ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam wszystkich serdecznie dawno mnie tu nie było no ale znowu jestem :).
Mam duzy problem ze swoja Hania D15z6 polegajacy na tym ze bylem na hamownii i okazalo sie ze moc mojego auta jest 90 km a nie 114 tak jak seryjnie jest napisane. Moje pytanie do Was jest takie czy jest mozliwosc zamienienia walka rozrzadu od Hondy Civic z silnkiem 1.4 czy on pasuje??. I drugie pyatnie czy glowica od 1.4 pasuje do 1.5 jezeli tak to w jaki sposob mozna to sprawdzic. Mam straszny dylemat co dalej z tym zrobic bardzo prosze o pomoc i wszelkie sugestie jak to poprawic zeby wrocilo to do normy pozdrawiam.


Taki spadek mocy jest bardzo mało prawdopodobny jak dla mnie!Słuchaj napisz najpierw czy poczułeś jakiś spadek mocy odkąd jeździsz tą hondą? A może przeprowadzałeś jakieś remonty , dłuższe wizyty w warsztacie itp?
a masz serie ? nic nie zmieniane ?? katalizator jest ? daj dokładniejszy opis..
Panowie wiec tak auto praktycznie nie ma zadnych przerobek oprocz tego ze nie ma katalizatora i jest zalozony przlotowy wydech koncowy tak nic wiecej w nim nie robilem. Spadku mocy nie czuje wogole ale odkoad go kupilem moc silnika byla 90km a nie tak jak powinna miec seria czyli 114 km. wczoraj bylem na kompterze i przy probie wejscia przez Ek3 nie udalo sie dopiero przez oprogramowanie Ek1 udalo sie i nie wykazało zadnych bledow tylko dlaczego nie udalo sie wejsc przez Ek3 to mnie najbardziej zastanawia. czy numer komputera w tym modelu to37820-P2Y-GO1 942-125237??. jezeli sa jakies pytania to bardzo prosze zadawac. Co do spadku mocy to taki jest i nie mam pojecia czemu zadnych remontow ani dluzych wizyt w warsztacie nie miala.


z6.. to nie czasem głowica z vteca? włącza sie w ogóle?
Od razu przyznaje ze się na tym nie znam, ale wydaje mi się ze 114 koni masz na silniku, a zanim to dojdzie do kół to na pewno sa jakieś straty i na kole możesz miec te 90. Jak pisze bzdury to mnie wyprowadźcie z błędu.
Tego nie wiem czy sie wlacza jeszcze nie sprawdzałem komputerem tego czasami mi sie wydaje ze sie wlacza a czasami nie
moc Twojego silnika bez vteca jest zbliżona do 90 koni.Tylko musisz wiedzieć czy się włącza czy nie.U mnie to słychać i czuć
To moze zapytam jeszcze tak czy jest mozliwe ze ktos zamienił głowice i dlatego nie ma vteca na przyklad wsadzil glowice od 1.4 czy raczej jest to malo prawdopodobne??. Bo spadek mocy jest naprawde bardzo duzy i nic innego nie biore pod uwage jak tylko glowice chyba ze mozna cos jeszcze zminic zeby vtec nie dzialal lub zeby samochod mial taki duzy spadek mocy nie wiem na przyklad walek rozrzadu.
A zapala Ci się kontrolka ECONO ? Bo z tego co się orientuję, to D15z6 w 3D, jest bardzo podobny (lub nawet taki sam) jak D15z8 w 5D. Jeśli ci się zapala to VTEC działa.

chyba ze mozna cos jeszcze zminic zeby vtec nie dzialal
od zaworu idzie tylko jeden kabelek więc jesli jest przerwany to vtec sie nie włącza.

to vtec-e! a nie vtec. jak kontrolka econo sie zapala to działa vtec-e i silnik pracuje na 12V.
a może masz d15z3 albo glowice z d15z3?
ja mam d15z3 i po hamowni pokazało 97.8 km/5400 i 132nm/4400
wszystko seria koła 195/50/15 170tys przebiegu
Tak kontorlka od econo sie zapala takze jezeli mowiecie ze to oznacza ze działa to wychodzi ze działa to w takim razie teraz nie wiem co zostało zmienione i góry silnika ze to nie ma tyle mocy ile powinno miec doradzcie co sprawdzic zeby znalesc te brakujace konie albo co zmienic zeby wszystko wrociło do normy. A co do silnka to jest na nim oznaczenie D15z6 takze jezeli cos zostało ruszone lub zamienione do tylko góra silnika i nic wiecej.
co pisze na pokrywie zaworów HONDA czy HONDA
VTEC-E
może coś z rozrządem ??
tak wyglada moj silnik
d15z6 na bank!
To super ze to ten silnik tylko co ja mam teraz zrobic zeby wrociła moc tego silnika do takiej jaka powinna byc
sam silnik 1,4 wygląda tak samo
podobny ale inny kolektor dolotowy
smierdzaca sprawa :) na poczatku myslalem ze poprzedni uzytkownik sobie swapa zrobil :) a mosze masz cos pokopane z rozrzadem ?? ale zeby ubylo az 25km ?
1.6 też tak wygląda i te nowsze mają taki sam k ssący
a może pokazałbyś ten wykres z hamowni. U Ciebie VTEC (czyli tryb 16V - tak jak jest w każdej innej hance) powinien się zię załączyć powyzej 3500 rpm. Jesli masz mało oleju to może się nie właczać VTEC. Może ta hamownia na której się badałes też nie dokonała tego pomiaru prawidłowo. Wstaw filmik jak Ci to przyspiesza, ewentualnie spotkaj się z kimś kto ma taki sam silnik i budę, sprawdzicie czy na 400 m przyspieszają tak samo, czy Twój zostaje z tyłu...
zychu kiedys na d16z6 mial 75 koni (tak mowil ale nie hamowal, czul poprostu mula :P) hehe bo mu pasek rozrzadu przeskoczyl o 2 zabki sprawdz moze tez to :)
vtec-e dziala do 3500 niemylcie go ze zwyklym vtec!
gabrys000, zwykly wtec wlacza sie od 5500 lub w niektorych przypadkach 4800 co wprowadza w ruch na walku rozrzadu dodatkowe krzywki i wszystkie 16v chodza a vtec e dziala inaczej i wogole ma 12 v wiec niby to vtec ale calkiem inny niz zwykly i on zalacza sie od 3500 dziala wtedy 12 v
Nie swapa nie było bo oznacznie na bloku jest takie jak powinno fakt rorzad był robiony cały jak ja kupiłem ale nie sądze zeby to az tyle koni zabrało. Co do oleju to napewno jest i raczej to nie to bo vtec działa napewno bo inaczej musiałbym kupic dwa muły do ciagniecia tego auta :). Co do hamownii to jest moj drugi pomiar i wynik jest taki sam 90 KM. Wykresu zrobie zdjecie i wstawie napewno. Co do sprawdzenia sie z innym takim modelem nie miałem okazji bo nie mam gdzie jezdza same 1.4 przynajmniej u mnie w mieście. Ale powiem tak ze stanołem z 1.4 tylko ze miał tam cos robione moc 98 koni i miałem problem. A co do vteca włacza sie u mnie powyzej 3000. Powiem wam mam straszny bol głowy bo chce to zmienić zeby wrociło do serii tylko nie wiem co ruszyć zeby tak sie stało. Już nie długo nie bede spał bo nocach :). Nie wiem co mam robic jedyne co mi przychodzi do głowy to ze ktos zamienił głowice od słabszego vteca na przykład od D15Y8 czy jest to możliwe??.

[ Dodano: 2009-03-02, 21:55 ]
leon1760, sprawdz rozrzad ;)
Ale przeciez jezeli to był rozrzad to by było słychac cos na zaworach chyba ze sie myle.
wykres z przestawionym rozrządem charakteryzuje się górami, dolinami - co można u Ciebie zauważyć ...

jakbyś słyszał na zaworach przestawiony rozrząd to byś miał już po silniku ;)
To dobrze skoro tak twierdzicie to w takim razie sprawdze to z miła checią czy goscie co to robili dobrze ustawili ten rozrzad.
sprawdź i koniecznie daj nam znać co i jak ?? zostanie dla potomnych
Bardzo mi przykro wróciłem własnie i rozrząd jest w porzadku takze to napewno nie jest przyczyna tego :(
chyba jednak VTEC Ci się nie włącza, bo u Ciebie VTEC to oznacza włacznie trybu 16V, normalnie silnik pracuje u cibie jako 12V. Bardzo mało masz NM, własciwie tyle co zwykłe d15b2. Maksymalną moc powinieneś mieć przy 6500 rpm, a U Ciebie jest ona przy 5500 rpm. Więc albo auto nie chodzi Ci w trybie 16V, albo masz maksymalnie zdławiony dolot. Ewentualnie Cisnienie powietrza, przy którym miałes pomiar też było jakoś masakrycznie nisko 966, a powinno być ok 1000 (ale to chyba raczej nie przez to), ewentualnie na hamowni źle dobrali Ci przełożenie i dlatego Twój pomiar wygląda tak a nie inaczej...
bzdura

silnik pracuje cal
y czas na 16v. jak zapala sie zielona lampka to przechodzi w tryb 12v.
jak silnik jest zimny do 67 stopni. 1.2 bieg dziala tylko 16v.
na cieplym silniku 3,4,5 bieg przy malo obciazonym silniku do 3600 obr/m zapala sie lampka i przechodzi w tryb 12v.
powyrzej 3600 do odcinki 16v

bzdura

silnik pracuje cal
y czas na 16v. jak zapala sie zielona lampka to przechodzi w tryb 12v.
jak silnik jest zimny do 67 stopni. 1.2 bieg dziala tylko 16v.
na cieplym silniku 3,4,5 bieg przy malo obciazonym silniku do 3600 obr/m zapala sie lampka i przechodzi w tryb 12v.
powyrzej 3600 do odcinki 16v

Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd. Normalnie silnik chodzi cały czas na 12v (ustaw sobie kiedyś zawory to zobaczyasz jak Ci się te zawory otwierają bez VTEC-a, jeden otwiera się bardzo a drugi zaledwei lekko się uchyla). Po przekroczeniu 3500 rpm załacza się VTEC i silnik działa w 16V( oba kowadełka pracują razem poruszając się po wysokiej krzywce). A kontrolka econo włacza się wtedy gdy uaktywniony jest tryb spalania bardzo ubogiej mieszanki(stosunek powyżej 20:1 AFR, normalnie silnik pracuje na mieszance 14.7:1). Dlatego własnie aby właczył się tryb spalania ubogiej mieszanki silnik musi być nagrzany, a jazda musi odbywać się od 3-5 biegu (wtedy jazda jest najbardziej stała, 1 i 2 jest tylko do ruszania/przyspieszania). Jesli ktoś jeszcze nie wie jak działąją vtec-i w swoich silnikach zalecam lekturkę: http://asia.vtec.net/spfeature/vtecimpl/vtec1.html
VTEC-E

Zupełnie nową implementacją VTECa w silnikach SOHC jest VTEC-E (E jak ekonomia). W silnikach VTEC-E zastosowano zawirowanie mieszanki co pozwala na wydajniejsze wymieszanie powietrza z paliwem w komorze silnika. VTEC-E działa poprzez wyłączenie jednego zaworu dolotowego. Proszę przeanalizować poniższy diagram.
Nie mieszaj ludziom w glowach
Zapytaj Sajmona
to co tu wstawiłeś jest błedne, bo tak jak mówię normalnie ten silnik działa na 12v, a VTEC sprawia, że oba zawory poruszają się po jednej wyższej krzywce (krzywki są dwie tylko, jedna jest wysoka, a druga tylko lekko uchyla zawór) w trybie 16v. A tryb econo (czyli ta zielona lampka) Informuje nas o tym, że silnik aktualnie pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki ok 20:1 (seryjnie silniki pracują na mieszance 14,7:1) po to własnie w tym silniku jest też szeroko pasmowa sonda lambda LAF sensor (5 przewodowa), a nie zwykła 4 przewodowa, jaka jest w każdym innym silniku, nawet z VTECiem.
Nie wierz wszystkiemu co znajduje się na internecie, bo straszne głupoty wypisują czasami. Ustaw sobie zawory w silniku d15z1/d15z3 to zobaczysz jak normalnie silnik działa. I jeśli sajmon uwaza inaczej, to niestety też jest w błędzie (on jeździ teraz dieslem, to ma prawo mylić się w tej kwestii :P).

PS. Tu masz coś po polsku, jesli nie rozumiesz angielskiego:
Silnik 1,5 VTEC-E - najoszczędniejszy w swojej klasie
W jednostce
tej zastosowano mechanizm sterujący praca zaworów w zależności od warunków pracy silnika. Zmniejsza on znacznie skok jednego z dwóch zaworów dolotowych w każdym z cylindrów podczas jazdy z umiarkowanym obciążeniem (zawór uchyla się nieznacznie, aby uniknąć niebezpieczeństwa zakleszczenia się zaworu lub przegrzania gniazda). Prawie cała ilość zasysanego powietrza przechodzi więc przez drugi z zaworów dolotowych. Zwiększa to prędkość strumienia powietrza na wlocie do komory spalania i poprawia jego zawirowanie. W ten sposób powstają warunki umożliwiające równą i pewną pracę silnika na ubogiej mieszance (z nadmiarem powietrza). Możliwość zasilania jednostki napędowej uboga mieszanką znacznie zmniejsza zużycie paliwa i ogranicza emisję większości substancji toksycznych.
Kiedy
warunki pracy silnika VTEC-E wskazują, że zapotrzebowanie na moc jest duże, mechanizm rozrządu otwiera maksymalnie wszystkie zawory dolotowe, powodując przyrost mocy. Jednocześnie silnik zaczyna pracować przy stechiometrycznym stosunku paliwa do powietrza (wynikającym z chemii procesu spalania). Prędkość obrotowa silnika, przy której następuje zmiana trybu pracy, zależy od obciążenia jednostki napędowej i waha się w granicach od 2500 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy do 3200 obr/min przy częściowym otwarciu przepustnicy.
Modyfikacje
silnika VTEC-E przeznaczonego do Civica 5D polegały na nieco innym niż dotąd umieszczeniu świec zapłonowych w komorach spalania oraz zastosowaniu czujnika określającego wartość współczynnika składu mieszanki (LAF) w miejsce czujnika Lambda. Procesor sterujący oblicza na podstawie informacji otrzymywanych z czujników monitorujących prace silnika najkorzystniejszą wielkość dawki paliwa w konkretnych warunkach jazdy, w celu spalania możliwie ubogiej mieszanki. Stechiometryczny współczynnik składu mieszanki (to znaczy wagowy stosunek powietrza do benzyny) wynosi 14,7 : 1, a jego maksymalna wartość osiągana w silniku VTEC-E to az 22 : 1.
Aby ułatwić
kierowcy pełne i świadome korzystanie z możliwości oferowanych przez silnik VTEC-E, Civic 5D otrzymał na tablicy przyrządów zieloną lampkę sygnalizacyjną. Jest ona umieszczona pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem i pali się podczas jazdy, gdy silnik pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki. Przejście z trybu "oszczędnego" na "dynamiczny" zachodzi bowiem tak płynnie, że kierowca ma małe szanse na zauważenie tego w inny sposób. Lampka nie zapali się jednakże, jeżeli:
- temperatura cieczy chłodzącej jest niższa niż 65 stopni (zimny silnik),
- samochód porusza się na I lub II biegu,
- prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.
Civic 1.5i
VTEC-E 5D jest o wiele oszczędniejszy od innych aut w swojej klasie, zużycie paliwa wynosi:
- w cyklu miejskim 7,0 dm3/100 km
- przy 90 km/h 4,8 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
Średnie zużycie,
określone przy 50% przebiegu w mieście i odpowiednio po 25% przebiegu z prędkością jazdy 90 i 120 km/h wynosi 6,2 l/100 km. To wynik o ponad 25% korzystniejszy, niż osiągnęły inne auta z silnikiem o mocy 90 KM. Civic 5D VTEC-E to wielki krok naprzód w klasie samochodów rodzinnych, jeśli chodzi o ekonomie eksploatacji.

znalazłem to na elektrodzie i pod tym mogę się podpisać :).
sam sobe nato odpowiedziles.
Kiedy
warunki pracy silnika VTEC-E wskazują, że zapotrzebowanie na moc jest duże, mechanizm rozrządu otwiera maksymalnie wszystkie zawory dolotowe, powodując przyrost mocy
Lampka nie zapali się jednakże, jeżeli:
- temperatura cieczy chłodzącej jest niższa niż 65 stopni (zimny silnik),
- samochód porusza się na I lub II biegu,
- prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.
zapalenie lampki idzie w parze ze zmiana rozrzadu,i spalaniem ubogiej mieszanki bo zaraz po odpaleniu silnika pracuje on na 16v jak olej ma min 67 stopni dopiero rozrzad dziala i sie zmiena przy malo obciarzonym silniku.
nawet 1500obr. zapala sie eco, ale jak mocnie przycisne to gasnie vtec-e przestaje dzialac (czyli16v)i rura nawet 3600 noga z gazu i lampka sie zapala.
pomysl jak silnik moze pracowac na 12v od najniszych obrotow to niema sensu.
1.8 ivtec dziala w pierwszej fazie jak vtec-e poczytaj sobie
Nie mam pytań do Ciebie, nawet nie potrafisz zrozumieć tekstu napisanego po polsku :P

Popatrz na to tak, jak jest potrzeba mocy, to znaczy jak wciskasz pedał gazu to włacza Ci się tryb 16v od 2500-3200 (włacza się 16v):
Kiedy
warunki pracy silnika VTEC-E wskazują, że zapotrzebowanie na moc jest duże, mechanizm rozrządu otwiera maksymalnie wszystkie zawory dolotowe, powodując przyrost mocy. Jednocześnie silnik zaczyna pracować przy stechiometrycznym stosunku paliwa do powietrza (wynikającym z chemii procesu spalania). Prędkość obrotowa silnika, przy której następuje zmiana trybu pracy, zależy od obciążenia jednostki napędowej i waha się w granicach od 2500 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy do 3200 obr/min przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Rozumiesz to już?? jak wciskasz gaz do dech to tryb 16v oba zawory od 2500 rpm, a jak lekko się rozpędzasz to tryb 16v włacza się powyżej 3200 rpm.
Czy to jest dla Ciebie takie trudne do zrozumienia??

A teraz o trybie ekono:
Modyfikacje
silnika VTEC-E przeznaczonego do Civica 5D polegały na nieco innym niż dotąd umieszczeniu świec zapłonowych w komorach spalania oraz zastosowaniu czujnika określającego wartość współczynnika składu mieszanki (LAF) w miejsce czujnika Lambda. Procesor sterujący oblicza na podstawie informacji otrzymywanych z czujników monitorujących prace silnika najkorzystniejszą wielkość dawki paliwa w konkretnych warunkach jazdy, w celu spalania możliwie ubogiej mieszanki. Stechiometryczny współczynnik składu mieszanki (to znaczy wagowy stosunek powietrza do benzyny) wynosi 14,7 : 1, a jego maksymalna wartość osiągana w silniku VTEC-E to az 22 : 1.
Aby ułatwić
kierowcy pełne i świadome korzystanie z możliwości oferowanych przez silnik VTEC-E, Civic 5D otrzymał na tablicy przyrządów zieloną lampkę sygnalizacyjną. Jest ona umieszczona pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem i pali się podczas jazdy, gdy silnik pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki. Przejście z trybu "oszczędnego" na "dynamiczny" zachodzi bowiem tak płynnie, że kierowca ma małe szanse na zauważenie tego w inny sposób. Lampka nie zapali się jednakże, jeżeli:
- temperatura cieczy chłodzącej jest niższa niż 65 stopni (zimny silnik),
- samochód porusza się na I lub II biegu,
- prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.

Żebym musiał tłumaczyć tekst napisany po polsku to ja nie wiem.

Zapamiętaj jedno ziom, w tym silniku VTEC= 16v, a econo to jazda na ubogiej mieszance 20:1 wtedy gdy silnik pracuje na 12v (tryb 12v od 0 rpm do maks 3200 rpm).

Przeczytaj pomału jeszcze raz wszystko, albo jeszcze kilka razy to moze wreszcie zrozumiesz jak to działa
tryb 12v od 0 rpm do maks 3200 rpm).
poza ostatnim tekstem wszystko ok.
na wolnych jest 16v!
ale koniec niema sensu ciagnac tego w nieskonczonosc.
zapewniam Cię że 16v pełne 16v jest tylko jak się vtec właczy a vtec włacza się od 2500-3200 do odcinki. Tak jak mówię zobacz sobie jak Ci działają zawory podczas ustawiania ich luzu. Nie jest tak że vtec działa na starcie, potem się wyłacza a następnie znowu się włacza jak ciśniesz na maksa.

Wracając do tematu. Przeanalizowałem jeszcze raz wykres kolegi i widac wyraźnie, że vtec włacza się przy ok 2800 rpm. Wynik jest słaby dlatego, że albo jest za mało powietrza albo paliwa powyżej 5500 rpm.
Koledzy, nie tytułujcie postów "Mały problem", "duży problem", "bardzi duży problem", itd, bo się połapać nie idzie. Jest regulamin. Pozdrawiam.