Rychtal ObwĂłd VI

Chcę wymienić olej w skrzyni biegów autko to del solka vti b16a2, więc się pytam czy taki olej będzie dobry lub coś innego
http://allegro.pl/item873...r_mg_lotus.html
Dzięki i pozdrawiam
mobil 10w40 wystarczy
jeszcze coś mnie zastanawia czy ten mtf-94 to jakis 10w30 czy 75w/80
coś mi tu nie pasuje z tym
Skrzynia w B-serii troche kosztuje, wiec olej za kilkadziesiąt złotych, który starcza na ~100k km to chyba nie duzy wydatek? Ten mtf nie ma nic wspólnego poza skrótem z olejem z ASO. I jak juz chcesz zaoszczedzic to 10w40. Na MTF'ie z ASO skrzynia napewno lepiej pracuje.
tylko MTF z ASO... koszt to pewnie ok 200zł. Wejdzie Ci go 2,2-2,3L, ale kupić musisz 3L. Cena za litr to ok. 70zl. Dobrze jest zabrać ze sobą jakiś pojemnik na olej bo z tego co pamiętam sprzedają z beczki. Ale nie wszedzie.
szyss, kup lepiej w ASO, ja z koniecznosci, musialem zmienic, olej w skrzyni, co prawda tylko D seria, i zalalem zwyklym silnikowym 5W40 i dopoki jest cieplo jest spoko, ale jak temp. spadnie ponizej zera, to biegi wchodza bardzo opornie, czuc ze wszystko sie tam ciezej kreci, zanim sie skrzynia nagrzeje, na oryginale nie bylo tego . Wg mnie nie ma sensu oszczedzac, bo traci sie i na komforcie i napewno na trwalosci A tak jakrafalb33, napisal skrzyni do B serii nie kupisz za przyslowiowe pare groszy.
podobno gościu wymienił okolo 12 tys km temu olej nie wiem na jaki ale prawdopodobnie w serwisie hondy, bo tam serwisował autko, nie wiem czego mu tam nalali
Pytam się jeszcze czy ten hondowski mtf ma jakieś oznaczenie??
Pozdro
Cieżko cokolwiek powiedzieć, to jest chyba jakieś 75W80. Gdzieś kiedyś na jakimś zagranicznym forum znalazłem analizę tego oleju to wynik analizy wykazał że jest to znowu 10W30... Natomiast jedno wiem, że nie jest to MTF 94 produkowany jak wszyscy myśleli przez Texaco czy jakoś tam, jest to produkt japoński, ale firmę musze odszukać. Znajdę to dodam jakieś info.
szyss, kup lepiej w ASO, ja z koniecznosci, musialem zmienic, olej w skrzyni, co prawda tylko D seria, i zalalem zwyklym silnikowym 5W40 i dopoki jest cieplo jest spoko, ale jak temp. spadnie ponizej zera, to biegi wchodza bardzo opornie, czuc ze wszystko sie tam ciezej kreci, zanim sie skrzynia nagrzeje, na oryginale nie bylo tego . Wg mnie nie ma sensu oszczedzac, bo traci sie i na komforcie i napewno na trwalosci A tak jakrafalb33, napisal skrzyni do B serii nie kupisz za przyslowiowe pare groszy.
wlałeś 5w 40? : nawet w instrukcji obsługi pisze ze wlać 10w40 lub 10w30 wiec napewno skrzyni nie zepsujesz ,ale 5w40 to chyba jako pierwszy wlałeś (moze dlatego ci ciężej chodzi skrzynia??
W ASO wcale tak drogo nie wychodzi,ja płaciłem do D16 141 zł razem z wymianą
sajmon1100, mialem do wyboru albo 5W40 albo brak calkiem oleju w skrzyni, wiec wybor byl prosty. tak czy siak zmiana na MTF bedzie, tylko jeszcze nie wiem kiedy, ze wzgledow finansowych. Nie wiem czy dlatego ciezej skrzynia chodzi, wiem tylko ze przed wymiana tego nie bylo. Pozatym 5W nie jest przypadkiem w niskich temp. zadszy niz 10W? Wiec powinno chyba lepiej chodzic zima?
sajmon1100, mialem do wyboru albo 5W40 albo brak calkiem oleju w skrzyni, wiec wybor byl prosty. tak czy siak zmiana na MTF bedzie, tylko jeszcze nie wiem kiedy, ze wzgledow finansowych. Nie wiem czy dlatego ciezej skrzynia chodzi, wiem tylko ze przed wymiana tego nie bylo. Pozatym 5W nie jest przypadkiem w niskich temp. zadszy niz 10W? Wiec powinno chyba lepiej chodzic zima?
no wlasnie nie-czyli jesli nie wlejesz zadnego oleju to powietrze jest jeszcze żadsze od oleju i co skrzynia bedzie lepiej chodzic bez niego ? po coś tą lepkośćjednak producent zadeklarował, zbyt duzy luz na łożyskach/zebach moze powodować ich blokowanie
sajmon1100, nie kluce sie bo nie znam sie na tym na tyle, pozatym pewnie masz racje . Wlalem 5W40 i do wiosny musze na tym pociagnac niestety, mimo ze teraz przy mrozach pierwsze 3-5 km to walka z lewarkiem( moze bez przesady, ale czuc opor lekki przy zmianie biegow), na szczescie mam na zapasie jakby co druga skrzynie
sajmon1100, nie kluce sie bo nie znam sie na tym na tyle, pozatym pewnie masz racje . Wlalem 5W40 i do wiosny musze na tym pociagnac niestety, mimo ze teraz przy mrozach pierwsze 3-5 km to walka z lewarkiem( moze bez przesady, ale czuc opor lekki przy zmianie biegow), na szczescie mam na zapasie jakby co druga skrzynie
ale ja nie napisalem ze sie kłucisz
ja mam zalane mtf z firmy Panolin i jestem bardzo zadowolony - nie ma efektu masła w skrzyni przez pierwsze parę kilometrów na mrozach (jak było na 10w40)
pozwolę sobie dodać że skrzynia działa bardzo dobrze - przejechałem 35k km
Jeśli chodzi o olej do manualnych skrzyń biegów w Hondach to tylko i wyłącznie MTF.
Do wyboru dwóch producentów: MTF z ASO lub Rover MTF-94 Texaco.
Tyle w temacie,
Pozdr
Jeśli chodzi o olej do manualnych skrzyń biegów w Hondach to tylko i wyłącznie MTF.
Do wyboru dwóch producentów: MTF z ASO lub Rover MTF-94 Texaco.
Tyle w temacie,
Pozdr
No nie bardzo.
Specyfikacja MTF-94 texaco:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
Czyli zwykła przekładniówka.
MTF hondy ma o ile się nie myle 10w30 plus jakies ichniejsze dodatki, dzięki którym hondowska skrzynia pracuje najlepiej. Nie bez powodu w instrukcji obsługi jest napisane, ze można go zastąpić tylko i wyłacznie olejem silnikowym 10w40 i chyba 10w30.
Obrazkowo przedstawiając mtf texaco ma sie tak do mtf'a hondy jak zatwardzenie do sraczki.
MTF to poprostu skrót od manual transmision fluid i jest tego wpierona różnych firm, o różnych specyfikacjach, do różnych samochodów. Ale to są rózne oleje, o róznych parametrach.
`
Więc po kolei..

Idemitsu robi olej dla Hondy.
http://hondatech.pl/topic...m?highlight=mtf
no i analiza chemiczna mtf hondowskiego
http://www.hondaprelude.t...ead.php?t=30557
Dodatkowo Rover MTF 94 może być również stosowany w ręcznych skrzyniach
biegów samochodów marki Honda." To jest tylko wyłącznie zapewnienie producenta, które jak wiem często mija sie z rzeczywistoscia.
Mati jak widac rozwiał wątpliwości.
Ja na jakims forum widziałem dokłądne skany specyfikacji technicznej mtf'a i napewno jest t olej o klasie 10w30 lub 10w40.
To jest tylko wyłącznie zapewnienie producenta, które jak wiem często mija sie z rzeczywistoscia.
I pewnie całe Texaco "matki wozi z tyłu, żeby nas tylko oszukać.."
Kurczę, trudno mi w tym przypadku uwierzyć jakoś w tą spiskową teorię -
dlaczego w takim razie akurat przy tej przekładniówce (a nie przy pozostałych
parunastu) napisali, że może być do skrzyń Hondy? I dlaczego akurat do Hondy,
a nie np do VW czy innego Saaba - tu można wpisać dowolną markę.
Moim zdaniem, ten zapis jednak jest czymś poparty (badaniami?).
I warto zauważyć, że Texaco nie pisze tego tylko na produktach
kierowanych na Polski rynek!
To pytanie za 100pkt. Czym sie różni d16z6 i b16a2 w solce od tych samych silników w civuc'u??
nie chce nikomu ublizać i wytykać braku jakej kolwjek wiedzy o tych samochodach, ale zaczyna sie zabawnie :):) . Naprawde nie czytaj i nie wierz w kazda etykiete na produkcie jaka przeczytasz.... Jesli ktos mówi, zeby lac do civac przekladniówke, to naprawde szkoda czasu na jkąklowiek dyskusje.
Ps. sory za błęy ale nie ta godzina i ten stan :)
Jesli ktos mówi, zeby lac do civac przekladniówke, to naprawde szkoda czasu na jkąklowiek dyskusje
Wg mnie akurat dobrze mówi, bo nawet w manualu jest napisane,
żeby do Civica (6gen) "Zawsze używać oryginalnego oleju do przekładni
manualnych (Honda MTF).", który jeśli się nie mylę jest właśnie przekładniówką..
Ale jeśli Ty tak uważasz, to może rzeczywiście szkoda czasu..
Ja w każdym razie postaram się zgłębić zagadnienie i jeśli uda się
dojść do jakiś ciekawych wniosków to pozwolę sobie jeszcze w tym
wątku napisać.
Pozdrówki
Pytanie, do której jest się nocnym markiem
a od której rannym ptaszkiem
no to całe życie byłem nocnym markiem, ale ostatnio coś rannym ptaszkiem i wstaje o 4tej rano
o 7mej rano lecę do garażu działać z H, o 14tej rozpoczynam pracę i tak do wieczora, potem browar i do snu
Tyle OT, nadal szukam jakiś dodatkowych info ale wyłącznie na temat MTF hondowskiego. Myślę że któregoś dnia podczas wczesnych godzin porannych wrzucę kolejne info Pytanie czy warto dalej się zagłębiać?
To może ja rozwieję trochę wątpliwości na temat oleju do skrzyni biegów zalecanego do samochodu Honda Del sol VTi EG2 rocznik 93.
Ja osobiście kupiłem polecany przez wszystkich hondowski MTF, a konkretniej MTF-3.
Niemniej jednak temat ten na tyle mnie zaintrygował iż pozwoliłem sobie sięgnąć do papierów z mojej hondy, która tak to się składa jest właśnie modelem EG2 rocznik 93.
Oryginalna instrukcja, oraz oryginalna książka serwisowa zalecają olej 10W30. Być może
w czasach gdy produkowano te samochody nie było hondowskiego MTF, lub też być może nie powinno się go używać w tych skrzyniach (w to wątpię). W każdym razie wniosek chyba jest z tego taki - można lać 10w30.
Zdjęcia z rzeczonych książeczek (niestety tekst niemiecki) :



Wg mnie akurat dobrze mówi, bo nawet w manualu jest napisane,
Czytać ze zrozumieniem, mając na myśli przekładniówke chodziło mi o zwykłe 75wXX a nie hondowski MTF, który nie jest typową przekładniówką !!.
Wg mnie nie ma co ciągnąć tematu. Na wszystkich forach technicznych na wysokim poziomie za oceanem itp. temat już dawno został wyczerpany i wnioski są jedne. Albo MTF (z ASO) albo silnikowy. I zostało to poparte jakimiś tam specyfikacjami tych prduktów itp.
ja jeździłem na 10W40 3lata teraz zaszalałem i kupiłem z aso mtfa i powiem że różnica jest tylko i wyłącznie na mrozie przez pierwsze 2-3km (ciut łatwiej wchodzą biegi) potem już chodzi tak samo, wiec szczerze mówiąc moim zdaniem nie warto dawać 140zł za olej jak można mieć praktycznie to samo za 40zł. Tyle się nasłuchałem opowieści że na mtfie jest o niebo lepiej, więc się skusiłem ale tak jak mówię w cuda nie wierzcie i jak kogoś stać to mtf a jak nie to 10W40