Rychtal ObwĂłd VI

1. sonda się "dociera" i trzeba dac jej troche czasu
2. trzeba jednak zresetowac ten komputer
3. mogła sie pojawic jakaś inna usterka (silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont)?
generalnie jesli komputer dotał błędu to niem usi juz wywalać czeka ale błąd jest w pamięci ,po wymianie wystarczy zeby akumulator odpiąć -reszta zrobi sie sama a trzecia sprawa to taka ze mi sie nigdy nie udało sondy firmy bosch zmusic do działania-ogolnie dziwnqa sprawa bo napiecie miala w normie jednak komp srał czekiem ,dopiero przestał srać na najtańszej sondzie z allegro ntk ,pozniej zmienilem na walkera i tez było ok - tyle ze ja miałem civic a nie accorda ,byc moze w accordzie bedzie chulała w co wątpie
hmm, to słaba wiadomość, bo tez zastanawiałam się nad używaną ntk (mechanik miał w ofercie), ale zrezygnowałam, bo po pierwsze sondy maja swoją żywotność i niby powinny być wymieniane co 50-100tyś (różne wersje słyszałam), a po drugie jakieś niepewne było ich pochodzenie (niby z angoli wykręcane), żadnej gwarancji, że to zadziała. Na wszelki wypadek odłączę akumulator, tak jak mówisz, może cos to pomoże. Dzięki sajmon1100, pozdrawiam :)
hmm, to słaba wiadomość, bo tez zastanawiałam się nad używaną ntk (mechanik miał w ofercie), ale zrezygnowałam, bo po pierwsze sondy maja swoją żywotność i niby powinny być wymieniane co 50-100tyś (różne wersje słyszałam), a po drugie jakieś niepewne było ich pochodzenie (niby z angoli wykręcane), żadnej gwarancji, że to zadziała. Na wszelki wypadek odłączę akumulator, tak jak mówisz, może cos to pomoże. Dzięki sajmon1100, pozdrawiam :)
ntk na allegro kosztuje cos kolo 80zł a walkera idzie dostac do 200zł ,uzywek nie kupuj bo przewaznie sie uszkadzająprzy wykręcaniu
dzieki sajmon :) widzialam gdzieś w sieci ntk do accorda za ponad 500zł, aż mi sie nie chce wierzyć w tą cenę (80zł), jesli to ma byc nieużywana. Na razie może będzie spokój, bo wczoraj na 300 km trasie kontrolka ani razu się nie zapaliła i honda jakby płynniej chodzi. Mam nadzieje, że tak pozostanie, bo zdołowała mnie wczoraj Twojaj wiadomośc, tyle kłopotów z tym autem mamy..
Ja znalazlem sonde do mojego civica na stronie NGK... 400zl za 5cio zylowa... jeszcze nie kupilem bo sie niedorobilem ;pp
A z drugiej strony sonda wplywa tylko w 1 % na prace silnika.. i nawet bez niej powinno wszystko smigac... tak slyszalem, ale nie probowalem...
Witam
Z tego co wiem, to sonda lambda to jest taki regulator, i on się nie dociera tylko trzeba wyregulować odpowiednio do danego silnika, możliwa jest też samoadaptacja tzn że komputer się dostosował do nowej sondy ale do tego potrzebny by był reset komputera, jeśli spalanie jest w normie i silnik nie faluje itp tzn że jest wszystko ok a jeśli jest inaczej to ten mechanior powinien się bardziej postarać , tak mi się przypomniało coś z automatyki;) pozdrawiam
Witam
Z tego co wiem, to sonda lambda to jest taki regulator, i on się nie dociera tylko trzeba wyregulować odpowiednio do danego silnika, możliwa jest też samoadaptacja tzn że komputer się dostosował do nowej sondy ale do tego potrzebny by był reset komputera, jeśli spalanie jest w normie i silnik nie faluje itp tzn że jest wszystko ok a jeśli jest inaczej to ten mechanior powinien się bardziej postarać , tak mi się przypomniało coś z automatyki;) pozdrawiam
A wiesz może gdzie się reguluje tę sondę lambda, jest na niej jakaś śruba regulacyjna? czy trzeba podpiąć ją do kompa i zmienić parametry w pamięci?. Co w ogóle taka sonda reguluje? gęstość spalin?.
Nie jest to czasem tak, że sonda lambda nie jest regulatorem ale zwykłym czujnikiem, który podaje do kompa sygnał napięciowy zależny od składu spalin (zawartości tlenu w spalinach) i nie trzeba jej regulować do danego silnika bo w każdej sondzie zakres napięć wyjściowych (nie licząc szerokopasmowych) jest taki sam a optymalny skład mieszanki paliwowo/powietrznej dla każdego silnika jest identyczny?.
Czy resetu kompa po wymianie sondy nie robi się celem wykasowania błędów?.
Bzdury piszesz?.
Pozdr.
Dzięki Krzysiu, moja pamięć jest zawodna i trochę popłynąłem sonda lambda jest czujnikiem, a regulatorem jest układ sterujący dawkowaniem paliwa, i w zależności od ilości tlenu w spalinach wzbogaca mieszankę lub ją robi uboższą sorki za wprowadzenie w błąd;) pozdrawiam
Ja znalazlem sonde do mojego civica na stronie NGK... 400zl za 5cio zylowa... jeszcze nie kupilem bo sie niedorobilem ;pp
To już taniej wyrwiesz oryginał hondowski...
apropo sondy - sonda słuzy tylko do wyrównania mapy paliwowej poto zeby ci autem nei szarpało .Kazdy samochód w swym kompie ma mape paliwa która jest zawsze przelana paliwem-sonda ma tą mape wyrównać po to aby stosunek AFR czyli ilosc powietrza na ileś tam części paliwa wynosił jak najbliżej wartości stehiometrycznych(chyba tak to sie pisze) czyli powinno byc około 14:1 ,po odłaczeniu sondy wartość ta spada do okolo 9-10:1 i objawem jest większe spalanie i moze zaszarpać czasem do 2 tys obrotów ,kolejna sprawa sonda działa tylko do 80% otwarcia przepustnicy i jest wtedy zdajsie w trybie open loop ,juak jedziemy na pelnym gwizdku sonda wchodzi w tryb close loop i wogóle juz nie działa (moze pomyliłem open z close) ale tak to mniej wiecej wygląda -pytanko dlaczego sonda sie wyłancza przy ponad 80% przepustnicy - a no po to bo co by było gdybyśmy jechali na pełnym gazie a komputer by sobie pomyslał ze leje sie za duzo paliwa i dodał by sobei do tej wartośći wiecej powietrza czyli zwiększył AFR np na 17 :1 i co? i nić stuku puku i dziura w tłoku .Ja w civicu robiłem rózne testy i wyszło na to że auto najlepiej jechało bez sondy -tzn była zaslepka zamiast jej ale objawem tego było wieksze spalanie okolo 1,5 litra i se poszarpało na pierwszym biegu ,ale wg mnie szło lepiej - eclipse z kolei bez sondy to puszczał marchewy na 30 cm z wydechu wiec spowrotem wkrecilem
Dokladnie, tylko tak jak pisales tryby na odwrot. Closed loop, czyli z korekcja sondy lambda przy normalnej jezdzie open przy wot. Czyli defakto samochod bedzie jezdzil tak samo szybko ( przy max przyspieszeniu) z sonda czy bez. Bo i tak odczyty sondy przy wot nie sa brane pod uwage.
u nas w końcu wyszło tak, że sonda się najwyraźniej "dotarła" - po przejechaniu jakichś 200 km kontrolka przestała się świecić i auto zaczęło ładniej chodzić (do dziś...ale to chyba już inna sprawa)