ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam,

mam problem, otóż wczoraj podczas jazdy po mieście w momencie podskoczył mi wskaźnik temperatury silnika na max. zatrzymałem sie żeby sprawdzic co i jak i okazało się że nie ma ani kropelki płyny chłodniczego, ani w zbiorniku wyrównawczym, ani w samej chłodnicy, po oględzinach na oko nie dopatrzyłem się żadnego wycieku, dodam że pół roku temu zakładałem nową chłodnice i wlewałem nowy płyn Dynagel, nigdy wskazówka nie skoczyła wyżej niż na 45% ale na postojach, bądź na światłach czy to w wolnej jeździe po mieście nigdy nie załączył mi się wiatrak chłodnicy, wcześniej przed wymianą chłodnicy się załączał, sprawdzę bezpieczniki i czujnik i napiszę, ale nie wiem co sie stało z płynem ??

pozdrawiam


Przedewszystkim sprawdź dokładnie czy nie ma zadnych wycieków. Jak kiedyś miałem golfa to przez wyciek, którego prawie nie dało się zauważyć wywalało mi 1l dziennie. Być może przy wymianie chłodnicy wymieniłeś cybanty na te z karbowaną stroną wewnętrzną i po roku użytkowania jeden przeciął wąż (dokładnie tak u mnie było)

Zatem uzupełnij płyn, odpal samochód, poczekaj aż się rozgrzeje, postaw na suchym połóż się pod samochodem i patrz czy nie kapie - jak kapie to wiesz co robić.
Jak nie kapie to sprawdź olej, sprawdź czy nie dymi na biało z rury wydechowej.
wskaźnik to ci raczej działa bo on jest z tyłu w bloku albo w termostacie i nawet jak ci płyn z układu ucieknie poniżej głowicy to pokazuje "że jest ok" bo on jest zalany płynem dalej, u mnie tak było. Głowica potrafi to przeżyć bo ją olej trochę chłodzi. a wyciek możesz mieć np. w okolicy nagrzewnicy i płyn zwiewa gdzieś w podłogę ... dlatego nie widać przy silniku (w hondzie rzadki przypadek).
witam! mam dokładnie ten sam problem z chłodzeniem ucieka mni płyn,ale u mnie jest to widoczne ponieważ widze że się płyn sączy z tyłu silnika.Sśdzicie że to może być uszczelka pod głowicą??Kapie na karton i to dość konkretnie.Zna ktos kogoś kto robi hondy w gliwicach??


Powiem Wam, że ja też tak miałem ostatnio. nie mogłem dojść dlaczego i gdzie gubi się płyn z chłodnicy. Wymienilem uszczelki pod głowicą ale i to nie pomogło, dalej uciekał. Na pierwszy żut oka chłodnica też nie ciekła, ale jak się okazało po wyjęciu jej, to była już uszczelaniana uszczelniaczem i nie było widać tego. Dopiero pod ciśnieniem i pod woda okazało się ze jest nieszczelan i niestety zamiast nową postanowiłem naprawić starą. UYdało się, kawałeczek został tylko wycięty z obiegu i działa jak nowa, ale pewnie pomyśleć będzie trzeba o nowej. Kosz naprawy to 20 zł mnie wyniusł takze nie było strasznie drogo :D. A jeśli chodzi o wężyki to też bym posprawdzal czy nie są poprzecinane gdzieś przy kalamrach zaciskowych. Pozdrawiam

witam! mam dokładnie ten sam problem z chłodzeniem ucieka mni płyn,ale u mnie jest to widoczne ponieważ widze że się płyn sączy z tyłu silnika.Sśdzicie że to może być uszczelka pod głowicą??Kapie na karton i to dość konkretnie.Zna ktos kogoś kto robi hondy w gliwicach??

Pompa wody Ci sie rozciekla, wymien to jak najszybciej gdyz pasek rozrzadu cierpi przez to.
Panowie, podobny problem. Ubywa płynu w zbiorniku wyrównawczym. Auto nie kopci, żadnych objawów poza tym. Nie widzę żeby gdzieś płyn uciekał, węże są całe a pod autem sucho. Jakie są objawy pękniętej uszczelki pod głowicą??
A jakie są objawy rozciekającej się pompy wodnej?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Sprawdź na swojej pompie czy w zaznaczonym na zdjęciu otworze przelwowym nie pojawia się płyn chłodniczy. Jeśli bedzie tam mokro to czym prędzej wymieniaj pompę. O skutkach chyba nie musze mówić. Foto pochodzi oczywiście ze strony www.moto.sklep.pl Dostęp do otworu nie wymaga specjalnych zabiegów - "stojąc" twarzą do rozrządu otwór znajduje się przy prawej krawędzi mniej więcej w połowie wysokości silnika i skierowany jest w stronę przegrody komory silnika. Wsadź tam po prostu palec i pomacaj sobie. Tylko się nie napal jak bedzie mokro
wielkie dzięki lajsta...
Wiem jakie są skutki niewymienienia pompy, ale kurde ja wymieniałem komplet rozrządu 10tys. temu wraz z pompą i byłoby to dziwne.
Pęknięcie uszczelki głowicy wyeliminowałem - zero objawów poza znikającym płynem chłodniczym i to na dodatek w ilościach - od max do połowy w zbiorniku wyrówn. w miesiąc.
Może chłodnica dziurawa?? ale śladów nie widzę.
Nie masz innego wyjącia jak zalać ponownie chłodnicę, najechać na kanał, uruchomić silnik i obserwować - inaczej nie dojdziesz do źródła wycieku. Oczywiście efekt bedzie najbardziej widoczny po rozgrzaniu silnika ale też niekoniecznie jeśli gdzieś jest po prostu dziura. Życzę udanej eksploracji

Wiem jakie są skutki niewymienienia pompy, ale kurde ja wymieniałem komplet rozrządu 10tys. temu wraz z pompą i byłoby to dziwne.

Nie jest to dziwne, jeśli pasek rozrządu został za mocno naciągnięty to nawet po 1000 km zacznie lać.

Sprawdź na kanale, zerknij na otwór kontrolny p.w. z tyłu silnika przy rozrządzie czy nie ma tam jasnych wyschniętych kropel płynu chłodzącego. Jeśli płyn ucieka w tak małych ilościach znaczy że jest gdzieś delikatny wyciek i nie będzie widoczny w postaci plam na asfalcie, płyn zdąży odparować gdy wycieka w małych ilościach.
Sprawdź dobrze wszystkie połączenia elastyczne, nagrzewnice wnętrza, chłodnicę i dokładnie się jej przypatrz jak pisałem wyżej, wyschnięte krople płynu wyglądają jak białe plamki.
dokladnie zgadzam sie z "Servis" i "lajsta" ze najlepiej na kanale dobra lampa odpalony i zagrzany silnik ... obserwacja wszystkich polaczen i okolic rozrzadu inaczej mozesz tego nie wyczaic a kazda biala plamka przy polaczeniach to wyciek lub delikatne pocenie musisz to dobrze sprawdzic... a jak bys mial przebita uszczelke pod glowica to na pewno pierwszym objawem byl by bialy dym(para) z rury wydechowej i spadek mocy (utrata kompresji )