ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Światowa premiera GX3
Na Los Angeles Auto Show Volkswagen zaprezentował całkowicie nowy, trójkołowy model będący krzyżówką sportowego samochodu z motocyklem. Nowa propozycja Volkswagena rzuca wyzwanie tradycyjnym pojazdom. GX3 to samochód stworzony przez Volkswagen Moonraker Team w kooperacji z Volkswagen Design Center w Kalifornii, zaprojektowany z myślą o rynku amerykańskim. Jest szybki (5,7 sekundy od 0 do 100 km/h przy zużyciu paliwa 5.2 litra i mocy silnika 125 KM) i nietuzinkowy (trzy koła, dwa miejsca siedzące).

GX3 to dynamika w czystej postaci.

Motocykl ze znaczkiem VW: Pod względem ogólnej koncepcji lekki, szybki i przyjazny dla środowiska GX3 jest znacznie bliższy motocyklowi niż klasycznemu samochodowi. Ten dwuosobowy Volkswagen jest niepowtarzalny, zuchwały i przyjazny. Na nowo definiuje proces przenoszenia się z miejsca na miejsce. GX3 pozwala na poruszanie się po typowych dla USA „carpool lane”; (carpool lane: w wielu dużych amerykańskich miastach oddzielny pas drogi zastrzeżony m.in. dla motocykli, pojazdów hybrydowych, komunalnych i publicznych środków transportu).

Fascynująca dynamika, mniej niż 17.000 USD: GX3 jest napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Nie są to być może rewelacyjne wartości dla samochodu, ale biorąc pod uwagę fakt, iż GX3 jest tak naprawdę motocyklem z dwoma umieszczonymi obok siebie fotelami, jest to wynik naprawdę świetny. 125 KM porusza jedynie 570 kg - tylko tyle waży GX3. Jednostkowe obciążenie mocy wynosi 4,56 kg/KM. Dzięki takim parametrom uzyskiwana jest wyjątkowa dynamika: 100 km/h w 5,7 sekundy. Żaden porównywalny samochód sportowy na świecie nie oferuje choć zbliżonego zużycia paliwa: 5.2 l/100 km Wszystko to w pojeździe, za który trzeba zapłacić poniżej 17.000 $. W zależności od reakcji amerykańskich klientów GX3 w bardzo krótkim czasie może trafić do produkcji seryjnej.

Tradycja niezwykłości: Pod względem koncepcji i wyglądu Volkswagen GX3 różni się od wszystkiego, co aktualnie porusza się po amerykańskich drogach. Volkswagen po raz pierwszy zrobił furrorę w USA w latach 50-tych i 60-tych, kiedy to pojawiły się w sprzedaży takie samochody jak Garbus, Dune Buggy, czy VW Transporter (amerykańska nazwa Microbus), które stały się wówczas samochodami kultowymi.

Moonraker: Koncepcję GX3 opracował międzynarodowy zespół młodych inżynierów, stylistów, specjalistów od produkcji i sprzedaży, który swoją pracę rozpoczął na początku 2005 roku w Kalifornii.
Obok tworzonych w Niemczech i oferowanych w USA modeli w przyszłości mają powstawać Volkswageny dostosowane specjalnie do potrzeb rynku amerykańskiego.
Za stylistykę nowych modeli Volkswagena odpowiedzialny jest Design Center w Santa Monica. Studio to będzie ściśle współpracować z amerykańskim działem strategii produktów VW. GX3 jest pierwszym zwiastunem oferty całkowicie nowych pojazdów, tworzonych dla amerykańskich klientów.

Dynamiczna stylistyka: GX3 charakteryzują wyjątkowe proporcje i wymiary. To, co najbardziej rzuca się w oczy, to rozciągnięte linie i niewielka wysokość (1,21 metra). Przód GX3 z wlotem powietrza nawiązującym do nowego Golfa GTI oraz z odsłoniętymi kołami przypomina stylistycznie jednoosobowy samochód wyścigowy zwany „monoposto”. Patrząc z boku nie sposób nie zauważyć: bocznych wlotów powietrza, solidnych i poprowadzonych wzdłuż pojazdu pałąków zabezpieczających w przypadku dachowania, odsłoniętych, 17-calowych kół przednich oraz prowadzonego na jednoramiennym wahaczu, 18-calowego koła tylnego. Szczególnie tył pojazdu podkreśla, że GX3 w żadnym wypadku nie wypiera się swojego pokrewieństwa z motocyklem, lecz szczyci się nim i wykorzystuje wszystkie płynące z takiej konstrukcji korzyści.

Space-Frame: Podstawową strukturę tego pojazdu tworzy wytrzymała i sztywna stalowa Space-Frame. Rama ta jest pokryta od wewnątrz i na zewnątrz osłonami z włókna szklanego o wysokiej wytrzymałości. Bagażnik o pojemności 80 litrów umieszczono za siedzeniami.

Awangardowe zawieszenie: Przednie koła z oponami o rozmiarze 215/45 R17 są zamontowane na osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Podczas gdy przednia oś wykazuje podobieństwa do samochodu, oś tylna bardziej przypomina motocykl. Z prawej strony pojazdu znajduje się jednoramienny wahacz. Siła napędowa silnika przenoszona jest przez sześciobiegową przekładnię i napęd łańcuchowy na tylne koło, na którym założono oponę 315/30 R18,(rozmiar Superbike). Doskonale pasuje ona do GX3, który definiuje na nowo swobodę i radość przemieszczania się po drogach.

informacje zaczerpnięto ze strony http://www.volkswagen.pl/newsletter/news/87/


[ot]
no fajne cacko.....faktycznie wrazenia z jazdy musza byc calkiem przyjemne.
brzydal


Fajny aczkolwiek to juz powielanie czyjegos pomysłu.W tynm przypadku pierwszy byl Mercedes a potem taki pojazd http://www.westcoastcusto...r=2&car=Monster
sprzedawany w Stanach gdzie ten VW mógłby miec klientów.