ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witajcie. Troche poczytałem na forach hondziarskich o problemach z sondami lambda. Ja posiadam silniczek d15b2 (concerto 1.5 '92) i troszke narzekam na spalanie i drgania (jak diesel) na wolnych obrotach. Wymieniłem pasek i napinacz rozrządu, termostat+płyn, kable WN, świece (denso), kopułkę i palec rozdzielacza. W tym momencie spalanie z 11,5L zeszło do 10L/100 (20% trasa, 80%miasto). To i tak za dużo troszkę. Sprawdzam kody ecu: dioda mignęła krótko raz - sonda. Nadal dziura w obrotach zaraz po naciśnięciu pedału gazu. Zdecydowałem się wymienic sondę. kupiłm denso 1-no przewodową. Niestety po zamontowaniu mam nadal kod 1 i nadal dziura. Poradźcie, czy może w moim concerto jest walnięty czujnik temp. powietrza w kolektorze - o ile jest? Nadal mam wrażenie jakby silnik się zalewał w przedziale 1000-3000rpm. Rura czarna, ale nie kopci. po odkręceniu korka wlewu oleju nie dymi, nie pluje. pozostaje krokowy i... nie mam więcej pomysłów.
Czy sygnał diody w ECU pojawiający się raz to sygnał błędu? Bo wydaje mi sie że powiniem być powtarzany co 2 sekundy?
Proszę o wskazówki.
Pozdrawiam
aha, Hania nie ma LPG



drgania (jak diesel) na wolnych obrotach
Może padła cewka i nie działa Ci jeden cylinder (zgaduje bo kiedyś na forum wyczytałem podobne objawy niech inni się wypowiedzą)


Witajcie. Troche poczytałem na forach hondziarskich o problemach z sondami lambda. Ja posiadam silniczek d15b2 (concerto 1.5 '92) i troszke narzekam na spalanie i drgania (jak diesel) na wolnych obrotach. Wymieniłem pasek i napinacz rozrządu, termostat+płyn, kable WN, świece (denso), kopułkę i palec rozdzielacza. W tym momencie spalanie z 11,5L zeszło do 10L/100 (20% trasa, 80%miasto). To i tak za dużo troszkę. Sprawdzam kody ecu: dioda mignęła krótko raz - sonda. Nadal dziura w obrotach zaraz po naciśnięciu pedału gazu. Zdecydowałem się wymienic sondę. kupiłm denso 1-no przewodową. Niestety po zamontowaniu mam nadal kod 1 i nadal dziura. Poradźcie, czy może w moim concerto jest walnięty czujnik temp. powietrza w kolektorze - o ile jest? Nadal mam wrażenie jakby silnik się zalewał w przedziale 1000-3000rpm. Rura czarna, ale nie kopci. po odkręceniu korka wlewu oleju nie dymi, nie pluje. pozostaje krokowy i... nie mam więcej pomysłów.
Czy sygnał diody w ECU pojawiający się raz to sygnał błędu? Bo wydaje mi sie że powiniem być powtarzany co 2 sekundy?
Proszę o wskazówki.
Pozdrawiam
aha, Hania nie ma LPG

oczywiscie restart ecu zrobiles?
też tak miałem krutkie mignięcie zrestartowałem tylko klemy ściągłem i gitara


Witajcie. Dzięki za odzew. naturalnie ściągnąłem klemę dwa razy po około minucie każdorazowo. Może za krótko odpięta była?
Dzisiaj obroty się nieco ustabilizowały i nie trzęsie już tak bardzo (teraz mam 780rpm). Ale za 5 dni włączamy światła i bedzie trzęsło bo mi obroty znów spadają o 20-30rpm jak zapale latary.
Spróbuje jeszcze wygrzebać krokowy i zdjąć klemę na podad 10 minut. będzie pewność ze się ecu zrestartował.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-04-13, 13:18 ]