ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Na luzie oboty spadają i wzrastaja tak miedzy 500-900 obrotów silnik na szczescie nie gasnie ! Co to moze byc ? Nie mam klimy ! jest zrobiony rozrząd i luzy na zaworach !


Silnik krokowy, brudny albo już nie daje rady.

Czujnik przepustnicy odrzucam bo widać nie wywala Ci błędu na kompie.

Zresztą być może wystarczy jedynie regulacja wolnych obrotów i finito.

Dzieje się tak na zagrzanym silniku?
Zrób tak: kiedy silnik będzie pracował na wolnych obrotach odłącz wtyczkę od IAC-ka ( przy odłaczeniu wtyczki zaświeci się kontrolka Check Engine ale tym się nie przejmuj ) - jeśli silnik zgaśnie to znaczy, że trzeba wyczyścić IAC-ka i zrobić reset. Jeśli silnik przy odłączeniu wtyczki nie zgaśnie a obroty jedynie spadną do ok. 400-500 ( tak powinno być prawidłowo ) to zajmij się czyszczeniem przepustnicy ( zorganizuj wczesniej nową uszczelkę pod przepustnicę gdyż stara może się rozerwać - w ASO ok. 15 zeta ). Jeśli to nie pomoże to....sie pomyśli
powiem tak bylo juz wiecej niz mase razy, wystarczy poszukac


Solo zrób według kolejnosci:

Czyszczenie przepustnicy

Czyszczenie mechanizmu "silniczka krokowego" IAC

Regulacja wolnych obrotów w silniku z wtryskiem PGM-FI

Resetowanie i programowanie komputera

Napewno pomoże !!!

ps.
przepraszam ze linki nie z honda.slask.pl, ale niestety inaczej w pełni koledze pomóc nie potrafie...
Dzieki jak tylko wroce z czestochowy zabiore sie za to :)
dokładnie DOD.

Solo uważaj żeby nie zamoczyć przy czyszczeniu elementów elektronicznych.
akumulator sprawdz miałem tak rok temu w moim civicu po 8 lalach użytkowania akumulator kręcił do samego końca bez zarzutów ale jak mi sprawdził elektrolit to sie dziwił dlaczego ten akumulator jeszcze działa.wymieniłem na nowy obroty wróciły do normy.
winny byl przestawiony rozrzad