ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam! Udało mi sie kupic silniczke D16Z5 z CRX 1991rok pokazany ponizej na foto. Z tego co udało mi sie dowiedziec to ze nie bede miał problemu z zamontowanie silnika, ale nei wiem co dalej??

- Elektryka, co potrzeba?? (komputer, wiązki??)
- pompa paliwa?? ( trzeba nowa czy moze zostac z d15)
- Hmm co jeszcze??
Moze wiecie kto juz cos takiego robił, bo szukałem juz na forum i niestety nie znalazłem pisali cos z d13b2 na D16z5 i ze podbno to problem;/

Pozdrawiam:)


masz 5gen czy 4gen?
Ja mam 5gen 92rok.
szym1009, z tego co sie orientuje to masz d13 ?? to musisz miec cala wiazke wymienic pompe paliwa komputer rzecz jasna musisz miec od silnika z vteckiem ;) p28 p30 itp byle na obd1.. skrzynia ci podejdzie ta co masz.. silnik widze komplewtny z kolektorem dolotowym... nie wiem jak z rozrusznikiem ale takto po zatym sparwa wyglada w ten spoosb duzo grzebania ale da rade ogarnac aa i chyba cos jeszcze trzeba bedize przerobic zeby wtryskli pracowaly bo ty masz gaznik..


Ramzees, dzieki za tak rozwinieta odp:) A wiec tak silnik mam 1.5 90KM ozn. D15B2, ten co kupiłem jest kompletny ze skrzynia, z tego co sie orjentowałem to silnik bez vteca (d16Z5) i co teraz potrzebuje?? jest konieczna wymiana tej pompy czy moze zostatac z tego 1.5?? Aha i co z tym kompem?? Bo z tego co sie patrzyłem na allegro to pod ten silnik tj. D16Z5 komputer kosztuje 75zł:) Bardzo prosze o odp. Pozdr
Pompa zostaje, na civic4g.pljest opis jak przerobic wiazke z b2 pod taki silnik.
niewiem jak wtryski ale w z5 masz resistor box i duzo kombinowania w 4g masz obd0 a w 5g obd1
d15b2 to chyba obd0
zgadza sie d15b2 w 5gen to obd0
tak jak DAN napisał ma civic4g iest opis jak ta wiązkę dostosować pod z5
potrzebujesz kompa z z5 oraz rezystorbox'a o którym wspominał Zineq
no i najłatwiej by było jakbyś miał jeszcze wiązkę silnikową z z5 do przeróbki został by tlko kawałek wiązki
ee no...

albo ja łysy albo wszystkie 5g były na OBD1 (a CRX na OBD0), tak więc nie chcę CIę martwić ale na 99% czeka Cię albo konwersja OBD1->OBD0 (co byłoby bardzo bolesne;) ) albo co może łatwiejsze dorwać osprzęt do d16z5 w OBD1 - były takie jajka :]
Jesli wszystkie 5g bylyby na obd1 to nie trzebaby przekladac wiazki przy minime.

Jesli wszystkie 5g bylyby na obd1 to nie trzebaby przekladac wiazki przy minime.
A co to ma do rzeczy ?

OBD to samo, a wiązka wiązce nie równa.
Dan: nawet robiąc głupie MPFI w d15b2 (w OBD0 sam przerabiałem) najlepiej przełożyć wiązkę żeby nie sztukować kabli - choć da się obejść ze sztukowaniem...
Aha;) Tzn najlepiej jak kupie wizke z CRX?
http://moto.allegro.pl/it..._crx_d16a9.html
moze byc cos takiego bo to jest z D16A9 czy to to samo??? Czy musi byc z D16Z5??
d15b2 to pre obd1 i nie idzie tego porównać ani do obd 0 ani do obd1 -poprostu nie udany kompromis hondy miedzy wersjami złącza OBD

Aha;) Tzn najlepiej jak kupie wizke z CRX?
http://moto.allegro.pl/it..._crx_d16a9.html
moze byc cos takiego bo to jest z D16A9 czy to to samo??? Czy musi byc z D16Z5??

Wiązka jest przedliftowa , a ty masz silnik przed czy po liftowy ? Bo róznica w wiązce tez jest , wiązka sama w sobie z5 i a9 tez sie lekko różni, żeby to pasowało na wiązce z a9 musisz mieć osprzęt z a9 , a 5 gen ma obd1 czyli czeka cie przejscie na obd0 lub mozesz mi sprzedać ten silnik sam to chcesz robic??

kolego d15b2 w 5 gen to jest obd0 nie wiem skad wytakie info birzecie, osobiscie robilem takiego swapa i na 4gen masz opis jak przerobic wiazke z dwupunktu na wielopunkt, pozniej jeszcze trzeba dolozyc czujnik cisnienia atmosferycznego ktory byl w crxas a w cifach nie bylo bo bez tego bedzie ci bleda zawsze wywalal komp. skrzynia zostaje z b2 i jesli jest to s20 to bedzie sie to super odpychalo :) aha jesli chodzi sprzeglo to czasem jest tak ze nie pasuje to co masz ori w b2 wiec musisz przekrecic kolo zamachowe od starego silnika do z5, wiazki silnikowej z5 wcale ci nie potrzeba bo i tak nie mozesz jej uzyc z 5 gen. Najwiekszy problem moze byc z czujnikiem ktory zalacza wentylator ale generalnie wszystko do ogarniecia samemu, jesli masz jakiekolwiek pojecie i zdolnosci manualne dasz sobiez elektryka rade :) powodzenia zycze! :)
Moj poprzednik bardzo dobrze napisał gdyż wczoraj kupiłem D16A9 i wkładam go do swojej V wiązka najlepiej z A9 osobiscie posiadam do sprzedazy wiazke z D16Z5. Najgorsze jest czekanie kiedy to poskładam i usłysze jak chodzi w hani :))
POMOCY, robiłem wszystko jak pisało na forum, niestety po poskładani wszystkiego, hania nie odpaliła.
Iskra jest, zapłon ok, ale swiece suche;/ Sprawdzjac wtryski zaczynjac od wtrysku nr. 1 po przekreceniu kluczyka nie dochodzi do niego zadne napiecie dopiero gdy zdejme kleme i załoze ( ciagle przekrecony kluczyk) napiecie sie pojawia. Dodam ze po wyłaczeniu zapłonu ponownym właczeniu pompa paliwa sie nie załacza, dopiero gdy siagne kleme i załoze pompa zaczyna isc ale tylko po pierwszym przekreceniu kluczyka. Bardzo prosze o pomoc!