ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Jak nie urok to sraczka więc z Hanią zawsze musi być coś nie tak H3M

Dwie sprawy:

1
Zrobiłem dzisiaj test sondy. Najpierw pośmigałem po mieście, temperaturka optymalna i na postój.

Na obrotach jałowych napięcie 0,6 V. Gaz na 300-4000 obrotów a napięcie coś koło 0,69 V. Noga z gazu i spadło na 0,15 V i po chwili poszło znowu na 0,6 V na biegu jałowym. Czy z moja sonda wszystko ok ?

Druga sprawa to taka, że po odpięciu sondy i przejażdżce nie wywala mi podczas jazdy błędu. To chyba dziwne co nie ?

2
Jako, że mam problemy z Hanią sprawdzam również elektrykę ponieważ mój aku nie wygląda na "najświeższy" H3M

Pomiar aku z rana przed odpaleniem 12,05 V a więc za mało. Po krótkiej przejażdżce 12,7 więc niby spoko.

Napięcie na aku przy prędkości 3000 RPM wynosi 13,8 a po włączeniu świateł 13,7 a więc spada. Z tego co wyczytałem to nie jest to dobre zjawisko. Generalnie mam podejrzenie , że aku jest wyj...bany i zamula.


według mnie u Ciebie jest wszystko w porzadku (choć napięcie ładowania mogłoby być nieco wyższe 14.1-14.4V). Z sondą napewno jest wszystko w porzadku, d13b2 jest układ odcinający paliwko i dla tego po puszczeniu gazu pokazuje ci ubogą mieszankę 0.15V. Bład sondy wywala chyba dopiero wtedy jak zacznie Ci ona pokazywać napięcie powyżej 1V i poniżej 0V, tak mi się wydaje, bo po odpieciu sondy błędów nie ma.
jak to nie ma przeciez kod 1 to blad sondy lub jej obwodu !?

jak ci sie nie swieci check to sonda raczej jest dobra, a co zamula ci silnik, nie ma kopa ??

gdzies czytalem ze check wyskoczy dopiero po 3-4s jazdy na tych samych obrotach

z tego co opisujesz raczej masz wszystko ok :)
akumulator i ładownie masz raczej dobre ja mialem 11V na aku i odpalałem :)
co do wachań napiecia mozesz sprawdzic alternator i regulator napiecia
Dokładnie zamułka jest. Dziwi mnie, że po odpięciu sondy nie wywala błędu sondy. Jak mi się wypiął czujnik temp. powietrza to pokazywało jego błąd a po wpięciu błędu nie było.

Ostatnio jakby ma mniej mocy, spalanie wzrosło i do tego poszarpuje samochodem zwłaszcza jak schodzi z obrotów i jak doda się lekko gazu po takim zejściu z obrotków. Coś czytałem, że może to zapchany tłumik końcowy. Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem podziurawiony środkowy i może teraz końcowy nie wyrabia ??

Do tego mam problem z Vmax. Tylko 140km/h przy 4200RPM z gazem w podłodze. To raczej dziwne bo silniczek mam zdrowy po lekkim remoncie i powinien raczej bez problemu w okolicach 170 km/h dostawać zadyszki