ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Wczoraj oddalem auto do zaufanego i sprawdzonego mechanika aby wymienił wspomniane w temacie elementy rozrządu co też robi się co 100kkm. Dziś rano odbierając samochód dowiedziałem się że nic nie zostało zrobione ponieważ pół wieczora chłop męczył sie ze śrubą w kole pasowym nie da sie jej odkręcić za cholere, jak zobaczyłem ramie którym przymierzał sie do tej sruby to miało ono moze ze 1-1.5 metra. Podobno "metodą" jest zakup koła pasowego a wówczas to które jest bedzie mozna potraktować = siła * gwałt ... aż sie zerwie

Any ideas jak sobie poradzić z tym bez kosztownych zakupów ??
Miał ktoś podobny problem??


Neo, gdzie byłes u mechanika ?
Klucz pneumatyczny z udarem jest spoko podobno
Jak u mnie kuzyn pasek zmienial to tez 3 klucze zlamal- ale w koncu odkrecilo
Na siłe nie ma co. Zmiana paska w hondzie to zmora bo ciężko z kołem pasowym. :) Dobry sposób na to, to odpowiednio zblokować koło, ale nie powiem ci dokładnie jak bo sam nie wiem



Neo, gdzie byłes u mechanika ?

Na wartogłowcu jak sie idzie na cmentarze od strony szpitala rownolegle do bielskiej, na łuku na zewnętrznej jest Pan Mechanik Jacek a wczesniej elektromechanika pojazdowa ...

he norma ja na wymiane paska jezdzilem 3 razy bo moj mechanik niedawal rady ale za 3 razem poszlo i powiedzial ze nigdy wiecej niebedzie tego robil
Ja jakoś nie miałem nigdy problemu.nie wqiem moze mam "supermechanika"
ale wymieniał u mnie w cifie u ojca w accordzie i w del solu rozrząd i nigdy się nei skarżył.
Zmieniam o nim zdanie ... próbował mi wmówić ze zawory w civie nie mają regulacji tylko samoregulacje więc nie trzeba sie nimi zajmować :snack:
<lol> No na te koło pasowe jest jakiś trik bo mój mechanik też zrobił to bez problemu. Ale nie wiem jaki właśnie. Jak męczyliśmy się z rozrządem od Sola to też były jaja. Skończyło się na zerwaniu paska ;]. Potem mechanik na starym batorym i tam już zero problemu ;]
a ja mysle ze servis niebedzie mial problemu jak powiedzial e tam 1,5 H bo masz klime
pnelmatyczny tego raczej nie ruszy.Bynajmniej u mnie nie dalo rady.Ale jak zblokuje kolo dobra nasadka i rurka i pojdzie a ta sroba raczej sie nie urwie.To musi tak byc bo tam sie to trzyma na klinie i jalkby bylo slabiej dokrecone to by go obcielo.
ja przy jednej z hani czyli d15b2 94r zmienialem u chlopalow w czestochowie na ulicy bor ktorzy pracowali w ASO HONDY i bez problemku odkrecili recznie poprzez zalozenie jakiej blokady kosztowalo mnie to robocizna 160zl z regulacja zaworow.Takze polecam chlopakow z czestochowy jak by ktos chcial.
oooo znam temat:)
pare osob z tego forum, moze i pamieta jak rozpaczliwie szukalem kolo pasowe do hanki, kumpel mowil ze jak dla niego to nic trudnego zmienic rozrzad, po 3 godzinach walki z kolem pasowym, rzekl do mnie zebym sie schylil i wystawil dlon, po czym polozyl mi na reku polowe kola pasowego niezle sie nameczyl przy tym kole, poczatkowo chcial je zespawac do kupy....

no ale jakims cudem MISSION COMPLETE i autko smiga z rozrzadem i kolem pasowym:)

Pozdro:)
Ja zrobilem tak w d15b7 pospawalem blokade kola pasowego , pozniej wzialem klucz nasadowy w ksztalcie litery T i 2 metrowe rury i stukając mlotkiem po kluczu odkrecilem to bez wiekszych strat.
mój mechanior nie skarżył się na wymiane paska w moim d15b2 i kosztowało mnie to 70zł Wszystko chodzi jak trzeba

Wczoraj oddalem auto do zaufanego i sprawdzonego mechanika aby wymienił wspomniane w temacie elementy rozrządu co też robi się co 100kkm. Dziś rano odbierając samochód dowiedziałem się że nic nie zostało zrobione ponieważ pół wieczora chłop męczył sie ze śrubą w kole pasowym nie da sie jej odkręcić za cholere, jak zobaczyłem ramie którym przymierzał sie do tej sruby to miało ono moze ze 1-1.5 metra. Podobno "metodą" jest zakup koła pasowego a wówczas to które jest bedzie mozna potraktować = siła * gwałt ... aż sie zerwie

Any ideas jak sobie poradzić z tym bez kosztownych zakupów ??
Miał ktoś podobny problem??

ja zawsze blokuje o kolo zamachowe
wkaldam klucz miedzy obudowe skrzynie i kola
tylko cza uwazazc zeby skrzyni nie uszczerbic:/
a co do śruby - to owszem moze sie urwac ,a wtedy lipa na maxa.....<jamal> niech sie wypowie
Dokładnie, ja 23 grudnia wymieniałem rozrząd, paski rolki i napinacze u Servisa i powiem że z kołem było ciepło ale nie ma rzeczy niemożliwych... włożył klucz między obudowę, skrzynię i koło i dało rady, miałem wcześniej wrzucony 4 bieg i na chama wciśnięty hamulec nożny... Dało się to odkręcić..
Pewnie w złą stronę odkręcał honda kręci się odwrotnie
Było juz nie raz o tym "problemie". Podstawowa zasada to dobrze unieruchomić wał a najlepiej wychodzi to przez zablokowanie wieńca zębatego koła zamachowego na krawedzi obudowy skrzyni biegów mocnym śrubokrętem - nie ma mocnych - musi puścić ( śruba, nie śrubokręt czy wieniec ). Trzeba też pamietać, że śruba ma "normalny" gwint - niektórzy sadzą inaczej bo silniki hondy są "lewe" - znaczy rozrząd jest po lewej i silnik kręci się "odwrotnie" do ruchu wskazowek zegara ( patrząc na rozrząd oczywiście ).