Rychtal ObwĂłd VI
Witam!
Jaki¶ czas temu zauwazylem nastepujacy problem. Kiedy mam wlaczona klime i silnik pracuje na luzie to co jakis czas (chyba w momencie wlaczenia sie sprezaki klimy) obroty spadaja do min (jakies 500). Po jakims czasie (3-4 sekundy) obroty wracaja do normalnosci (700-800). Myslalem na poczatku ze to dotyczy tylko sytuacji kiedy pracuje klima. Ale nie. Dojezdzajac na luzie do swiatel obroty rowniez spadaja do min i potrzeba paru sekund zeby wrocily do normy.
Odwrotna sytuacja, tzn skok obrotow, nastepuje kiedy parokrotnie nacisne hamulec - skacza wtedy na jakies 1300.
Zastanawiam sie co to moze byc? Znajomy mechanik zasugerowal ze moze to cos z serwem. Przez jakas dziurawa/luzna uszczelke zasysane jest dodatkowe powietrze. A moze to cos z elektronika? Nie mam bladego pojecia wiec prosze o sugestie.
Wydaje mi sie rowniez, chociaz nie jestem do konca pewny, ze jakby moc troszke spadla. Moze po zassaniu lewego powietrza mieszanka jest ubozsza i stad ten problem.


wydaje mi sie logiczne ze po wlaczeniu klimy obroty troche spadna, po zalaczeniu silnika a nastepnie po wlaczeniu samych swiatel orboty nieznacznie spadaja, poprostu pobor pradu jest wiekszy i tyle, fakt ze powinno trzymac ale tak to juz jest nie ma sie czym przejmowac
przy klimie spadki obrotów to norma - zał±cza się sprężarka (w trakcie jazdy auto się przymula wtedy...)
falowanie obrotów -> silniczek krokowy - pewnie kwalifikuje się do czyszczenia

edit: zreszt± zrób samodiagnostykę ecu, nie zaszkodzi...
4 est ma pewna racje odnosnie silniczka krokowego. Nie mam klimy ale mam podobnie i najprawdopodobniej bedzie zasyfiony silniczek krokowy trzymaj manuala http://www.civicklub.pl/f...ghlight=#251149


To normalne sytucja kilkakrotne wci¶nięcie pedału hamulca spowoduje wzrost obrotów bo zapowietrasz układ dolotu , a że oboity biegu jałowego tak nisko spadaj± to wskazuje na regulacje biegu jałowego.