ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Mam civic 1.4 99` 2 sondy lambda, jedna przy kolektorze a druga za katalizatorem, czy zastępując katalizator tłumikiem przelotowym będzie problem z sondą, gdzieś mi się o uszy obiło że wywala jakieś błędy, wzrasta spalanie, czy to prawda


Tak bedzie problem. Ale mozesz go latwo rozwiazac:
1. Stosujac emulator sondy używany przez gazowników
2. Kombinowac z jakas tulejka tak zeby sonda byla minimalnie wkrecona w wydech ( chodzi o tulejke podkladke)
http://moto.allegro.pl/it...rx_del_sol.html zawsze mozna w takie cos sie zaopatrzyc, miejsce na sonde jest.

http://moto.allegro.pl/it...rx_del_sol.html zawsze mozna w takie cos sie zaopatrzyc, miejsce na sonde jest.
Chyba nie bardzo wiesz co jest w srodku tego niby katalizatora (odp. NIC).
I nie wiesz po co jest 2 sonda. Przy tym odrazu bedzie walilo checkiem po oczach



Chyba nie bardzo wiesz co jest w srodku tego niby katalizatora (odp. NIC)

zgadza sie
I nie wiesz po co jest 2 sonda. Przy tym odrazu bedzie walilo checkiem po oczach

nie bylo tematu...

hmm a takk z czytsej ciekawosci po co jest ta druga sonda ?

nie bylo tematu...

hmm a takk z czytsej ciekawosci po co jest ta druga sonda ?

Katalizator oczyszcza spaliny i druga sonda bada roznice spalin przed i po wizycie w katalizatorze. Jesli kat bedzie nie sprawny lub go nie bedzie wywali blad.

2. Kombinowac z jakas tulejka tak zeby sonda byla minimalnie wkrecona w wydech ( chodzi o tulejke podkladke)

Co masz na myśli?
Nawet gdy zamontuje drugą sondę w tłumiku czy w tej strumiennicy (z miejscem na sondę) to i tak pewnie wywali błędy.
Chodzi o to zeby dorobic jakas tulejke tak zeby sonda nie wchodzila tk gleboko w rure ( zeby byla praktycznie w niej schowana) Sprawdzone i dziala
Acha w ten sposób :)
A jak wyrzuci kontrolkę check engine to chyba można jechać mimo tego, nic się nie stanie?