Rychtal ObwĂłd VI

Stukał o mi cos w lewym, przednim kole. Szzczegolnie przy ostrym skrecie w lewo, czasem tez i w prawo a pozniej nawet na prostej.
NIe patrzac na nic zajechalem do zaaufanego mechanika i...
1. pojechal na stacje kontroli pojazdow i wytrzepał porządnie samochod i stwierdzono ze tulejki na wachaczu dolnym sa wyrąbane i sworzen na wchaczu górnym wyrąbany.
Nie zastanawiając sie długo zakupiłem komplet tulejek, nowy wachacz górny, sprawdzilem przegłub, amortyzator - ZADNYCH LUZÓW, zero jakichs niechcianych luzow, przerw, wszystko stabilne...........A STUKOT KURCZE POZOSTAŁ. Moze trosze cichszy ale jest i go słychac.
Moj mechanik jest dobry w tym co robi ale moze są jakies sztuczki - kruczki lub inne knify które znają goście ze serwisów hondy albo pasjonaci. Tak wiec prosze was o wpisywania jakichs sugestii, podpowiedzi itp. z gory wielkie dzieki
sprawdz byc moze dokrecenie kół... Ostatnio tak sie bracik woził stukało, pukało i co to moze być Szybka akcja dokrecenia kółeczka i smiga...
Wymiana na zimówki i mogleś nie dokrecic, badz serwis ogumienia...
TySik, dobrze mówi... ostatnio u ojca okazało się, że śruba zabezpieczająca była za długa i na zimówkach mu biło.. posprawdzaj śruby w kołach, dokręcenie wszystkich elementów zawieszenia i napędu..
Przegub ci stuka !!!!!!!!!!
ewentualnie przekładnia jak co u po niektórych
a jak poznac czy przegub czy przekladnia
Skręć koła w lewo lub w prawo do oporu i zacznij ruszać, jeśli bedziesz słyszał stukot to wiesz już, że czeka cię wydatek zwiazany z przegubem.
Pozdro
Witam, stukało mi przy skrętach w prawo i w lewo ale tylko w czasie jazdy. A przegłub kupiłem, wymieniłem i co - i mam nowy przegłub:) a stukot pozostal niestety :(.
NIe wiem czym jest to spowodowane, kumpel mial podejzenie ze moze walek mechanizmu roznicowego albo jakaś ośka lub walek co wchodzi do skrzyni biegow, ale za bardzo nie wie jak to w hondnach wyglada wiec nie byl pewny, takze prosze o porade bo pomysły sie juz skonczyly.
z gory dzieki
sprawdz przekladnie kierowniczą tak jak pisał juz spec-88.
Ja u siebie mialem stuki (okolice pod lewa noga pasazera), pojechalem na szarpaki i nic nie znalezli poza drazkiem kierowniczym. Drazek wymienilem a stuki dalej byly. Dopiero na kampani serwisowej naprowadzili mnie na trop przekladni - stwierdzili ze sa dosc znaczne luzy.
Z ta informacja udalem sie jeszcze raz do warsztatu, przekladnia zostala sprawdzona, faktycznie luzy byly. Pomogla wymiana na sprawna przekladnie
I teraz mam cisze, nic juz nie stuka.
a stukot pozostal niestety
Nie mylcie jednostajnego stukotu z nierownomiernym bo interpretowac stuki to kazdy potrafi na wiele sposobów.
Wiec precyzyjniej okreslajcie o co wam chodzi.
Bo jezdził gosc do mechanika kilka razy bo zawias mu stuka a okazało sie ze narzedzia luzno lezały w grodzi koła zapasowego.
To jest pukanie - nasilające sie przy mocnych skretach i żadsze pukanie jak skret robie powoli. To wydaje sie jakbybyl pod kierowca ale tez troche jakby na środku auta.
Podejrzewam luz na listwie przekladni kierowniczej
Dzisiaj wycziłem kolejną sprawę. Zauważyłem, że jak skręcam ostro lub nieostro (bez znaczenia) i jadę dodając gazu i mając wrzucony bieg oczywiście to stuka, wali itp.......a jak tylko wrzucę na luz i ten sam zakręt pokonam na jałowym to nic nie stuka. NIe wiem czy to ważne ale dziś to zauważyłem. Z góry dzięki za posty.
Trzeba coś działać przed weekendem.
Ten ojaw wyklucza przekladnie kierownicza . Te stukanie masz jak skrecasz tylko w jedna strone czy w obydwie .
Te stukanie jest jak skrecam w obie strony ale głośniejsze i częstsze i szybsze stuki występuja przy skręcie w lewą strone, ale jak skręcam w prawo to tez stuka lecz czsami mniej i ciszej.
To jest takie stukanie jakby silnie rozciągany metal strzelał - tak go mogę opisać.
Jak jade na prostej to czsami stuknie tez ale np. jak na jakas dziurę wjade, ale ogolnie bardzo żadko.
Tak jak pisałem zawieszenie mam wymienione - wachacz górny, tulejki, przegłuby i na trzebaczkach nic nie pokazuje - wszystko super. Wiec to coś będzie z....... WŁAŚNIE!!!
Sprawdz czy nie sa pozrywane poduszki zawieszenia silnika.
Własnie zakończyłem dzis walke z tym stukaniem. Co sie okazało....możecie sie smiac ale byl totalnie zrąbany przegłub z PRAWEJ strony a stuki byly głównie jak skrecalem w lewo, a tym bardziej ze nie bylo zadnych luzow. Jak wyciagnalem prawą ośkę i chciałem ruszać tym ptrzpieniem z przegłubu to normalnie sie blokowal, nie szlo nim ruszac a w srodku zero smaru...tylko woda mimo nizniszczonych gum oslonowych. Tak czy inaczej wymieniłem dobry przegłub z lewej strony na NOwy a dobry z lewej dalem na prawo i jest cacy :)
Dzieki wszystkim za probę pomocy. Pozdrówki for all