ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
kurde mam taki problem cos mi stuka w lewym przednim kole ale tylko jak jest zimne autko jak sie zagrzeje to jest gitt ja przypuszczam ze jest toguma na amortyzatorze ale nie jestem pewny macie jakies rady na te dziwne stuki??:/


a mi znowu nie stuka ale test taki dzinwy gumowy oddglos lecz w prawym przednim kole, jakby jakas guma o cos tarla taki gumiasty oodglos, i nie wiem co to jest:P ale to chyba inna rzzecz niz twoja
dokładnie u mnie tak jest jak fura sie zagrzeje tak jak by sie guma zagrzała i nie stukała tylko tarła i taki wkurw..... odgłos jest
wrrr...
w obu przypadkach sworzeń wahacza dolnego ;) zmieńcie oba :) dużo roboty nie ma ;)


TULEJA GUMOWA WACHACZA na 100%. Dwa dni temu miałem ten sam problem co Ty.
Wymieniłem i CISZA jak makiem zasiał.
Dziwia mnie rady w ktorych ktos na 100 % wie co w aucie jest nie tak po samym opisie. Za takich dobrych mechanikow sie macie?! Zaden szanujacy sie mechanik nie rzuca domyslami bez auta na kanale, podnosniku.

Do autora

Jesli chcesz byc pewnym co musisz naprawic, wymienic to podjedz do kogos kto dysponuje kanalem lub podnosnikiem ew na stacje diagnostyczna i za niewielka oplata sprawdza Ci zawieszenie bardzo dokladnie bo dysponuja szarpakami

Dziwia mnie rady w ktorych ktos na 100 % wie co w aucie jest nie tak po samym opisie. Za takich dobrych mechanikow sie macie?! Zaden szanujacy sie mechanik nie rzuca domyslami bez auta na kanale, podnosniku.

Jak się domyślam tniesz do mnie kolego.
Tak więc po pierwsze nie jestem mechanikiem.
Po drugie z opisu wywnioskowałem co jest bo własnie na dniach usuwałem usterkę powodującą takie dźwieki jak opisuje autor postu.
Po trzecie niech napisze po naprawie co było i wtedy bedziesz mógł mnie skrytykować jak to nie bedzie to.
Tyle w temacie.
Co do szarpaków i dokładnych przeglądów Marcov to niewiem czy pamietasz, ale u mnie jakoś nie stwierdzono niczego błędnego w zawieszeniu na dwóch różnych stacjach......jak sie jednak okazało po "garażowym" obczajeniu miałem do wymiany sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe........

Marcov napisał/a:
Dziwia mnie rady w ktorych ktos na 100 % wie co w aucie jest nie tak po samym opisie. Za takich dobrych mechanikow sie macie?! Zaden szanujacy sie mechanik nie rzuca domyslami bez auta na kanale, podnosniku.

Jak się domyślam tniesz do mnie kolego.
Tak więc po pierwsze nie jestem mechanikiem.
Po drugie z opisu wywnioskowałem co jest bo własnie na dniach usuwałem usterkę powodującą takie dźwieki jak opisuje autor postu.
Po trzecie niech napisze po naprawie co było i wtedy bedziesz mógł mnie skrytykować jak to nie bedzie to.
Tyle w temacie.
_________________


Nie pilem do konretnej osoby ale skoro zabrales glos to przyznasz ze stwierdzenie ze na 100% wiesz co jest powodem stukow jest chyba troche przesadzone?

Gdyby sie diagnoscie naprawde chcialo poszukac i zadalby sobie troche trudu to znalazl by usterke

Nie wiem czy wiesz kolego ale szarpaki maja jednostajne ruchu i nie oddziaływują na tuleje tak samo jak nasze rogi wiec nawet dobra dianostyka moze nie wykazac usterki

Wymienisz to co wyzj zostało napisane i bedzie dobrze[/quote]
Iceman31 <----ten gosc ma racie chodzi o gume byłem u mechanika i własnie tak stwierdził tylko nie był w stanie okreslic kosztu :/ wiecie ile moze to kosztuje ??:)
To nie są wielkie pieniądze. Guma jakieś ok 50 zł plus robocizna....
Zależy na kogo trafisz ale więcej jak 150zł nie dasz.

Marcov co mi teraz powiesz ??
A co do Twojego tekstu że zaden szanujący się mechanik nie określi usterki bez kanału czy podnośnika..... Mylisz się. Z kanałem i podnośnikiem to i ja Ci określę niektóre usterki a DOBRY mechanik na słuch i po rodzaju dźwięku powie Ci no może nie na 100% jak to napisałem ale 90% co może być. Pałker nie mówił że świszczy, szumi, piszczy. Określił to jako stukot (czasem jest to zgrzyt jakby stary zawias) i dodał pewne szczegóły (gdy jest cieplej to zanika) które nakierowały mnie na to co może być usterką. Guma właśnie po nagrzaniu zmienia parametry. Na zimno czyli twardo wydaje dźwieki które na ciepło zanikają. Wielu rzeczy jeszcze nie wiem o samochodach bo mechanikiem nie jestem ale co nieco umiem doradzić.
Na sile nie bede Cie przekonywal. A gdybys nie mial racji? to zwrocilbys mu koszty wymiany niepotrzebnego elementu? zycze dalszego szczescia w diagnozowaniu aut
Marcov czytaj ze zrozumieniem. Potwierdził to mechanik. I nikt niczego na ślepo nie wymieniał więc nie wiem po co to bredzenie o zwrocie kosztów. I gdzie napisałem że ma to w ciemno wymieniać?? Napisałem że jestem pewien tego na 100% w tym konkretnym przypadku. Dodatkowo to nie dotyczyło jakiejś hiper awarii tylko drobnej rzeczy... bo tuleja to drobna sprawa. Na ludzkie można to przełożyć tak że to nie operacja a tylko zabieg.
I do niczego na siłę nie musisz mnie przekonywać. Juz napisałem powyżej że w sprawach o których nie mam pojęcia się nie wypowiadam (tylko inaczej to ująłem słownie). Poza tym oprócz wiedzy przydaje się też intuicja i umiejętność analizowania podanej informacji.
I jeszcze jedno .... Tylko i wyłącznie GUMA (jako materiał) wydaje takie dźwięki. Metal o metal wydawałby inne, to samo plastiki. To są różne dźwięki.

P.S. Silników nie będę jak to określiłeś diagnozował bo się na tym nie znam. Tuningować też nie będę nikomu samochodu bo się na tym nie znam a to to zwykła sprawa mechaniczna do której wystarczy znajomość budowy i zachowań pewnych materialów.
ja sie przejechałem z mechanikiem bo to znajomy i przy okazj mi powiedział ze mam to do wymiany :) zkubany ma słuch <lol>