Rychtal ObwĂłd VI

Temat troszke kontrowersyjny, ale jak kazde auto Honda ma swoje zalety i wady... Chciałbym, aby w tym temacie pisaliscie co podoba sie wam w waszych autach, a nie maja tego inne samochody, i jakie sa wady waszych samochodów, które chcielibyscie zmienic....
Ja zaczne od opisania modelu HOnda Civic 4 gen 1.5 i 1.6:
Zalety:
- bardzo dynamiczny i w miare oszczedny silnik, który naprawde cięzko jest zajechać
- bardzo wygodny samochód, zarówno do długich podrózy jak i na krótkie odcinki po miescie
- bardzo dobre hamulce (wersja 1.6 - 4xtarczowe hamulce)
- w miare taniaeksploatacja - wszystkie czesci uzytkowe sa w bardzo przyzwoitych cenach
- bardzo fajnie rozplanowana deska rozdzielcza - wszystkie przyciski i przełaczniki sa proste i pod reką
- nawiewy na szyby bczne przednie - w zimie bardzo fajna rzecz...
- duzo miejsca z tyłu - n dłuższa trase da sie jechac nawet w 4 osoby !!!!
- wiele innych fajnych patentów, nawet takich jak uchwyt do trzymania dla pasażera na słupku przednim
Wady:
- gnijace nakola tylnie - punkty sciekowe z dachu - prawie w wiekszosci hond jest tam rdza !!!
- tłumik tylni umieszczony poprzecznie do samochodu....nie mozna miec butli gazu zamiast koła zapasowego i problemy z dobraniem tłumików sportowych
- mały bagaznik (mnie to tam w sumie nie przeszkadzało, ale ogólnie nie jest za pokaźnych rozmiarów)
- nienajlepsze trzymanie sie drogi wersji 1.5 na seryjnych kolach (jak było widac mnie po przesiadce z 1.6 prawie na kazdym winklu koła piszczały....)
- w civicach z lat 1990 w wersji 1.6 czesto przetarte sa boczki foteli....
jeśli mi ruszy skaner....to wrzuce z checią to porównanie ,które oglądałeś -civica do BMW
nio i jeśli dostane zgode z gazetek na wykorzystanie ich materiałów....
CIVIC 5D 1996r. 1.6iLS (113 KM)
--------------------
MINUSY:
- rdza na tylnych nadkolach ; na podszybiu ; troszka na progach pod listwami plastikowymi - wszystkie powyzsze minusy do opanowania ale denerwuja straszliwie!!
- lekko skrzypiacy pedal sprzegla
- jednostronne dzialanie hamulca recznego - tyl tarcze - wersja 1.6 iLS
- luzy na wahaczu - przod - do opanowania
- rdzewiejaca miska olejowa - hammerite pomogl :)
- przednia szyba pasazera - wyskakuje z uszczlek / prowadnic - do opanowania
PLUSY:
+ silnik! Nie jest ospaly nawet na gazie ; jest totalnie bezawaryjny - 9 lat i 143.000 przebiegu na "karku" :)
+ zawieszenie - amorki "maja lepsza skutecznosc po tym przebiegu niz w nowych fiatach" - jak to powiedzial znajomy diagnosta
+ jakosc wykonania wnetrza - urzyte materialy i spasowanie - nic nie piszczy, swiszczy, klekocze - deska bardzo ladna i wykonana ze swietnego tworzywa - pozniejsza generacja miala gorsze plastiki!!!
+ skrzynia biegow - chodzi precyzyjnie
+ metalowy kolektor - a co za tym idzie inst. gazowa II GEN spisuje sie bardzo dobrze.
Ogolny bilans 9 lat uzytkowania - wymienione tuleje wahaczy tylnych - duze "cukierki" w ASO ; wymieniona tylna piasta - lozysko sie posypalo ; wymiana rezystora dmuchawy ; wymiana calego ukladu wydechowego.
No i te zarowki... raz na rok jakas sie przepali
Jak mi sie cos przypomni to dopisze.
Ja wymienie tylko minusy jakie są u mnie w furce ( Civic Shuttle )
-Jak już kolega zauważył poprzecznie ułozony tłumik
- Na przeglądach są jaja gdyż przy testowaniu hamulcy samochód wyjeżdza z hamowni ( 4wd ) dla mnie to zaleta lecz nie dla mechanika smiesznie wyglądało testowanie hamulcy na podwórku (gościu rozpędza sie do około 50 km/h i hamuje ) gdyż szkoda mi oponek jesli ktoś je może marnować to tylko ja na światłach ale wtedy zuzywają sie w miare równomiernie
-Jeszcze nie próbowałem ale w zime nie bede mogł sie bawic za bardzo ręcznym gdyż opony nie chcą sie blokować gdyz przednia oś napedza tynlnią nie wiem jak to wytłumaczyc fachowo ale mam nadzieje ze wiecie o czym mówie
-luz na lince do otwierania maski trzeba 2 osób by otworzyć maske bo nie odskakuje ( do opanowania )
narazie więcej wad nie odkryłem zalet nie wymieniam gdyz jest ich za dużo
+ silnik ! pomimo ze mam tylko to co mam, VTEC'iem bylbym zachwycony z cala pewnoscia
+ wszystko na swoim miejscu, bardzo estetyczne wnetrze, deska jedna z ladniejszych w tej klasie imho
+ silnik!
- hmmm... uzytkuje od pol roku i jeszcze nie zauwazylem, jedyne co moge powiedziec to ze centralny po stronie pasazera nie daje juz rady ale to raczej niewiele ma wspolengo z a wadami hond ... zecz normalna
Więc może i ja się wypowiem, po jednym plusie i minusie:
+ Silniki. To zawsze był najmocniejszy punkt technologii Hondy, nie tylko w samochodach. Póki co, wg. mnie Honda ma najbardziej rozwinięte technologicznie silniki. Za Hondą plasuje się Toyota. Choć niektórzy z moich znajomych śmieją się że to są wiertarki wysokoobrotowe, ale przecież właśnie to w tych silnikach kochamy :P
- zawieszenie. Niestety zawieszenie pozostawia jeszcze trochę do życzenia. Ale być może wkrótce się to zmieni, bo trwałość należałoby poparwić
ja uzywam honde juz dobre pol roku i moze ze nie mam zadnego rewelacyjnego siliku bo tylko b13d2 to:
+ silnik jak na przebieg pozyzej 170tys
+ ladny wyglad jak na swoje lata
- rdza na nadkole i tylnej klapie to chyba standard w tych modelach
- przecieranie sie fotela od kierowcy
wydaje mi sie ze to chyba takie podstawowe punkty...
Honda Accord V gen. rocznik'96, silnik 1.8i 16V SOHC (F18A3):
+ silnik (bezawaryjny, całkiem dynamiczny i w miarę oszczędny),
+ bogate wyposażenie (jest wszystko co kierowcy potrzebne, a nawet trochę więcej),
+ świetna charakterystyka zawieszenia, jest naprawdę komfortowe ale zakrętów też się nie boi,
+ ładna linia nadwozia (samochód pomimo swojego wieku może się podobać),
+ bardzo dobra jakość wykończenia (materiały ładne i przyjemne w dotyku, pomimo swoich lat nic nie trzeszczy),
+ bardzo wygodne fotele (nawet na długie trasy rzędu kilkaset kilometrów wychodzisz i nic nie boli),
+ wiele praktycznych schowków w tym miejsce na butelki z wodą w drzwiach przednich itp.,
+ intuicyjne rozmieszczenie przełączników i wskaźników,
- zawieszenie jak pisałem wcześniej komfortowe ale co za tym idzie dość skomplikowane, nie wytrzymuje próby polskich dróg (częste stuki spowodowane wybiciem łączników metalowo gumowych łaczących poszczególne wahacze i stabilizatory),
- słabe gumowe osłony przegubów (na szczęście niski koszt wymiany),
- brak filtra przeciwpyłkowego kabiny!!!???,
- w okresie jesiennym bardzo silnie parują szyby (wentylacja sobie nie radzi trzeba często używać klimy na szczęście to pomaga),
- jak na gabaryty samochodu to nie za duży bagażnik, do tego kształty są nieregularne i do środka wnikają zawiasy co znacznie ogranicza możliwości załadunkowe,
- stosunkowo słabe hamulce pomimo 4 tarcz (z przodu wentylowanych),
- przełączniki sterowania szybami w panelu środkowym (trzeba się do tego przyzwyczajać),
- bardzo płasko schodząca tylna szyba (prawie jak w coupe) naprawdę wysocy pasażerowie mają z tyłu mało miejsca nad głowami,
- duża powierzchnia szyb powoduje silne nagrzewanie się wnętrza,
I rdza z tyłu pod rejestracją :( :( :(
wydaje mi sie ze to chyba takie podstawowe punkty... dodałbym huśtajace sie fotele - choc zalezy kto co robi na nich
Gracik powiedzial prawie wszystko na temat tych modeli zgadzam sie z nim w 100% i dodaję: mam F20Z1 i uwazam ze na taka mase ma za slabe hamulce i bierze tylne blotniki zaraz gdzie sie łączą ze zderzakiem.
dodałbym huśtajace sie fotele - choc zalezy kto co robi na nich
moim zdaniem to chyba standardowa wada, tez mnie czasami fest dobija. Co do 5g moge powiedzec ze ma fest slabe swiatla na standardowych lampach.
i to co Devil i Aro pisza- i ja potwierdze
Skoro to "zalety i wady" to ja dodam że accord 2001 (czyli pewnie od 99-02) ma zarąbiste światła, dawno takich (wręcz nigdy jeszcze nie uświadczyłem)
.
To ja dorzucę parę groszy o 6g ej9.
-Światła ma wg mnie zarąbiste, świecą tak samo jak w naszej Almerze N16 z 2000r,
czyli konkretnie, jasno i daleko.
-Do wad (choć to może kwestia przyzwyczajenia) zaliczyłbym spryskiwacz, który nie działa razem z wycieraczkami. Najpierw lejemy, potem oddzielnie włączamy wycieraczki. Wolałbym zeby to się jednocześnie odbywało ;)
to z tymi wycieraczkami jest do zrobienia skocz do sklepu elektronicznego i tam ci gosciu zarzuci jakis patent i sprawa sie załatwi :)
buuuu...mam accordzinę rocznki 2001 i...wszystko OK ale denerwuje mnie twardy pedał gazu...Civic tego problemu nie ma...
Ja jezdze honda od ok miesiaca i narazie jadyna rzecz ktora mnie denerwuje to obsluga wycieraczek... przy szybszej jezdzie na polskich drogach(koleiny ktorych ten zawias i felgi nie lubia) jest troche niebezpiecznie.... ale moze to kwestia przyzwyczajenia
tak to autko super
No to ja jestem lepszy - jezdze od tygodnia :wink: Stalym sie szczesliwym (mam nadzieje...) posiadaczem civic'i 3d 1,4 z 97 roku i poki co denerwuje mnie jedna rzecz - czy we wszystkich civic'ach tak "lataja" elementy wnetrza? Obydwa zamki od drzwi, tylna polka od bagaznika i Bog wie co jeszcze. Dziwi mnie to bo ojciec posiada concerto z 93 roku i tam w srodku jest cichutko jak w kosciele. No ale poza tym autko git :cool: Jeszcze jedno pytanie przy okazji - jaka jest roznica miedzy D14A4 a D14A3? Bo w sumie nie jestem pewien ktory posiadam... Wybaczcie lamerstwo ale jestem nowy w temacie. Pozdrowienia.
U mnie plastiki sie jakoś trzymają :) a co do ciszy we wnętrzu to zdecydowanie mam głośno hehehehe
D14A3=> 75KM
D14A4/A8=> 90KM
http://www.civicklub.pl/f...der=asc&start=0
jedyna wada w mojej to sterowanie wysokością świateł obok ręcznego. za każdym razem jak zapinam pas to sobie lampki poprzestawiam.
Wadą hond a przynajmniej 4gen jest maska o dokladniej jej zawiasy :) mysle ze co druga osoba miała z nimi problem ! ale jak na samochody o tym wieku w koncu cos musi sie popsuć dobrze ze tot tylko zawiasy ! Aha no i jescze jest czasami problem z otwarciem maski :) niektorzy mowią ze to patent
Jako ze jezdze moja Hondeczka EJ9 juz wystarczajaca ilosc czasu co by zauwazyc pewne jej zalety i wady postanowilem sie wypowiedziec. Jest to moje pierwsze autko, na motoryzacji nie znam sie prawie wogole ale chce napisac swoje odczucia. Argumenty moje bede wysuwal w oparciu o wczesniejsze uzytkowanie Hondy Concerto z 93 roku od mojego staruszka. Sory za ewentualne glupoty ale tak jak nadmienilem jestem swiezy
Zalety:
- silniczek
- pedaly jak i skrzynia biegow chodza niezwykle leciutko (w porownaniu do Concerto)
- wnetrze jakby nie patrzec dosc ladne (kwesta gustu)
- bryla nadwozia – wg mnie przepiekna ale to rowniez kwestia gustu :wink:
- reflektory przednie
Wady – przynajmniej w moim egzemplarzu, nie wiem czy jest tak w kazdej VI gen:
- „plastikowe” wnetrze – materialy sredniej jakosc
- latajace plastiki – tak jak wspomnialem w moim wczesniejszym poscie (wewnetrzne zamki, trzeszczacy kokpit – na dzurach jestem zmuszony podglosnic znacznie muzyke :wink: )
- nieprecyzyjny suwak ogrzewania
- brak oswietlenia w schowku i bagazniku
- fotele przednie – slabe trzymanie boczne
- wg mnie slabo wytlumiona praca zawieszenia
- niewygodna tylna kanapa
Generalnie w porownaniu z Concerto widac ze jest to raczej samochod klasy nizszej – zalatuje troche tanioscia... Nie moge zlego slowa powiedziec poki co o mechanice (i mam nadzieje ze tak zostanie :wink: Mimo nieco topornego wnetrza i w/w niedogodności uwazam ze jest to autko dla mnie idealne, po prostu nie widze sie w innym (oczywiscie w tym przedziale cenowym i w tej klasie – a troche tego ze staruszkiem przerzucilismy podczas poszukiwan mojego pierwszego bolidu :wink:. Pozdrawiam.
Brak oświetenia w bagażniku?
U mnie jest lampka z lewej strony bagola. Sprawdź to, może ci się żarówka przepaliła.
To by była jedna wada mniej
U mnie po lewej stronie bagaznika w miejscu w ktorym jak sie domyslam powinna byc lampeczka jest plastikowa zaslepka :???: No coz widocznie producenci mojego egzemplarza stwierdzili ze nie bedzie mi potrzebne swiatelko w tym miejscu Aha no i zapomnialem dodac jeszcze jednej wady...
-brak kontrolki poziomu paliwa
Racja, w mojej bryce też był problem z zawiasami, kolejny minus to taki że nie ma wersji CRX z napędem na wszystkie koła :razz: Ludzie to boskie samochody!!! Nic nie lata, nic nie trzeszczy, pożądna blachara, auto ma ponad 15lat a wygląda lepiej i jeździ lepiej od młodzików co mają góra 5 lat. Jak ktoś dba o samochód i regularnie wymienia to co trzeba wymieniać to będą jeździć jeszcze Wasze wnóczki tymi autkami :razz:
Witam.
Dolacze sie ze swoimi spostrzezeniami z uzytkowania:
MINUSY
- civic VIII 2006 - skrzypienie tylnej polki ...doprowadza do szalenstwa
- accord 2003 - padajace sprzeglo
- civic VII 2002 - skrzypiace sprzeglo.. gorsze niz polka w VIII, rdzewnienie stelaza fotela kierowcy, rdzewienie piatych drzwi, stuki z deski rozzielczej
PLUSY - bezapelacyjnie BEAZAWARYJNOSC
Zalety "Niuni" `95???? Ma wiele zalet......a największa to wchodzenie na ręcznym w zakręty!!!!!piękna sprawa!!!!!!!!! a jak się trzyma drogi!!!!!! poślizgi w pełni kontrolowane!!!!! dla takich chwil warto żyć!!!!!!!!!!!!!
Panowie co wy za glupoty wypisujecie.Przetarcie sie fotela w 15 czy 10 letnim samochodzie ktorego uzywacie na codzien to wada?????Przeciez to normalne to jest tylko material,nie jezdzicie na kewlarowych fotelach tylko welurowych.Przewaznie:))a nadkola czy miejca pod uszczelkami to zbieracze wody i to nie sa minusy hondy tylko wszystkich samochodow 3dzwiowych.Np.Golf3 to samo , corsa to samo i cala reszta rowniez.Wyszczegolnianie tego jako minus waszych Hondzinek to jakos tak nie bardzo.Minus aut 3D owszem.Dziekuje.
zalety:
* pięknie skrojone nadwozie
* doskonały silnik
* bezawaryjność
* świst wysokoobrotowego silnika
* spora ilość miejsca w środku
* doskonałe trzymanie boczne foteli
* długie i wygodne siedziska
* auto idealnie nadające się do tuningu
* auto pewnie trzyma się na zakrętach
* ładne wnętrze
* podoba się mojej żonie
* zazdrosne spojrzenia innych - b e z c e n n e
wady:
b r a k
Co do 5gena zalet jest tak duzo, ze nie chce mi sie pisac, wszystko zostalo juz zreszta powiedziane.
Co do wad(nie ma samochodu, który takich nie posaiada):
-Kiepskie światła (wg mnie najwieksza wada)
-brak rezerwy paliwa
-w sumie mógły byc komp pokladowy( u konkurencji z tych lat bywały)
-u mnie jakos niebardzo pasy sie ochoczo zwijaja (sporo ludzi pisalo, ze u nich tez wiec nie jestem odosobniony)
-wsteczny róznie wchodzi
-mogla by byc kontrolka swiateł
Wszystkie te wady są to w zasadzie drobnostki, wada dla mnie są tylko kiepskie światła
No to plusy i minusy mojej furki :)
HONDA CRX 2 GEN D16Z5
PLUSY:
+Silnik
+Trzymanie sie na zakretach
+Wyglad
+Przyciski sa tam gdzie powinny byc, lecz czasem mam problem z znalezieniem po ciemku guzika od szyberdachu, oraz guzika od reg. swiatel
+Deska rodzielcza
+tylnie swiatla (KOCHAM ICH WYGLAD!!!! )
+Wygodne fotele (przynajmniej dla mnie :) )
+Jezdze nim od chyba 3 miesiecy, i ani razu mnie nie zawiodl, a w tym czasie bracik mial golfa 2 pare razy u mechanika
+ jakies o ktorych zapomnialem, a z pewnoscia jest ich wiecej :
MINUSY:
-Cos mi skrzypi w srodku.
-Schowek czasem trzeszczy, choc jest przykrecony na "maxa"
-brak elektr. szyb
-parowanie szyb
-gdy zamykam drzwi to podskakuje mi szyber choc to nie az taki minus
-piszczace hamulce (musze wymienic a niemam za co:P )
-slizgajace sprzeglo :P
-czasem sie maska nie domyka i trzeba trzasnac mocniej
-pekniety zbiornczek na spryskiwacze
-chlodnica sie sypie
-przeguby
To tyle. To sa przyklady mojego autka, wiec nie kazda tak ma :)
Honda jest Bogiem, predkosc nalogiem, silnik podstawa ( ) a CRX milosc i zabawa
Enzo taka mała uwaga twoje minusy to raczej są tylko problemy techniczne w twoim aucie wynikajace z zaniedbania co niektórych części
jedyne co tak naprawde zostaje po odrzuceniu śmieci to parowanie szyb i skrzypienie plastików
Chciałbym, aby w tym temacie pisaliscie co podoba sie wam w waszych autach, a nie maja tego inne samochody, i jakie sa wady waszych samochodów, które chcielibyscie zmienic....
Widocznie zle to zrozumialem :)
W mojej ej9 d14a4 brakuje:
-foteli z pamiecia (cholernie denerwujace)
-brak kontrolki swiatel
A za pozostale zalety ja KOCHAM
Mam juz swoją CRX-e 1,5 mięsiaca wiec mogę sie juz wypowiedzieć
ZALETY
- niskie spalanie przy dość ostrym uzytkowaniu
- wygląd pomimo 17 lat dalej przyciąga uwagę
- trzymanie na zakrętach poprostu boskie
- hamulce
- siedzenia seryjne, a tak dobrze trzymają
- wszystkie przyciski na swoich miejscach( dobra ergonomika)
- podoba mi sie otwieranie wlewu paliwa od środka
- mała szybka w tylnej części klapy bardzo ułatwia parkowanie
- łatwe do tuningu
- dzwięk silnika powyżej 5 tys obrotów
- duza pomoc od innych uzytkowników tej marki|(nie spotykana nigdzie indziej)
WADY
- skrzypi mi mocowanie tylnej klapy masakra
- 4 cm za niski( nie wchodzi mi mój podnośnik hydrauliczny)
- kiepsko sie wsiada do tyłu(gdyby fotel szedł automatycznie do przodu jak w Suzuki Swift)
- kiepskie światła w seri (ale za da się poprawić)
- drogie części (za jakość się płaci )
- spala olej( z tego co wiem wiekszość tak ma)
- wolałbym mieć pełnowymiarowe koło a nie dojazdówke
Po 1,5 roku posiadania Civica 5gen d15b2 moge stwierdzic:
Zalety:
- w miare dynamiczny i oszczedny silnik
- tak naprawde jeszcze nic sie nie zepsulo, narazie tylko wymieniam czesci ktore sie zuzyly
- jak na ta klase samochodow to calkiem przestronne wnetrze
Wady:
- wskazowka paliwa pokazuje co chce
- rdzewiejace nadkola i tylna klapa
Polecam takie auto kazdemu kto chce miec w miare tanie i bezawaryjne auto
zalety to pieknie i komfortowo sie jezdzi, jest wygodna i fajnie przyspiesza, a wszystko za sprawa tej japonskiej technologi vtec no i bardzo ładny wyglad
a wady to chyba kazde auto ma zwłaszcza jak jezdzi po polskich drogach ale zastanawiam sie czy to wada samochodu czy tego kraju ze takie drogi ma daremne i potem zawieszenie zaczyna stukac, co prawda w tych modelach jest tych gałek troche w tym układzie wiec ma sie co wybic, ale nie pomijajmy faktow o tych chorych poslich drogach
zalety to napewno dynamiczne i bardzo ekonomiczne silniki które stanowczo wyprzedzają o epoke niemieckie samochody nie wspomne już o wyposażeniu i nowoczesnych rozwiązaniach stosowanych w hondach przecież to japończycy zawsze robili wszystko najmniejsze najmocniejsze i najbardziej wytrzymałe i tak zostało do dziś nie znam takiej marki która w tamtych latach stosowała takie silniki niemcy jak zwykle zapożyczyli wszystko od japonców biorąc np konkurenta civica 5 generacji takiego golfa 3 to poprostu nie ma co porównywać niemiecka tandeta chowa się do japońskiej niezawodnej mocnej i ekonomicznej hondy civic pod każdym względem a to już o czyms swiadczy honda jest drogim samochodem ale warto wydać więcej i cieszyć się niezawodnością i zazdrosną miną użytkowników volkswagenów :) jeden daje minus hondzie
1. Moim zdaniem nie ma go wcale nikt na świecie nie wyprodukokwał samochodu który nir ma wad zawsze będzie się coś niepodobać moim zdaniem HONDA to auto nr 1
(+) żeby wsiąść trzeba się mocno zgiąć... uwielbiam trzymać się blisko drogi w końcu to nie TIR!
Poza tym że zdzewieja tylnie nadkola i wsteczny czasami wskakuje czasami nie,to do Hani nie mozna miec zadnych zastrzezen jesli chodzi o mnie A plusem i zaleta jest sam fakt posiadania marki Honda
To ja dorzucę parę groszy o 6g ej9.
-Światła ma wg mnie zarąbiste, świecą tak samo jak w naszej Almerze N16 z 2000r,
czyli konkretnie, jasno i daleko.
-Do wad (choć to może kwestia przyzwyczajenia) zaliczyłbym spryskiwacz, który nie działa razem z wycieraczkami. Najpierw lejemy, potem oddzielnie włączamy wycieraczki. Wolałbym zeby to się jednocześnie odbywało ;)
Witam ja mam 5 gen sedan jestem bardzo zadowolnony nokorozja z tyłu na błotnikach to standard ,ale nikt tu jeszcze nie napisał o haczącym wstecznym biegu ,nie zawsze wchodzi jak należy to teś standard w każdej Hondzie,a co do spryskiwaczy to lepiej że włączają się najpierw bo w innych autkach zanim płyn dotrze na szybę to pióra idą po suchej szybie tak że szkoda wycieraczek.
Nie bede sie powtarzal i wymienie cos o czym zapomnieliscie. Brak regulacji wysokosci fotela. Mierze prawie 2 metry i czulbym sie lepiej jakbym mial troszke wiecej miejsca nad glowa. A tak musze czekac az w fotelu dziura sie wysiedzi:) Wade ta zauwazylem w Civicach 96-00 3d, bo we czesniejszej generacji fotele sa jakos nizej.
witam..jesli chodzi o wady to bankowo BRAK kontrolki rezerwy, moglby byc regulowany fotel wysoko- nizko..no i na światła też narzekam ..ale ...mozna to zmienic :) Na temat silnika sie nie wypowiadam bo kazdy wie o co chodzi :)a jesli chodzi o zawieszenie to nasz ukochane "cukiereczki" w tylnych wahaczach ..ehh ... pozdrawiam
Napiszę to co najbardziej cenię i co mnie najbardziej denerwuje w moim civicu
Na +: atrakcyjny wygląd w wersji hatchback 3d, twarde zawieszenie, a co za tym idzie świetne trzymanie się drogi w zakrętach, silnik powyżej 4 tysięcy obrotów- poezja!
Na -: skrzypiące fotele, skrzypienie tego gdzie się wpina pas:), przy 1,1 tys. obrotów coś mi się obija i dzwoni o wydech pewnie kolektor, ale zlikwiduję to niebawem:)
mnie w mojej Civiczce,z która rozstałam sie 2 dni temu nie denerwowało dosłownie nic,no może poza mała pojemnością szafeczki,ale to nie wina projektantów,że ja znosze wszystko do samochodu.
poza tym kochałam ja za piękny dżwięk jaki z siebie wydobywała przy odcięciu paliwa na maksymalnym obrocie:)jak u przedmówcy fantastycznie przyklejona do asfaltu na zakręcie
cudowna furka,nigdy mnie nie zawiodła i służyła dzielnie przez pół roku.
nowa:)CRX,mam ja dwa dni,jak na razie nie widze jakichkolwiek uchybień,braku wspomagania równiez nie zaliczę do minusów-wyrobię sobie ramionka hahaha
ale muszę zjechać to beznadziejne oświetlenie-nie dobijają Was te malutkie ciemnawe lampeczki w środku:świeci tak troszkę po tylnym siedzeniu jak w jakims chillroomie...
U mnie jest cacy,tylko na innych forach napie.... sie z hond i to boli najbardziej.
U mnie jest cacy,tylko na innych forach napie.... sie z hond i to boli najbardziej. Oj Lucjan i co w tym takiego,jesteś zadowolony z Hondy i już.a na inne fora nie patrz bo może śmieją się też z Maybachów
Jak sie ktos napie... z hond, to znaczy, ze zna je z obrazka. Najczęściej robią to podgolone dresy w leciwych beemach i "kultowych" golfikach uturbionych w reichu... Rzadko raczej się zdarza by króryś uczciwie wskazał na wady swoich blach...
Wracając do tematu, Prelude 2.0 5 gen.
Zalety:
-model w całości japoński, żadnych kooperacji z Francuzami, patrz Nissan
-w Polsce dość rzadki model - wystaje z tłumu.
-ponadczasowa, spokojna, rasowa sylwetka,
-dobre osiągi przy niewysilonym silniku /truizm w przypadku hond/,
-duży /jak na sportowe auto/ bagażnik,
-bezawaryjność,
-świetna trakcja,
-zawieszenie - udany kompromis między sportem, a życiem /w serii nic sobie nie urwiesz/
-przestronne wnętrze /dla 2 osób/,
-dobrze zestopniowana skrzynia,
-całkiem dobry dostęp do tylnej kanapy /w razie konieczności /,
-doskonałe przygotowanie do zimy /podgrzewane fotele, lusterka, świetne nawiewy/,
-relatywnie tani,
-itp., itd.
Minusy:
-słabe lampy,
-małe oryginalne felgi,
-brak regulacji kolumny kierownicy w obydwu płaszczyznach,
-ograniczona regulacja foteli, pasów,
-nieciekawa stylistyka wnętrza, żadnych akcentów sportowych ,
-słaba oferta jeżeli chodzi o bodykit,
-apetycik /jakoś nie schodzę poniżej 11l zimą/
Ktoś chciałby coś dodać, chętnie się czegoś dowiem...
ponieważ mój REX jest niedysponowany ,przesiadłam się na moja starą civiczkę i dobiło mnie znów-brak uchwytu przy bagażniku.samochód masakrycznie brudny a tu nie ma za co chwycic przy zamykaniu.łapki odbite na klapie:)może wkurzyć.
Zalet - wiele
Wada ... przede wszystkim przedni napęd
Zalet - wiele
Wada ... przede wszystkim przedni napęd
snake,przeskakuj na NSX:)
Honda Civic 5gen
Zalety:
-wszystko co wymienione wczesniej przez innych
-nisko sie siedzi za kierownica
-silnik
-skala obrotomierza oraz predkosciomierza zaczyna sie od godziny 9
-wyglad
Wady:
auto nie nadaje sie do celow ubezpieczeniowych, tzn mocno zanizona wartosc w porownaniu do rzeczywistej wartosci rynkowej.
auto nie nadaje sie do celow ubezpieczeniowych, tzn mocno zanizona wartosc w porownaniu do rzeczywistej wartosci rynkowej.
coś w tym jest niestety,ale moim zdaniem nie znają sie na autach.
Honda 5gen
auto nie nadaje sie do celow ubezpieczeniowych, tzn mocno zanizona wartosc w porownaniu do rzeczywistej wartosci rynkowej.
i to jest właśnie sytuacja,którą teraz ja przeżywam.skąpią kasiory za szkody i chcą mi zrobić kasację...
Ale za to płacisz mniejszy podatek jak kupujesz
Ale za to płacisz mniejszy podatek jak kupujesz
Mi pod uwage wzieli cene, jaka mialem na umowie, wiec wyzsza o wiele od wartosci wedlug tych ich katalogow.
[ Dodano: 2008-01-15, 19:33 ]
największa zaleta - praktycznie brak wad.
wady - brak zalet
Jeżdżę Hondą dopiero od 3 m-cy ale już zdążyłem zauważyć kilka jaj atutów no i kilka mankamentów Do PLUSÓW mozna zaliczyć wszystko to co moi poprzednicy już wymieniali czyli:
- Szybkie, dynamiczne, wytrzymałe i zarazem oszczędne silniki
- Rewelacyjna linia nadwozia
- Przestronne wnętrze - dużo miejsca nawet z tyłu w mojej wersji Coupe co mnie bardzo zaskoczyło, oczywiście pozytywnie
- Dosyć znośna tapicerka ale tylko w kolorze czarnym (szara tapicerka jakoś mi nie podchodzi)
- Fajne dosyć krótkie przełożenia skrzyni biegów
- No i jedno z najlepszych przyśpieszeń w swojej klasie (BMW daleko zostają w tyle he he he)
Do MINUSÓW jakie do tej pory zdążyłem zauważyć zaliczyłbym:
- Przede wszystkim tylne nadkola (strasznie je zżera rdza)
- Foteliki się bujają (niestety kuleczki wypadają)
- Brakuje mi trochę ikonki rezerwy (ale zawsze jest wskaźnik paliwa)
No na razie tyle zdążyłem zauważyć jak coś jeszcze zaobserwuję to dopiszę
ogromna rzesza kierowników ma problem z obrotami a jeszcze większa z rdzą
nic tylko do kompieli w kwasie i do galwanicacji
Ogólnie jestem zadowolony z samochodziku i cieszę się że dokonałem takiego a nie innego wyboru podczas zakupu.
Aha jeszcze do wad zapomniałem dopisać: matowienie (blaknięcie) koloru czerwonego no ale cóż i tak na lato będzie całe malowane
Dawno, dawno temu....... :) zaczyna sięjak bajka ale to było dawno. Jakieś 18 lat temu mój ojciec kupił Hondę Civic rocznik 72. Autko było niezawodne, miała 160 na liczniku i tyle grzała. Na czwartym biegu pod górkę przyśpieszała dość żwawo.
Od tego czasu zawsze chciałem mieć Hondę. Kupiłem Civica 3D Hatchback ej9 i jestem zadowolony. Wadą dla mnie jest trochę duża kierownica i mały bagażnik no ale z drugiej strony czego wymagać od hatchbacka. Tak poza tym jestem zadowolony.
-Do wad (choć to może kwestia przyzwyczajenia) zaliczyłbym spryskiwacz, który nie działa razem z wycieraczkami. Najpierw lejemy, potem oddzielnie włączamy wycieraczki. Wolałbym zeby to się jednocześnie odbywało ;)
Jak dla mnie to zaleta,dla brudasów,leję obficie na zakurzoną szybę i dopiero włączam wycieraczki.
Dodatkową zaletą jest włącznik kierunkowskazu,który przypomina mi o niewłączonych światłach,jest tak wyprofilowany,że dotykając go przy pierwszym zakręcie po starcie wiem,że światła są niewłączone.
Oczywiście o światłach trzeba pamiętać ale to tak dla zapominalskich .
Może jakąś wadę?
No dobra,gąbka fotela wytarmosiła się po 9latach i nie trzyma już dobrze ciała na zakrętach.
Wiem,radą jest kubeł,pożyjemy zobaczymy.
Może tu dołożę małe porównanie i kilka wad i zalet innej Hondy.
Z okazji stłuczki miałem możliwość przez tydzień powozić się tapczanem o nazwie Honda City.
Pierwszy kontakt,fajnie bo nowo całkiem,cicho,lewarek zmiany biegów pracuje z wyczuwalnym oporem,dobrze grające fabryczne radio,miejsce na kubki z napojami itp.
W drodze z Katowic do Tychów zacząłem odkrywać,że auto nie bardzo jedzie,strasznie się przechyla przy skręcaniu,widoczność jakoś nie bardzo tzn.duże,szerokie słupki mocno zawężają pole widzenia i do tego te okienka w słupkach nie wiadomo poco.
Najbardziej jednak cierpiałem przy dłuższej jeździe z powodu kompletnej niemożliwości dostrojenia fotela do moich potrzeb,nogi dyndały mi niczym niepodparte,jakbym na klopie siedział,co przy dłuższej jeździe było nie do wytrzymania.
Nie wiem,czy ja jestem niewymiarowy jakiś czy Honda idzie w dziwnym kierunku chociaż przymierzając się do najnowszego Civica nie zauważyłem takich niedogodności.
Tak czy inaczej,po kilku dniach chciałem jak najszybciej oddać ten przyrząd do poruszania się w mieście.
Najbardziej jednak cierpiałem przy dłuższej jeździe z powodu kompletnej niemożliwości dostrojenia fotela do moich potrzeb,nogi dyndały mi niczym niepodparte,jakbym na klopie siedział,co przy dłuższej jeździe było nie do wytrzymania.
Nie wiem,czy ja jestem niewymiarowy jakiś czy Honda idzie w dziwnym kierunku chociaż przymierzając się do najnowszego Civica nie zauważyłem takich niedogodności.
Stary strzał w dziesiątke heehehehehehehe.
Panowie same zalety i przede wszystkim ponadczasowe
zalety:
zawieszenie się nie wybija tak szybko
silnik praca bez zarzutów i te przyspieszenie
wnętrze dla człowieka na 170 cm jak na miarę
nadwozie bardzo ładne choć blachy niekoniecznie na polskie drogi i warunki
wady:
wsteczny który albo nie wchodzi albo jak wejdzie to ze zgrzytem
jednak dość drogie części porównując inne marki, ale dostępne (inter cars)
Generalnie jestem zadowolony i polecam
Wady:
auto nie nadaje sie do celow ubezpieczeniowych, tzn mocno zanizona wartosc w porownaniu do rzeczywistej wartosci rynkowej.
w 100% sie zgadzam.Dodatkowo Hanki zżera rdza na nadkolach,ale wystrczy tylko porownac inne marki i ich modele z rocznikow 92-95 by zrozumiec ze "moze byc jeszcze gorzej" ;)
Mam nadzaieje że same zalety bo corollą E-10 przejechałem 380 tyś bez jakielkowiek awarji a jak ją kupiłem miala 80 tyś, tylko że to była orginalna japonka. Mysle ze z Hondzią będzie tak samo.
Zaleta Preludy V gen - stosunkowo rzadko widziany samochód na drogach (chocby w porównaniu z calibrami czy e36 coupe ), a poza tym masa innych (ech ten wygląd).
Wada to brak pamięci fotela (strasznie denerwujące dla pasażera bo kierowac pasażerów do tyłu nie wpuszcza (nie przesówa sie fotel do przodu gdy pochylimy oparcie). No i nie ma kontrolki świateł (no chyba ze mam przepalona to cofam tą wade wtedy).
Wada to brak pamięci fotela (strasznie denerwujące dla pasażera bo kierowac pasażerów do tyłu nie wpuszcza
Dokładnie,u mnie nikt nie wsiada lewymi drzwiami.
No i nie ma kontrolki świateł Nie ma kontrolki swiateł Jako wade w Preli V gen uznam, to ze brak jest pojemnika na napoje otwierajac np. schowek, brak automatycznego zamykania szyby od strony kierowcy (szyba w góre).
brak automatycznego zamykania szyby od strony kierowcy
No właśnie,takie trochę niedoróbki.
W Hondzie City jest już domykanie.
zauważyłem niezmiernie irytującą rzecz w mojej Hondzie a mianowicie po zamknięciu od wewnątrz samochodu nie można go otworzyć z klamki tylko z "dzyndzla" i jest tylko automatyczne otwieranie szyby a nie ma zamykania... innych grzechów nie znalazłem
Zalety:
- silnik! mam 125 koni a setke robie w 8,5 sec (http://youtube.com/watch?v=enlLgdJFl-c)
pali mi w miesci 8,5 a na trasie 6,5. Oraz elastyczność, jak na japońska wiertartka to jest naprawde elastyczny
- zawieszenie, nic nie stuka nic nie puka
- wnętrze ponad czasowe (w porównaniu do golfa 3 to jest z 10 lat rożnicy)
- niska waga pojazdu (same zalety)
- wygląd zegarów
- OGROMNY bagażnik (mi nie potrzebny ale przed znajomymi robi duuuuże wrażenie)
- trzymanie na zakrętach na standardowym zawieszeniu (opony bravuris 195/50 r15)
- dobre hamulce, w wersji 1.6 mam 4 tarcze hamulcowe
- mnie tylne nadkola nie rdzewieją ale chyba było cos tam robione
- 2 litrowe silniki mogą pomażyć a wyprzedzeniu mnie:P
- wiele wiele innych
Wady:
- we wnętrzu czasami coś skrzypnie, jakiś plastik o plastik (ale pojazd ma juz 16 lat!)
- brak ABSu który na oponach ziomowych w deszczu musiałem nadrabiać talentem:P (choć i tak nie udało sie całkiem wyjść z opresji - 140km/h w deszczu - zakręt- wychamowałem jakoś do 80km/h i uderzyłem w krawężnik i wyrzuciło mnie na trawe. to był drugi dzień jak kupiłem auto:P Trzeba dodać żę miałem sporo szczęścia i nic sie nie stało w zawieszenie <-- zaleta:D)
-oznaki rdzy na plastikowych listewkach po obu stronach na progach.
- ręczny mi słabo trzyma (koła sie nie blokują:P)
-2.5 litrowe silniki mnie wyprzedzają:D
[OT]
Dodam po wadzie i zalecie, które nie zostały we wcześniejszych wypowiedziach wymienione żeby nie powtarzac poprzedników.
Wada: otwieranie bagażnika - aby to zrobić potrzebne są dwie ręce, jedna do przekręcenia kluczyka i przytrzymania go, druga do podniesienia klapy bagażnika. Próbowałam to robić jedną ręką kilka razy i nie dało rady. Duże utrudnienie gdy niesie się zakupy do samochodu.
Zaleta: schowki zamykane na kluczyk (z uwagi na ściągany dach), ale zawsze to coś
Dodam po wadzie i zalecie, które nie zostały we wcześniejszych wypowiedziach wymienione żeby nie powtarzac poprzedników.
Wada: otwieranie bagażnika - aby to zrobić potrzebne są dwie ręce, jedna do przekręcenia kluczyka i przytrzymania go, druga do podniesienia klapy bagażnika. Próbowałam to robić jedną ręką kilka razy i nie dało rady. Duże utrudnienie gdy niesie się zakupy do samochodu.
No co ty powiesz a ja sobie po prostu ciągnę za wajchę a następnie otwieram bagażnik. Może jest to wada ale dotyczy tylko konkretnych modeli.
Pozdr.
ja powiem o gen5
wady:
- rdza pod tylnią rejestracją (niewidziałem jeszcze bez rdzy/szpachli)
- szyberdach się niekiedy przycina (ktoś coś mówił o jakieś sprężynce co psuje sprawe)
- elektryczne szyby a raczej silniczek z elektryki sie szybko "zajeżdza" (to nie tylko civic ale i acord itd..)
- bębny z tyłu zamiast tarcz
-nie oszukujmy się- słaba blacharka :(
zalety:
-Lekka
-Wysoko obrotowe silniki
-Ekonomiczna
-Dobre zawieszenie
-Jak na dzisiejsze czasy bardzo ładna sylwetka
CRX Cyber:
Zalety:
- jak dla mnie piękna, bym nie uraził nikogo najpiękniejsza z CRXów/CIVICów, ale to wiadomo kwestia gustu
- sprytne male schoweczki po bokach tylnej mikro kanapy
- nawiewy sterowane elektrosilownikami, dają duże mozliwosci zmiany mijsca panelu sterowania nawiewami
- silnik. U mnie d16z5, to tylko 1,6 a pawie 130KM i czuc to zwłaszcza przy nieduzej wadze autka (ok 940kg)
- coraz większa rzadkość na ulicach. W koncu mowimy o aucie ktore ma prawie 20lat
- przyjemnosc z remontow, napraw, małych modów. Mając od 3miesiecy Honde już nie nudze sie po pracy Wręcz przeciwnie.
- szeroka i niska. podjezdzajac obok innych aut (zwyklych dupowozów) siedze znacznie nizej niz reszta, niemal pupa tre po asfalcie .
Wady:
- zacinajacy sie elektryczny szyberdach. do naprawienia
- brak wszelkiej elektryki, to sie zmieni w zimie
- brak wspomagania, a kierownica i tak lzej sie kreci niz w skodzie
- niedbalstwo poprzednich wlascicieli, od 3miesiecy walcze z tym
To na razie tyle co zdazylem zauwazyc zanim zaczalem ja rozkrecac :) .
Witam !!!
- tłumik tylni umieszczony poprzecznie do samochodu....nie mozna miec butli gazu zamiast koła zapasowego i problemy z dobraniem tłumików sportowych
.
śmieszne jakoś nie widze powodów do tego by w kole zapasowym butli nie móc zamontować
Del Sol 93' D16Z6
Zalety:
-wygląd, linia nadwozia
-dynamika
-przyczepność, rewelacyjne, niskie zawieszenie
-uczucie że się leci, nie jedzie ;)
-kiedy trzeba ekonomiczne
-wygodne
-pojemny bagażnik
-2 osobowy
-otwierana tylna szyba
-otwarty na mody
-ściągany dach
Wady:
-olejożerność
-zjadanie tylnich nadkoli
-wahacze/tuleje wahaczy przód
-napęd na przód
-2 osobowy
-niskie zawieszenie też ma swoje wady, szczególnie na śląskich drogach..
-za duże uszczelki na zewnątrz, tj. dach, drzwi itp. (moim zdaniem) ale się jakoś trzymią mimo wieku auta, i nie ciekną.
To tyle spostrzeżeń świeżego właściciela Hondy.
Pozdrawiam.
Jako że to mój pierwszy post na tym forum, więc wypadało by się przywitać Jestem Andrzej, witam wszystkich miłośników Hondy
Od marca zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem Civiczka VI Gen HB 1.5 ILS D15Z6 97r Przez rok użytkowania wymieniłem tylko filtry, rozrząd i olej (standard przy zakupie używanego autka) Przez ten okres czasu autko już dość dobrze poznałem, znam w miarę jego zalety i wady, wiec mogę się wypowiedzieć
Zaznaczam że zalety i wady dotyczą mojego autka, chociaż w większości pokrywają się z tymi zamieszczonymi przez innych forumowiczów:
Wady:
-Mały skręt: (no ale autko ze sportowym zacięciem więc jest to minus wynikający z plusa, czyli pewniejszego prowadzenia )
-Tylne nadkola podatne na korozję: (po zimie się nieźle zdziwiłem, i już się rozglądam za blacharzem
-Drzwi w przednim dolnych rogach zaczyna brać ruda: (ale to 12 letnie autko, i rzecz do zrobienia
-Ogólnie papierowa blacha
-Wydaje mi się że tylna klapa ma lekkie luzy, czasem słychać głuche walnięcie na większych dziurach.
-Bieg wsteczny raz wchodzi płynnie, raz nie (brak synchro biegu wstecznego chyba)
-Aparat zapłonowy
Zalety!
-Legendarna już Hondowska bezawaryjność!
-Silnik!
-Niskie spalanie! (na trasie 450km udało mi się zejśc poniżej 5L :)
Skrzynia biegów ( dwójeczka jest booooska! Skrzynia lubi szybkie zmiany biegów, nie marudzi xD
-Ponadczasowa linia!
-Zawieszenie!
-Wnętrze i rozmieszczenie przełączników!
-Prowadzenie!
-Ogólnie, bardzo seksowne auto, podoba się kobietom :>
-Zbyt dużo ich nie jeździ po drogach, świadomość że się jeździ czymś wyjątkowym
Pozdrawiam!
Zalety wszystkie wymieniliście... a wady civica angielki 6g, to także: Kiepskie usytuowanie przełącznika szyby pasażera, brak diodowego podświetlenia niektórych przełączników, brak cupholderów/ nadrobiłem/, brak podświetlenia schowka/nadrobiłem/, brak kontrolki załączonych świateł, zakres regulacji kierownicy itd. Ale ogólnie to świetne autko!
to moze ja tez dodam coś od siebie jako posiadacz Del Sola ESi :)
Zalety:
- mnostwo ludzi sie za nim ogląda
- ściagany dach
- dość ekonomiczny (patrząc na osiagi)
- bardzo szybko sie nagrzewa w środku
- wygodny
- pojemny bagaznik
- lansiarska opuszczana tylnia szyba
- ładny wygląd środka jak na dośc juz stare auto
- 2 osobowy
WADY:
- trzaskający dach (jeszcze troche i bede miał siwe włosy od tego)
- troche tam plastiki trzeszczą w srodku
- twarde zawieszenie
Civic VI Gen D14A8 z 98 roku. Jeżdżę już tym autkiem ponad 3 lata. Przedtem miałem Escorta z 92r (1.4i 71KM).
Zalety
Dobrze pracujący i niezawodny silnik
Bezawaryjne auto
W porównaniu do Escorta niskie spalanie
Fajnie się prowadzi
Wygodny samochód
Przejrzysta deska rozdzielcza
Wady
Parowanie szyb
Jakieś słabe trochę światła (może to moje wrażenie)
Wrzody na tylnych błotnikach
Wyciszenie silnika przy prędkości pow. 120km/h