ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
kupiłem wałek z A6 dzisiaj go zamontował mechanik i jest gorzej niż było na seryjnym z B7 odczuwalna jest duża dziura w gazie obroty falują aparat zapłonowy ustawiałem chyba 4 razy i to nic nie pomaga.. macie jakieś pomysły?


ustawcie najpierw poprawnie rozrząd, bo na 100% jest źle. Wałek należy ustawić tak, żeby był opóźniony o te 4.5 stopnia, bo idealnie na znaki nie da się go ustawić, no chyba, że zastosujesz koło rozrządu z y8 lub y7...
jak ja mam to ustawic? jesli mowisz ze na znaki sie nie da
-pierwszy i trzeci górnym martwym punkcie?
A wiesz jak normalnie ustawia się rozrząd w b7 na znaki?? więc ustawiasz wszystko tak samo, z tym że znaki boczne na kole rozrządu nie będą się idealnie pokrywać z głowicą, lewa kreska będzie lekko nad płaszczyzną głowicy, a prawa będzie lekko poniżej płaszczyzny głowicy


no wiem jak się ustawia rozrząd, jest napis up i prócz tych 2 kresek jest jeszcze jedna która musi się pokrywać ze strzałką na obudowie.. tak mam teraz ustawiony

a skoro jest to inny wałek z krzywkami o większej średnicy to napewno musi być tak samo ustawiony?
jeżeli teraz masz ustawione na ten znaczek na godzinie 7 (znaczek na kole rozrządu). To masz ustawiony rozrząd o ok 4.5 stopnia do przodu (jest przyspieszony). musiałbyś opóźnić aparat zapłonowy na maxa (do zderzaka), żeby to jakoś jechało, bo teraz masz wysokie ryzyko wystąpienia spalania stukowego + wysokie prawdopodobieństwo spotkania się tłoków z zaworami dolotowymi. Jeśli tak jest jak mówię, to auto powinno jako tako jechać dołem, ale na górze jest porażka, drze japę gorzej niż b16 z vteciem i nie jedzie tylko wyje. Po opóźnieniu zapłonu o jeden ząbek sytuacja się zmieni(dołem będzie normalnie, a na górze będzie lepiej ciągnął).