ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
hello
mam problemsa, od kilkunastu dni cos skrzypi mi w mojej hance przy skręcaniu
taki odgłos jakby jakas guma o coś tarła

teraz jak jest ciepło efekt ten jest jeszcze bardziej słyszalny
wystarczy poruszac kierownicą na boki i słychac badzo - nawet na wyłączonym silnorze

dodam, ze wymieniałem gumy w zawieszeniu w maju i w tym samym miesiącu pasek od wspomagania, dodatkowo ustawiał mi mechanior zbieżność

napiszcie mi co to moze być ???


no to kolego najwyższy czas wymienić drązki kierownicze
tez mi sie tak wydaje
dokładnie, końcówki drążków kierowniczych


a przy wymianie końcówek drążków - trzeba na nowo ustawić zbieżność ???
i ile tych koncówek drążków ukł. kiery jest ?? (troche lamerskie pytanie - ale nie znam sie na tym ;)

a przy wymianie końcówek drążków - trzeba na nowo ustawić zbieżność ???
i ile tych koncówek drążków ukł. kiery jest ?? (troche lamerskie pytanie - ale nie znam sie na tym ;)


2
drazki ewentualnie sworznie

a przy wymianie końcówek drążków - trzeba na nowo ustawić zbieżność ???


raczej trzeba, ale też się nie znam

drazki ewentualnie sworznie

jeżeli skrzypienie słychac w momencie skrętu to tylko drążki kierownicze

jeżeli jednak niemiły dźwięk wydobywa się podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu wówczas sworznie też wymagają wymiany

moim zdaniem wymieniając drązki kierownicze warto zainwestowac parę złotych w sworznie i wymienić tak dla świętego spokoju a co do zbieżności to też warto ją sprawdzić

moim zdaniem wymieniając drązki kierownicze warto zainwestowac parę złotych w sworznie i wymienić tak dla świętego spokoju a co do zbieżności to też warto ją sprawdzić

Popieram ...
ile kosztują mniej więcej drążki i sworznie >??? (i jakie najlepiej kupić ??)

zbieżnośc miałem ustawianą niedawno i nie wiem czy przy tej wymianie - trzeba jeszcze raz ustawiać ???
Jak wymmienisz drążki to zbieżność też powinieneś ustawić
hej

miałem ten sam problem, przy kręceniu kierownicą i przy hamowaniu (np. jak auto ''nurkowało'' przed światłami) wydobywał się metaliczno-gumowy zgrzyt.

problem ustał po wymianie sworzni wahaczy przednich - koszt 250zl u mechanika (wymiana + części). po wymianie jest cichutko no i kierownica chodzi sporo lżej, znikły luzy i problem z nieodbijaniem kółka po skręcie.

pozdrawiam
kooorwać ze tak powiem troche drogo...

ciekawe jest, że teraz jak jest zimno i wilgotno efekt tego skrzypienia ustał całkowicie....

i jeszcze jedno mnie zastanawia, czy nie pomylili mi paska od alternatora z paskiem od wspomagania przy wymianie. One są identyczne tylko jeden był ciut dłuższy od drugiego. - może od tego to skrzypienie ??

[ Dodano: 2008-07-14, 20:53 ]

ciekawe jest, że teraz jak jest zimno i wilgotno efekt tego skrzypienia ustał całkowicie....
Miałem tak samo. Sworzeń wahacza dolnego.
dokładnie ... miałem to samo skrzypiało , skrzypiało az sie urwało koło na wzniesieniu

przy wymianie końcówek drążków MUSISZ zrobić geometrie bo choćbyś wymierzył od suwmiarki,sznurka,patyka itp. itd. to i tak wyjdzie źle :)

przy wymianie końcówek drążków MUSISZ zrobić geometrie bo choćbyś wymierzył od suwmiarki,sznurka,patyka itp. itd. to i tak wyjdzie źle :)

no coz musze powiedziec ze ja mierzylem i zalozylem bez ustawiania geometrii i z czystej ciekowaosci pojechalem sprawdzic i okazalo sie ze nie potrzebnie przyjechalem bylo idealnie ustawione moze to fart
powiedzcie mi jeszcze sworznie wachaczy dolnych są wprasowane ??

jutro jade do tego mechanika wreszcie nie chciał się za to brać bo mówi że w Audi powymieniali sworznie i dalej skrzypi.....
nie wiem co o tym myśleć ?

no coz musze powiedziec ze ja mierzylem i zalozylem bez ustawiania geometrii i z czystej ciekowaosci pojechalem sprawdzic i okazalo sie ze nie potrzebnie przyjechalem bylo idealnie ustawione moze to fart

No to naprawdę fart ;p
e lajt sworznie dobre , psiknął mi jakims preperatem na amory z przodu i przeszło...

ale i tak dzięki za rady i wskazówki