ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Mam pewien problem w mojej Hondzie a mianowicie kiedy zmieniam bieg z 1 na 2 i z 2 na 3 slychac i czuc tak jakby jakies uderzenia lub stuki, mozna tego uniknąć tylko wtedy gdy BARDZO ale to bardzo delikatnie puszcze sprzeglo . Przy zmianie z 3 na 4 juz raczej tego stuku nie ma,aczkolwiek zdarzylo sie sporadycznie,zmieniajac bieg z 4 na 5 stuku nie ma w ogole, dzieje sie tak rowniez podczas ruszania (ale nie tak "silnie"jak podczas zmiany biegu) . Dodam, ze przy hamowaniu wszystko jest w porzadku- nic nie stuka,nie puka. Wydaje mi sie jakby z czasem ta usterka sie nasilala.
Wyrazcie swoja opinie na ten temat,zebym mial mniej wiecej jakies przypuszczenia. Ewentualnie piszcie jak temu zaradzic. Z góry dzięki za pomoc!


mam to samo prawdopodobnie jakas guma na wachaczu dolnym albo poduszka pod skrzynia biegow ale moze sie mylic niech ktos doda cos od siebie lub poprawi
mam tez to samo tylko miałem przy zmianie z 1-2 i z 2-3 ale po zmianie oleju na honda ATF to mi to sie poprawiło ale wciąż taki zgrzechot jest tylko przy zmianie z 2-3

Pozdrawiam.

mam tez to samo tylko miałem przy zmianie z 1-2 i z 2-3 ale po zmianie oleju na honda ATF to mi to sie poprawiło ale wciąż taki zgrzechot jest tylko przy zmianie z 2-3

Pozdrawiam.


To calkiem inna sytuacja, zgrzyty sa wina skrzyni, a szarpanie przy zmianie biegow to moze byc poduszka albo sprzeglo do wymiany.


może być wina drązka zmiany biegów jakies luzy pokombinuj wrzucać biegi na postoju jezeli tego nie ma to może być coś z mocowaniem skrzyni sprawdz tą gume przy drążku zmiany biegów pod autem

[ Dodano: 2008-12-28, 11:20 ]
ciezka sprawa z tym.. ;/ w postoju nic sie nie dzieje, tylko podczas jazdy to czuc. Mam juz to przez jakis dluzszy czas. a Moze to miec cos wspolnego z mostem czy jak sie na to mowi,bo cos znajomy mi wspominal.
Dodam ze jeszcze bardzo czesto rozwala mi tuleje gumowe wahaczy przednich,nie mam pojecia dlaczego i moze to ma cos wspolnego wlasnie z tym..
Hmm też mam takie puknięcie przy puszczaniu sprzęgła choć sprzęgło prawie nowe, nie wiem czy masz to samo.
hmmm ja ma to samo jak wy wszyscy ja myslalem ze to przegłuby mają lekki luzi stąd te pukanie albo półoski nie wiem ale tak mi sie wydaje
szarpaki powinny wykazac chyba co tam sie dzieje?
Ja mam to samo było to w złotku przetrzepałem wszytko i nie nie znalazłem . W nowym mam to samo (uznałem ze wada fabryczne hehe ) nie wiem juz gdzie szukać ale jesli sie rusza gwałtowniej to przy redukcji z 1 na 2 jest takie stuknięcie tak jakby o podwozie jest to odczuwalne tak jakby kamień uderzył od spodu w autko . Zawiecha i wszystkie Gumy są OKI wiec co to moze byc ???Kto wie wiecej ??
podsumowujac to juz ludzie mowia ze moze to byc:
-zurzyty sworzen na wahaczu
-luzy na moscie
-wytluczone tuleje wahacza
-poduszka
Juz nie wiem od czego zaczac eh...
Dyszka, możesz wykluczyć całe zawieszenie , poduszki bo sprawdzaliśmy wszytko oki nóweczki
stary to juz nie wiem czego sie czepic, ciezka opcja do zlokalizowania bo dzieje sie to tylko podczas jazdy... wiec na kanale to ciezko sprawdzic ;/
gł tylko podczas mocniejszych zrywów i przy redukcji z 1 na 2 Tyle z mojej obserwacji
o to chodzi ze u mnie nie kusi byc mocniejszego zrywu,wystarczy ze puszcze sprzeglo i buh, unikne tego tylko jak sie pieszcze z tym sprzeglem
wiesz jak ja tez lekko puszcze sprzęgło to tego nie ma , ale jak zrobię to szybciej to prawie zawsze jest stuknięcie
jesli slychac stuki w okolicach drazka zmiany biegow a czuc pod reka jesli sie trzyma drazek to trzeba by sprawdzic poduszke
jesli przy ruszaniu i redukcji to tylko jakas guma na wachaczu puscila
to tak jakby kolo ruszalo a wachacz przez chwile zostawal w miejscu przez ten luz i dlatego slychac stukanie tak mi to znajomy tlumaczyl

heh tak z innej beczki gdzie znajduje sie most w przednionapedowce???
ja obstawiam luz na klocku ham. mam to samo takie same objawy a wystarczy podgiąć ta blaszkę warto sprawdzić
Na 80% wina sprzegla jesli nie da sie zmianic biegow bez szarpniecia samochodem
Mysle, ze w moim przypadku to tak jak mowi Olovski ,bo wydaje mi sie ze jak wymienilem gumy na wahaczach z przodu to wszystko bylo w porzadku,a teraz mi sie chyba guma z prawej strony wytlukla to slysze te uderzenia przy zmianie biegow.
A moim zdaniem na 95% to wina poduszki silnika. Najpewniej bedzie to zerwana poduszka (lub jej mocowanie) skrzyni biegow. Polecam sprawdzic.

wiesz jak ja tez lekko puszcze sprzęgło to tego nie ma , ale jak zrobię to szybciej to prawie zawsze jest stuknięcie

to tu stawiam na układ napedowy od przegubu po most postaw go na biegu najlepiej wsteczny i poruszaj autem w przód i tył zobacz czy stuka lub czy ma mocne luzu na półosiach mi wygląda coś na te rzeczy
MaNiaC, półosie sa okey a nawet dodam że w złotku były wszystkie wymienione i tez to było
nie wiem ja tez bym stawiał na półośki albo na przegub