ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Jak w temacie - chodzi mi o to czy podejdzie mi alternator z D13 do D16A9?


z tego co sie orientuje to altek od A9 ma więcej kabli...
[ Dodano: 2008-05-21, 09:16 ]
No dzieki wielkie :) O to mi chodzilo - moge dumac Super.

[ Dodano: 2008-05-21, 10:35 ]


Ja nie polecam wkładania alternatora z silników gaźnikowych bo one nie mają tego dodatkowego wyjścia które dają jakiś sygnał do ECU. Tam nie ma żadnego wolnego kabelka, każdy jakąś funkcję spełnia.A oto schemacik alternatora:


Jak widać tym dodatkowym kabelkiem jest kabelek niebieski, reszta kolorków jest taka sama...
Qzyn - trzymaj sie kolorów bo sa te same. powinien Ci zostac jeden wolny, chyba niebieski i jego musisz wmontowac w ta kostke z 3 pinami jako czwatry.
jogal - nawet mnie nie strasz Jeżdze juz tak prawie pół roku i wszystko chodzi bez zarzutów, wiec chyba powinno byc ok
Jogal cos sie pomylil :) Bo ja mam kostke na 4 piny i wyjscie z alternatora tez na 4 ale z kostki wychodza wyraznie 3 kable w ED9, wiec nei wiem gdzie ten 4 by mial byc :) Wypialem piny i poukladalem je tak na "chlopski rozum", powpinalem i wszystko hula jak nalezy ;) Ladowanie jets ok :) A kolorow nie moglem porownac bo nie mialem wiazki od 1,3 :) Ale glupi zawsze ma szczescie i wszystko dziala bez zarzutu. Wiec temat zakonczony. Pozdro
no to jest juz nas dwóch którym udał sie swap alternatorów...
Przeanalizowałem wykres jaki jest w manualu z IV generacji i tam faktycznie wychodzą 3 kabelki, to chyba jest zwiazane z tym, że to jest obd0 i tam faktycznie alternatory z d13 pasują, czego przykładem są wasze przypadki... Ale wydaje mi się, ze ten numer w V generacji już by chyba nie przeszedł, musze sprawdzić ile kabelków wychodzi z kostki w 5 generacji.

[ Dodano: 2008-05-30, 22:31 ]