowiedniej konstrukcji i co najmniej 5mm dystans, a widziałem coś takiego tylko raz

Dla udowodnienia, że wszystko się da
320mm i 16" w ITR

Bez kitu w tym aucie ta felga wyglada jak 13' w cinquecento heh.