ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
moze mi ktos wetlumaczyc czemu jak silnik ma obroty powyzej 5 tys zaczyna sie pojawiac dziwny swist tak jakby jakies turbo sie wlanczalo tylko problem w tym ze ja nie mam zadnego turbo ponizej 5 tys nic sie nie dzieje ale powyzej czym wieksze ma obroty silnik tym bardziej slychac mial moze ktos cos takiego i co mam zrobic zeby sie pozbyc tego


moze alternator Ci swiszczy... masz stozek?? tez moze Ci swiszczy... a moze gdzies jest ajkas nieszczelnosc
stozka nie mam a amternator hmmm.. nie wiem jak moge to sprawdzic bo niebardzo wiem
masz wzmacniacz?? przejedz sie z wyłączonym Car audio



masz wzmacniacz?? przejedz sie z wyłączonym Car audio

no wzmacniacz mam ale ta opcje juz sprawdzalem i nie ma roznicy czy wlaczony czy nie
Pewnie alternator - łożysko ??? .... albo się pasek ślizga ???
Hejka ,ja miałem ED9 D16Z5 i własnie miałem podobny przypadek ,sprawdziłem kompresje i było ok ,tylko moj swist był na nizszych obrotach i nikt nie wiedział czemu,wydawałoby sie ,że to jakies lewe powietrze ale nikt nie umiel dojsc co i jak ,z tego co wiem moja star ED9 nadal jeździ w Katowicach i ma sie dobrze ,pozdro bar_oo
u mnie to samo... i nie umiem dojśc gdzie :P

podejrzewam alternator ale w sumie trudno powiedzieć czy to on bo słychac jakby gdzieś z prawej strony..
przy duzych obrotach silnik zasysa wiecej powietrza i moze byc tak ze to wlasnie jest powodem swiszczenia najlepiej otworzyc maske gazowac i sluchac z kad dobiega odglos a moze to byc tez lozysko alternatora lub pasek klinowy jesli odglos dobiega z prawej strony! mozna sprawdzic naciagniecie paska przez chwycenie go w palce i poruszanie gora dol powinien miec odchyl okolo 1 cm jesli jest wiecej lub mniej to trzeba to poprawic
Pierwsze pytanie - czy na biegu jałowym przy gazowaniu też wyje?
Jak nie to odpada alternator, wzmaczniacz ( ). Stawiałbym na dolot a konkretnie na jakąś nieszczelność przed filtrem powietrza (może ta puszka w zderzaku)
u mnie świszczy "turbo" spowodowane stożkiem :P a taki mały OT )
tylko jeszcze pytanie skad ten swist dochodzi?? bo to rownie dobrze moze byc wpadajacy w wibracje konczacy sie tlumik co i swiszczaca skrzynia biegow.....
u mnie świszczy gdzieś od storny filtra powietzra więc pewnie jakieś lewe powietrze tylko za cholerę nie idzie znaleźć gdzie

tylko jeszcze pytanie skad ten swist dochodzi?? bo to rownie dobrze moze byc wpadajacy w wibracje konczacy sie tlumik co i swiszczaca skrzynia biegow.....

napewno nie jest to skrzynia i tlumik tak samo nie, to gdzies ze strony silnika narazie nie ma mi kto pomoc i zabardzo samemu ciezko zlokalizowac nie wiem tylko czy jakiegos znaczenia z tym nie ma gaz ale to musze jeszcze dokladnie sprawdzic

z kad
ZY KĄTOWNI -> skąd kolego skąd

Pierwsze pytanie - czy na biegu jałowym przy gazowaniu też wyje?
Jak nie to odpada alternator, wzmaczniacz ( ). Stawiałbym na dolot a konkretnie na jakąś nieszczelność przed filtrem powietrza (może ta puszka w zderzaku)


no nie ma to roznicy narazie sam tego nie sprawdze moze samo przejdzie nie no oczywiscie joke
Witam,

U mnie tez "swiszczy" po przekroczeniu okolo 5 tys obrotow (wiem ze kilku innym osobom tez) i podobno jest to normalna sprawa w d13b2 spowodowana tym ze od okolo 5 tys obrotow otwiera sie druga przepustnica w gazniku i to wlasnie ona ma byc rzekomo odpowiedzialna sa to "swiszczenie". Jesli jednak chcesz miec pewnosc ze to nie lozysko alternatora czy pompy wspomagania to pozdejmuj paski i przegon auto powyzej 5 tys obrotow, wtedy wszystko sie wyjasni. Pozdrawiam
u mnie tez świszczy i nie przejmuje sie tym :P
w moim d13b2 tez wkradł sie świstak, ale mam dziurawy środkowy wiec kto wie czy to własnie nie przez to A tak na marginesie to ten świst bardzo mi sie podoba I jeśli to nie jest objaw "sypania sie silnika" to zostawiam Ps: czesto udaje mi sie wkręcic kolegów, że mam turbo ale tylko tych, którzy nie sa maniakami motoryzacji, bo Ci obczajeni wiedza, że to bajka