ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam chlopaki.Mam problem z Honda jak wyzej d13b2.94 r.Objawy sa takie .. ciezko odpalic na zimnym i cieplym oraz przy dodaniu gazu na ktorym kolwiek biegu dlawi sie .Zaznaczam ze wciskam i wyciskam pedal gazu.zeby nie bylo.Filtry sa powymieniane.Kable sa wymienione.Kopulka wymieniona.Sona wymieniona.Zawory wyregulowane.Swiece wymienione,silnik krokowy czyszczony.I nadal to samo.podajdzie kilka przyczyn co moze to powodowac.


jak czysciles krokowy??
raz samym powietrzem czyli kompresor.a drugi raz benzyna ekstrakcyjna u tez wydmuchalem
a jak sie ma charakterystyka silnika tzn czy zapolon i gaznik sa dobrze ustawione??



jak czysciles krokowy?? krokowy raczej nie ma nic do gadania przy
to już wymieniłeś wszystko co było można a tak na serio spróbuj wlać inne paliwo może ch.. zatankowałeś odepnij wężyki z pompy przystaw jakiś zbiorniczek np. litrowy i odpal zobaczysz co będzie sie działo, mi tak sie robiło jak zatankowałem na slovnafcie.Zobaczysz co bedzie i pisz dalej.
no wiec pisze dalej... wymienilem i znow kasa w bloto caly aparat zaplonowy. i dalej kupa. poprostu jest takj z zaplone mze przylewa swiece i ch... wie dlaczego?? mechanik co mi robi z tym autem ze ine wie oco chodzi. i sam nie wiem jesrem 500 zl w plecy a tu dalej autko nie chodzi.i to napewno nie wina paliwa. myslicie ze cos z rozrzadem?
mam problem z gaznikeim podobny jak kolega i tez szarpie i niee wiem jak na to poradzic

EDIT: aplukasz
Ogłoszenia umieszczamy w innym miejscu !!
no wiec tak. auto juz smiga;D i jestem zadowolony. prawdopodobnie te czesci co wymienilem byly nie potrzebnie wymienione. a to co bylo zle ze powodowalo takie objawy to pasek rozrzadu byl zaluzny i trza bylo go napiac i wyregulowac zaplon i wsjo oki. i jeszcze polecam sprawdzic podcisnienia. pozdro
W/G mnie to bzdura co piszesz kto ci tak powiedział że pasek zaluźny i zapłon??

I poraz kolejny mówie że w tym silniku nie ma jak nazywasz (silnik krokowy)

Problem napewno tkwił w samym gaźniku.

Pozdrawiam
Jak to nie ma krokowego?? A co to jest ten EACV?? Czy nie spełnia tych samych funkcji co IAC?? Dodam że w d15 jest prawie taki sam jak w d13. Dodam tylko, że w d13 to on nie spełnia swoich funkcji tylko powoduje same problemy. Nie wiem po co go tam wsadzili. Kolega pracuje w ASO więc pewnie nam może powiedzieć co nieco :)
Zawór ten to zawór obejściowy i pełni nieco inną rolę.A mylisz się potwoernie co d13b pełni bardzo ważną funkcje i ma duży wpływ na spalanie i emisje spalin!!

Zawór obejściowy:
Ilość
zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym TBI. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez zawór regulacji obrotów biegu jałowego zwany silnikiem krokowym.

Silnik Krokowy:

Silnik krokowy
jest silnikiem elektrycznym składającym sie z wirnika wzbudzenia (1) , złącza elektrycznego zasilania (2) i obrotowego zaworu (3). Zawór obrotowy zwykle ma kształt grzybka, który cofając się otwiera przelot powietrza dodatkowego, równolegle do przelotu głównego zamykanego przez przepustnicę. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym z ECM. Zmiana kierunków obrotu następuje przez zmianę biegunowości prądu elektrycznego.

Esensja:D
Sterowanie przepływem dodatkowego powietrza jest niezbędne w takich stanach pracy jak: rozruch zimnego silnika, praca na biegu jałowym, hamowanie silnikiem.

A to że pracuje w ASO nie znaczy że wszystko wiem

A wogóle przy gazie ten zawór się sypie gaz do gazuuuuu

--------------------------------------------------------------------------------