ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Mam problem. Gdy poszaleje troche tzn kilka razy z rzędu pociągne do 7 tyś zapala Mi sie kontrolka Check Engine i cały czas sie swieci. gdy zgasze silnik i odpale na nowo kontrolka normalnie gaśnie i sie niezapala, wszystko jes ok chyba że znowu poszaleje troche. Co to moze być?? temperature pokazuje w normie. Silnik to d16z6.


jasnowidzami nie jestesmy-zczytaj bład z samodiagnostyki
Prawdopodobnie błąd 45, sprawdz wezyk podcisnieniowy z pressure regulator (regulator cisnienia) na listwie wtryskiwaczy, przetarcia,pekniecia a najlepiej wymien na nowy.
Bład tymczasowy,dlatego wywala check, brak prawidlowego cisnienia na listwie jest odczytywane z sondy lambda (lewa str.) dlatego zaswieca sie check.
Czym wieksze podcisnienie w kolektorze ssacym tym wieksze cinienie na listwie jesli go brak sonada to wylapie, po ponownym odpaleniu stezenie CO2 wraca do normy wiec ECU traktuje to jak "blad tymczasowy".

Zrob samodiagnostyke, sprawdz blad i napisz co pokazuje jednostka sterujaca.

-wtedy pomyslimy i pomozemy.

ECU-tec-nik
Ja za to jak nie poszaleje to sie zapala check Ale juz wiem ze to grzalka sondy. Musze ja troszkę inaczej rozgrzewac


A wiec wracajac do tematu, wczoraj zrobiliśy samodiagnostyke i wywaliło błąd 22 czyli:
kod 22 Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów
VTEC pressure valve
defective circuit or unplugged / defective oil pressure switch

Potem zresetowaliśmy kompa, autko pochodziło troche żeby sie komp ustawił. Do domciu dojechałem bez problemu wsztystko ok ale dzisiaj jak jechałem do pracy zaczeło sie dziwne stukanie, pierw mysłałem że to łożysko w skrzyni które juz wcześniej brzęczało ale to chyba nie to bo wydobywa sie bardziej od silnika niż od skrzyni. Jak zwiększam obroty to stukanie też robi sie szybsze, w drodze z pracy w pewnym momencie stukanie zmieniło sie tak jak by w szuranie i po chwili zapaliła sie kontrolka od akumulatora. Ktoś wie co to może być?? Czy top przez ten wyłacznik ciśnieniowy czy coś innego??
Kontrolka aku oznacza brak łądowania. Czujnik od VTEC'a nie ma nic do tego. Zesypało się coś w alternatorze.Stawiam na łożysko bo szczotki jak by się skończyły to raczej byś tego nie słyszął.
No właśnie np na civic klubie przegladałem kilka wątków i też sie zdarzało stukanie w silniku przy wywaleniu błędu 22 ale ta kontrolka aku mi własnie niepasuje, może zeczywiscie to tylko alternator
Zrzuc pasek klinowy i sprawdz czy mozesz zakrecic kolem pasowym alternatora