ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam.
Jestem strasznym fanem cifa HB V gen. I w końcu sprawiłem Ją sobie , zaznaczam że jest to mój pierwszy samochód , EH2 D15b7

I też ostatnio zauważyłem pewne baaaardzo niepokojące objawy .

- ubywa mi płyn chłodniczy , żadnych plam niestety nie stwierdziłem (ale najśmieszniejsze jest to że nie ubywa mi w zbiorniczku wyrównawczym ale w samej chłodnicy ) i także podczas jazdy pow. 110 km/h temperatura wzrasta momentalnie lecz po włączeniu ogrzewania choćby na 1 wskazówka wraca na swoje położenie .jak sprawdzić czy przepala mi płyn chłodniczy ? czy np. chłodnica dziurawa ?

- drugi problem to straszne szarpanie podczas hamowania .. z prędkości około 60 do 90 km/h szarpie i narywa kierownicą ..( bez wspomagania) i całym samochodem .. czy problemem może być zużyty wewnętrzny przegub równobieżny ? bo ostatnio stwierdziłem ze jest osłona lekko rozdarta . ( ten bliżej przodu samochodu , bo jest jeszcze jeden drązek blizej kabiny)
czy może jakiś inny element może być przyczyną ?

Za wszelkie info z góry dzięki .


szarpanie przy hamowaniu, czyli zapewne masz tarcze do wymiany...
co d o1 pytania to na 90 % uszczelka pod gł. miałem tak ze jak zasuwałem po auto banie to mi sie momentalnie grzał i mi plyn wywalało zbiorniczkiem- po wymianie uszczelki objaw zniknoł
Sprawdź czy w płynie nie ma oleju, nalotu brązowawego ani nic podobnego.
Olej też sprawdź czy płyn chłodniczy się do niego nie dostaje.
Poproś, żeby na rozgrzanym silniku ktoś obserwował rurę wydechową, bo jeśli wali parą to masz po uszczelce.

Ile Ci bierze tego płynu ?


1 objaw to stara niedrorzna chlodnica,

1 objaw to stara niedrorzna chlodnica,
no ale woytek widzisz u mnie po zmianie uszczelki objaw zniknol - a chlodnice mam ta samą
no właśnie ... tarcze ale dlaczego szarpie w sciśle określonym przedziale prędkości ?

pozatym powinno ubywać mi płynu w zbiorniczku a nie w chłodnicy , tymczasem zbiornik pełen a w chłodnicy ubywa..
a płynu ubywa mi około 1L na 200-300 km -trudno wyczuć .. czy da sie to sprawdzić np. przytykając kartke do rury ? zeby sie wilgć zebrała?

woYtek -> a jak to sprawdzić czy to chłownica ? bo nowa to 200 pln i troche szkoda wydawać na chłodnice ktrua niekonieczie jest winna

sajmon1100 -> ile wyniosła cie wymiana uszczelki ? a moze da sie to zrobić w " domowym zaciszu " ??
hmmm ja miałem tak ze mi płynu w chłodnicy ubywało jak założyłem kolektorek 4-2-1 niewiem czym to było spowodowane
witam dolacze sie do tematu szarpania kierownica mam tak samo i wiem ze mam mybity sinemblok na wachaczu ten co laczy wachacz z amortyzatorem i przypuszczam ze to to jest przyczyna szarpania zjak go wymienie to sie dowiem czy to bylo to a jak ie pomoze to chyba fakt zajme sie tarzmi ale czy wybity simenblok moze powodowac takie szarpanie w okresloym przedziale predkosci bo jak by to byla tarc to w calym zakresie predkosci powinno byc bicie nie ???
ściągnołem wczoraj oba koła i zapuściłem śilnik , jedno co zauważyłem ze czasem zaciśk nie chce odpuścić i od razu włączała się róznicówka , pozatym faktycznie jedna tarcza bije nie widać tego ale jak cie przyłoży śrubokręt to ewidętnie ociera co jakiś czas.

pozatym zauważyłem kilka niepokojących objawów
-prawa półoś ma luzy tzn. mozna nieco pociągnąc ją w prawo-lewo
-natomiast lewa półoś nie jest idealnie prosta, wpada w niewielkie wibracje ( musi być idealnie prosta ? )
_________________

ściągnołem wczoraj oba koła i zapuściłem śilnik , jedno co zauważyłem ze czasem zaciśk nie chce odpuścić i od razu włączała się róznicówka , pozatym faktycznie jedna tarcza bije nie widać tego ale jak cie przyłoży śrubokręt to ewidętnie ociera co jakiś czas.

pozatym zauważyłem kilka niepokojących objawów
-prawa półoś ma luzy tzn. mozna nieco pociągnąc ją w prawo-lewo
-natomiast lewa półoś nie jest idealnie prosta, wpada w niewielkie wibracje ( musi być idealnie prosta ? )
_________________

hmm ,luzy prawo lewo w poł osiach musza byc ,ale krzywa to ona mnie moze byc....
tarcze biją w okreslonym przedziale to tak samo jak kola biją np przy 120 a później bicie zanika....co do uszczelki to da rade to zrobic w zaciszu - PW
Jesli masz dalej problem z autkiem zapraszam do mnie zdiagnozujemy co mu dolega.

www.profesmotor.com tu znajdziesz mapkę jak dojechać

Pozdrawiam Servis
no tak .. właśnie wymieniłem tarcze i czekam na nowe klocki .. i powiem tak

pomogło , jednak tarcze .. zużyte może były 2 mm w stosunku do nowych ale były wypaczone ..

a powód był dość prozaiczny .. przed wyjazdem nad morze sprawdzałem stan lewych klocków i był do przyjęcia - jeszcze z 2 miesiące i by się nadawały do wymiany .. ale nie zajrzałem na prawo ;/ okazało się ze okładziny było 1 mm :| ( powinny klocuszki piszczeć już od miesięcy ale nic nie słychać było ) podczas podróży klocki zagrzały ostro tarcze które z kolei się wypaczyły .Nie przyszło by mi do głowy ze może być taka rozbieżność w zużyciu klocków

wniosek : sprawdzać wszystkie klocki na oś a najlepiej z obydwu osi - tak czy inaczej droooga lekcja ;/ 240 pln :(