Rychtal ObwĂłd VI

Gdy auto jest na biegu neutralnym bez wciśniętego sprzęgła słychać szumienie w skrzyni.
Znajomy mechanik powiedział że to łożyska w skrzyni są za to odpowiedzialne.
Jak się przyśpiesza, w szczególności na pierwszym i drugim biegu, skrzynia jest bardzo hałaśliwa. Ten sam mechanik powiedział mi też żeby się tym nie przejmować narazie i jeźdizć póki padnie bo może wytrzymać 500km, a może wytrzymać 10000km...
Jednak wybieram sie na wakację moją Hanią i mam do przejechania troche kilometrów... i nie chciałbym aby skryznia padłą mi w połowie drogi.
I mam następujące pytania:
-naprawiać? co jak gdzie i za ile?
-wymieniać? na jaką najlepiej do mojego D16Y7? co jak gdzie i za ile?
To może być też coś innego niż te łożyska.. może jest ktoś z Bielska kto się zna na tym temacie i mógłby się przejechać ze mną i posluchać tej skrzyni i powiedzieć co z tym zrobić?
ciekawe co szumi, , łożysko wałka sprzęgłowego to koszt 220 zł za same łożysko
No dokladnie łozyska sa drogie jak cholera i maja tylko w ASO albo wyspecjalizowane
hurtownie i to tylko na zamowienie sa to łozyska firmy NTN takie same jak wkladała fabryka juz rozbierałem kilka sztuk bardziej oplaca sie kupic skrzynie mozesz zastosowac skrzynie od roku 92-01 sa zamienne wzgledem siebie jak chesz wymieniac to zapraszam
Ciężko powiedzieć bez rozbierania co może być ..... koszt naprawy może przekroczyć koszt używanej skrzyni - także nad tym warto się zastanowić.
Za samo wyjęcie skrzyni trzeba zapłacić .... jak się to wszystko zbierze wyjdzie niezła suma
więc lepiej chociaż poszukać używanej i zaklepać sobie.
zawsze sa to łozyska nie ma innej przyczyny
zawsze sa to łozyska nie ma innej przyczyny
Jeżeli chodzi o szum to wiadomo że to łożyska tylko które ???
Często okazuję się że jeszcze synchronizatory są już lekko pokrzywione.
tu masz racje to wyjdzie dopiero po rozebraniu
ok.. czyli najlepiej by było wymienić całą skrzynie.. tylko trzeba by trafić coś dobrego.
że skrzynie V i VI gen D serii są wymienne to wiem.. tylko jaką opłacało by się wepchnąć żeby to ładnie jeździło
od jakiego silnika? bo pewnie trafić identyczną z d16y7 będzie ciężko.. a pozatym jak już wymieniam to można by było coś pokombinowac żeby to ładniej i szybciej latało...
jeszcze co do naprawy tych łożysk... a jakbym poszukał używanych łożysk w dobrym stanie, dałoby się przełożyć ?
coś z tym muszę zrobić tak czy inaczej...
muszę skompletować części a złożenie tego do kupy to już znajomy mechanik mi pomoże i jakoś to się ogranie
EDIT:
ten dźwięk to nie tak do konca szumienie, nie wiem jak to opisać jak się przyśpiesza, szczególnie na jedynce to jest to raczej coś w rodzaju ryku i jestem pewien że to ze skrzyni. Tłumik jest ok. Silnik też. Na luzie szumi i coś pstryka troche jakby. Ciężkie to do opisania
btw. coś mi też wydaje dźwiny metalowy chrzęst jak przekracam 3tys obrotów. Zawsze jest to przy 3 tysiącach, czy przekraczam je idąc w górę czy w dół. Pewnie to też sprawka skrzyni, jakaś czarna magia z tym w ogóle jest
najlepsze sa od d13b2 lub d16z6
Poszukaj skrzyni na wszelki wypadek.
Jeżeli masz znajomego mechanika niech wytarga skrzynie i zobaczy co ją boli ....
jeżeli okaże się że to tylko łożyska to zostaje sprawdzić ceny i zobaczyć co się bardziej kalkuluje wymiana łożysk czy całej skrzyni.
A tak ... kupisz skrzynie a okaże się że do zrobienia jakaś pierdoła była i skrzynia będzie leżeć.
to na dzien dobry ci powiem ze bardziej sie oplaca kupic jakas skrzynie za 200 jak poszukasz to znajdziesz skrzynie z d13b2, a koszt jednego lozyska ok 200 wiec do tego dochodz robocizna i moze jakas dodatkowa niespodzianka.
No tak ale rownie dobrze, jesli kupi skrzynie od kogos to tam lozysko moze sie wysrac po 100km i wyjdzie na to samo. Ale i tak bralbym od kogos z d13.
no to biorę się za szukanie skrzynii.... jutro pojeżdżę po szrotach w pobliżu bielska, może coś trafię... chyba że ktoś z was ma do sprzedania skrzynie z d13b2 ?
podepne sie pod temat...czemu akurat z d13 a nie np. z d15?? są bardziej awaryjne czy co? bo nie rozumiem, sorki za zamieszanie
Skrzynia z d13 jest poprostu krotsza i autko sie lepiej zbiera na niej.
no to biorę się za szukanie skrzynii.... jutro pojeżdżę po szrotach w pobliżu bielska, może coś trafię... chyba że ktoś z was ma do sprzedania skrzynie z d13b2
Najlepiej jak sprzedawca udziela gwarancji - chociażby na miesiąc od zakupu żeby pojeździć i wybadać czy wszystko jest ok. Taki gość jest bardziej wiarygodny, bo wszyscy obiecują że "igła" czy "laleczka" czy jeszcze jakaś inna wogóle super, a jak się posypie to: panie ale my zwrotów nie przyjmujemy.
ok kupiłem skrzynie od d13b2, dzisiaj DHL mi ją przywiózł.
w następnym tygodniu będzie zamontowana.
tylko jeszcze jedno pytanie mam:
Ile oleju i jakiego do skrzyni kupić?
ten Honda MTF czy jakiś inny też może być?
i jaka orientacyjna cena za ten oryginalny z hondy (bo jak to różnica paru złotych to nie ma co kombinować z nieoryginalnymi)
EDIT:
w JC AUTO mi powiedzieli 1,8l Shell Helix Plus, ~33zł za litr,
ale czekam co wy mi doradzicie...