Rychtal ObwĂłd VI

zacząłem się zastanawiać nad remontem skrzyni biegów i sprzęgła. Zaobserwowałem następujące objawy:
- na luzie coś delikatnie trze, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje (temat byl poruszany, może coś z łożyskiem?)
- podczas rozpędzania auta, po wciśnięciu sprzęgła obroty czasem spadają nieco dłużej (tarcza sprzęgła?)
- od czasu do czasu nie chce mi wejść jedynka, tzn dźwigni nie da sie przesunąć, pomaga wysprzęglenie (wiem, że w przypadku wstecznego to się zdarza ale z jedynką nie miałem wcześniej kłopotów)
- podczas poruszania się w korku słysze delikatny stuk przy każdym naciśnięciu/puszczaniu sprzegła, dźwięk jest cichy ale zaniepokoił mnie.
Jestem w stanie zainwestować ok 1500zł w skrzynię biegów i sprzęgło. Jakie elementy powinienem wymienić? Co powinno być priorytetem? Przy założeniu, że nie będę robił tego w ASO, jakiej firmy części polecacie?
Pozdrawiam
Honda Civic VI 1995 1,5 vtec
koszt sprzegla to maksimum 500 zl za komplet ( ja dalem 450 zl wszyskie czesci japonskie) chyba ze chcesz jakies sportowe ceramiczne to cena skoczy do 1500 zl a naprawa skrzyni kosztowala mnie 100 zl bo mialem podobne objawy ale bardziej odczuwalne dla ucha
jest koles na civicklubie ktory robi hybrydy zwie sie rem36 nie wiem jaki masz tam silnik ale np.
http://www.civicklub.pl/f...krotka+skrzynia
Cześć,
nie szukam części sportowych, pragnę poprostu utrzymać auto w dobrym stanie:) Ten komplet za 500 zł to chodzi o tarczę + docisk + łożysko? A co z samą skrzynią biegów? Czy trudności z 'wchodzeniem' jedynki nie są spowodowane jakimiś synchronizatorami czy pierścieniami (wybaczcie ale mało się znam)? Mój silnik to D15Z6
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam
Jak biegi Ci nie wchodza toi tylko i wylacznie synchro albo brak oleju ale to by szumniala bardzo.Jak nie sportowe to j\tak jak pisali okolo 500zł.Ze skrzynia to juz wiekszy problem bo Rem wezmie okolo 200zł ale dolicz koszty przesyłki.Proponuje zmienic skrzynie bo masz najdluzsza.
Czesc,
skąd wiesz, że mam najdłuższą? Ja zakładam, że seryjna, to znaczy najdłuższa? W sumie sie nie ścigam, a jak już, to auto i tak ma fajnego 'kopa'. Wydaje mi sie, że skrócenie przełożeń wiąże się ze zużyciem paliwa, a mnie spalanie poniżej 6L/100 na trasie bardzo odpowiada:). Co do nie wchodzących biegów, to zdarza się tylko i wyłącznie podczas startu z jedynki na światłach, poprostu nie chce wejść -> wysprzęglenie pomaga, reszta biegów wchodzi dobrze (oczywiscie oprocz wsteczego)
Pozdrawiam