ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam.

Tak czytam i czytam forum i wierzyć mi sie nie chce ze tu takie przystępne ceny części no i robocizny.
Chciałem się upewnić czy to rzeczywiście prawda?
Jak poczytałem forum opla to uciekłem z krzykiem, najprostsze elementy to kosmiczne wydatki.

Myślę nad kupnem Civic 6 gen. Czy ktoś mogłby wypowiedzieć się na temat tego modelu, jakie są standardowe mankamenty techniczne oprócz tylnych nadkoli :) (jak dobrze pamiętam).
Jakie ceny podstawowych elementów: filtry, paski, amortyzatory... Jaki silnik polecacie przy założeniu, że jestem spokojny ponad miarę i nie szukam wrażeń, no i coś ekonomicznego by mi spasiło (notabene niskie spalanie hond też mnie powaliło) :)
Pytam bo sporo jest napisane o 5 gen a 6 gen. nie za bardzo mogę się doszukać.

Dzięki za wskazówki.


witam, ogolnie jest ok ;) silnik bierz 1.4 albo 1.5 vtec jak znajdziesz ;) lejesz i jezdzisz ;) tyle co moge napisac ;] czasem trzeba zrobic jakies tuleje ale to jak jezdzisz po gulikach na naszych drogach jak omijasz i nie szlaejesz po dziurach to jest ok :)
Dzieki za odp. :]

A co z cenami elementów? Mógłby zarzucić jakimiś przykładami ? Bo na wstepie chciałbym większość wymienić na nowe i muszę jakąś rezerwę zostawić :]
Pytanie dodatkowe:czy za ok 14-15 tyś dam rade wyhaczyć coś z rocznika 98-99 ?

Jeżeli pomyliłem działy to sorka ale jakoś koło warsztatu ten temat biega :)

Pytanie dodatkowe:czy za ok 14-15 tyś dam rade wyhaczyć coś z rocznika 98-99 ?
Jak poszukasz to znajdziesz

Co do części to:
Olej i wszystkie filtry ok. 150zł
Cukierki najlepiej oryginalne z ASO 150zł sztuka
Klocki 100-150zł
Rozrząd - pytaj Rikaa (chyba jakieś 250zł)

Jak interesują Cie ceny jakiś konkretnych elementów, części to napisz jakich



witam, ogolnie jest ok ;) silnik bierz 1.4 albo 1.5 vtec jak znajdziesz ;) lejesz i jezdzisz ;) tyle co moge napisac ;] czasem trzeba zrobic jakies tuleje ale to jak jezdzisz po gulikach na naszych drogach jak omijasz i nie szlaejesz po dziurach to jest ok :)
ja jestem innego zdania- nie bierz 1.4 bo lejesz i nie jedziesz...a 1.5 to podobnie...,tylko vtec 1.6 bądz vti-spalanie podobne no mozxe troszke wieksze

[ Dodano: 2007-11-03, 00:53 ]
W 6 gen sprawdź tuleje tylne/cukierki/ czy nie kwiczą na wybojach/ja wymieniłem po ok 130 000/ , sparawdź osłony gumowe przegubów, czy nie popękane...no a reszta standardowo. Ja mam 2000 rok i zero korozji na nadkolach, ale któreś starsze roczniki miały ten problem.

[ Dodano: 2007-11-03, 08:29 ]
Hej. ciezko bedziesz miał wychaczyć za te pieniadze rocznik 98-99 w dobrym stanie. Najnowsze co widziałem i były warte zobaczenia to 1997. Też mnie ten przedział interesuje a silnik jaki moge polecic to 1,5 (d15z6). spalanie wg katalogu identyczne jak 1.4. a wiecej konikow no i to juz vtec.

to poprostu czesci eksploatacyjne
No oleje i filtry to wiadomo. Ale np rorzad do megane kosztuje ponad 600zl same czesci. Tarcze do tylu rowniez ponad 600zl komplet, wiec roznie to bywa z tymi podstawowymi zeczami
Dziękuję za porady.
Czy cały czas rozmawiamy o częściach oryginalnych czy zamiennikach?

ciezko bedziesz miał wychaczyć za te pieniadze rocznik 98-99 w dobrym stani
Właśnie w takich mniej więcej cenach widzę w ogłoszeniach ok 15 tyś.

Może macie jakieś cenniki, pasowałoby mi się dokładnie zorientować ile maksymalnie musiałbym wtopić aby pojeździc dłuższy czas bez stresu :)
Kupując auto raczej musisz wymienic rozrzad, filtry i oleje wymienić.
O jakie cenniki ci chodzi???
Chodzi o jakieś przykładowe zestawienia cenowe większej ilości elementów różnej maści :] dla szarego człowieka, część+robocizna. Ale chyba się takie nie znajdą :]
Tutaj coś jest ale to chyba promocyjne ceny
http://www.honda.slask.pl...opic.php?t=2911
Zastanawia mnie też koszt wymiany całego zawieszenia
Jasne - części w tej samej cenie...

Wiesz co - powiem ci tak, jeżeli naprawdę musisz oszczędnie gospodarować, to nie brałabym VTECa bo sporo części jest w nim nieco droższych niż w normalnych wersjach. Dotyczy to wielu elementów, np. w 5 tarcze i klocki na tył były droższe, tuleje w zawieszeniu i wszystko co przy rozrządzie i filtrach. W przypadku preli rozrząd to już nie lada wyzwanie :(

Fakt jest faktem, i jazda daje nieporównanie większą frajdę, spalanie też jest porównywalne, tylko te części. Nie mam porównania jak to wychodzi w 6, więc szczegółów nie powiem, ale na pewno jest podobna zasada jak w 5 i w preli.
Ok, dzięki wszystkim za pomoc :)