ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam

Chyba temat nie był tutaj jeszcze poruszany, szukałem i nie ma.
Zostałem zmuszony do wymiany kopułki i przewodów zapłonowych i mam pytanie:
Jakie przewody zapłonowe warto kupić aby nie wtopić? Widziałem że na allegro zaczynają się od 100zł ale z tego co wiem nie są wiele warte. Ile trzeba wydać i najlepiej w jaką firmę celować?


NGK
OEM
AEM


czerwone lub niebieskie ..
NGK BOSCH lub SEWIA
NGK, mam i sobie chwale...
Wlasnie kupilem kable bosch-a, kosztowaly jakies 120zl z przesylka... za pare dni napisze po zalozeniu czy auto odpalilo
NGK sa jakies 3 razy drozsze
BOSCH ogolnie dla mnie jest slabym producentem ale mysle ze lepszym od janmora:)
Jak bedzie cos nie tak to kable odesle.
Troche nie rozumiem tych problemow z kablami w koncu nie jest to siakas technologia kosmiczna zeby dzialajacych kabli nie dalo sie zrobic... ale niestety z forow wynika ze jednak to straszne wyzwanie
slimax, za NGK dal bys u mnie 285zltak na marginesie
Dobrze wiedzieć na przyszłość.
Jeszcze nic straconego ale skoro juz kupiłem to je sprawdzę...
BTW: dziwne ze świece NGK kosztują w miarę normalnie a kable są relatywnie sporo droższe w porównaniu z innymi producentami...
Same kable to jeszcze nie wszystko . Tak samo istotne sa jeszcze porzadne fajki na nich. Porzadna guma a nie sadza tez niestety kosztuje.
Kable BOSCH dotarły...
Okazało się że nie pasują ;/
Tzn. na siłe da się je jakoś tam wcisnąć ale na świecy nie zatrzaskują się bo za mało da się je wciśnąć i pewnie tylko dotykają metalowych czubków świec :(
Wygląda na to że silnik d14a7 ma dodatkowa "tulejke" blaszaną która zmniejsza średnice "wejscia" do świecy.
Na zdjęciu widać dość dobrze różnicę w średnicach górnych yyy... uszczelek? (BOSCH jest po prawej)

Kable odsyłam pomimo że pracowały bez różnicy ze starymi czyli i stare i BOSCH-e są dobre?

Spryskiwałem stare kable wodą i nigdzie nie widziałem przebić w nocy ale to i tak chyba nie 100% pewności że kable są ok?

Do silników innych niż d14a7 pewnie by podeszły (w poprzednim d16y3 nie było tej blaszanej tulejki...)

Czy ktoś spotkał się albo próbował regenerować takie kable? tzn zacisnąć nowy kabel do starych fajek?
Pozdrawiam
lepiej sprowadz sobie accel z ebaja-wyjda cei max 160 zł a są extra -miałem takie a teraz domin je ma
z tego co widze to twoje orginalne kable sa takei same jak do silników z vtec wszytski silniki ktore maja układ kabli w takim samym układzie jak silniki z vtecem czyli kable zakładane od przodu głowic maja mniejsze te grzybki i roznia sie długoscią te kable ktore dostałes pasują do silników dD13b2 d15b2/b7 d16y3 d16a6/z2 i kilka innych
Ja mam kable NIPPARTS podobno japońskie jeżdze jakieś 2 miesiące i zobaczymy ale jak na razie to w pożądku, zapłaciłem coś ok 150zł więc cena niewygórowana

Ja mam kable NIPPARTS podobno japońskie jeżdze jakieś 2 miesiące i zobaczymy ale jak na razie to w pożądku, zapłaciłem coś ok 150zł więc cena niewygórowana
większosc czesci jest z Japoni ale większość to słaba Japonia .Zauważ ze zawsze w sklepie jak cos kupujesz to mówią- to jest dorby japoński zamiennik- a i tak sie wysrywa po 3 miesiącach :/
zgadzam się bo to są części robione na "licencji" japońskich firm w krajach europejskich
Przykład który mi mówił kumpel a jednocześnie przestrzegał:
Otóż na przewodach NGK noże pisać -made in Japan lub -made in France
I te drugie podobno bardzo odbiegają jakością od tych pierwszych
Zatem NGK to nie zawsze NGK
Na wszystkim co jest firmowane pod nazwą NGK może pisać i to i to bo świece też w większości są już robione we francji dlatego lepiej kupować Denso które są niskalane przez europejczyków i płyną prosto z JP
Kupiłem ostatnio świece NGK w ASO w Rybniku made in Japan,ale ciekawa sprawa kupowałem w pudełku 4 sztuki i płaciłem po 17pln za sztukę,a te same NGK w szarych papierkach niby super orginał kosztowały 24pln i właśnie były francuskie