ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Cześć, muszę wymienić swój silnik d15z1, oczywiście na taki sam
znalazłem na allegro 2 oferty:
http://moto.allegro.pl/it...nne_czesci.html
http://moto.allegro.pl/it...alny_civic.html
No i pomyślałem że nim zadzwonię do sprzedawców zasięgnę dobrych rad z forum, powiedzcie mi na co zwrócić uwagę przy rozmowie i ewentualnych oględzinach, wiem że trudno cokolwiek przewidzieć przed zamontowaniem ale jak wygląda rozczarowanie po wyrzuceniu 1000zl i przejechaniu 600km nie trudno sobie wyobrazić, a jakieś kruczki na nieuczciwych sprzedawców zawsze są tylko trzeba je znać
jak się przygotować do przewozu, do warszawy mam 300km, czy silnik bez problemu zmieści się w bagażniku, ile on w ogóle waży? przy ładunku 225 kg pupa jeździ po asfalcie i przejechanie każdego dziurawego kilometra nie należy do najciekawszych przeżyć.

Wszystkie rady z doświadczenia wzięte mile widziane, dla mnie to całkowicie nowa sytuacja

Pozdrówka
Mario


czemu musisz wymienić?
Bierze olej, nawet litr na 1kkm, wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła więc decyduje się na wymianę zamiast remontowania.
i czemu na taki sam??


Bo jestem zadowolony z tego silnika i z podmianą będzie najmniej problemów, zastanawiam się nad zakupem całkiem nowej budy ale wszędzie d15b2;(
A jak technicznie wygląda podmiana na D15b7? Jakie elementy za sobą pociągnie i czy wiele dodatkowych roboczogodzin wyjdzie?
do brania oleju uszczelka nie ma za wiele do gadania...
zmienić pierścionki i uszczelaniacze - będzie kosztować Cię to porównywalnie do silnika a wiesz co masz...

a w nowym nic pewnego..

ja w moim d15b2 robię remont bo kosztuje tyle samo co silnik a w moim będę miał spokój na dłuższy czas :] a Ty jak będziesz miał pecha to skończysz z tym samym...
NIe na temat moze, ale tez robilbym remont na twoim miejscu. Jak dól zdrowy to nie ma sensu sie pakowac w silnik, który bedzie w niewiadomo jakiej kondycji...Za 1000zl spokojnie wymienisz uszczelniacze, pierscienie i niezbedne uszczelki.
Niestety z silnikiem jest większy problem, coś też hałasuje w dole, a uszczelkę wymieniałem z tego względu że 2 krotnie przegrzałem silnik, cóż jak się oszczędza na układzie chłodzenia to potem są efekty....
Wydaje się że trafiłem w idealny moment do wrzucenia d15b7 tylko jak to wygląda od strony technicznej?

Bierze olej, nawet litr na 1kkm, wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła więc decyduje się na wymianę zamiast remontowania.
zmiewn pierscionki- co ma uszczelka pod głowicą do brania oleju?

[ Dodano: 2007-10-17, 19:42 ]
Nie wiem ile wazy, ale w 2 osoby caly razem ze skrzynia dzwigam bez problemu, choc jest ciezko :) troche nami rzuca ;)

Do hondy 3 HB to to ciezko wlozyc, w polonezie zawsze przeworze, pasami musisz to spiac, bo na zakretach to sie przesowa.
w moim d15b2 szacunkowy koszt z wzystkim czyli:
- pierścionki
- uszczelniacze
- uszczelki pod głowicę, miske itp
- panewki
- planowanie głowicy i szlif wału

wyjdzie ok. 1300 zł przy założeniu szlifu wału z tego co liczyłem.
więc niewiele dopłacasz a silnik masz jak nowy..

kupowanie silnika to loteria, a kupowanie na wygląd to wogóle loteria...

ps. jak przegrzejesz silnik to idzie uszczelka (którą wymieniłeś) i pierścionki właśnie :] -> wiem bo sam miałem taki probekm

osobiście odradzam kupowanie silnika.. jakbym kupował to zajechany który i tak bym remontował - tak jest pewniej i taniej..
pogadaj z dominikiembb tu na forum - słyszałem że sie zajmuje remontami i niech zobaczy Ci auto i oceni co trza zrobić.. sam chyba u niego też remonta zrobie :P
Dzięki za rady, więc jednak zrobie remont lub wymienię autko na lepiej wyposażony egzemplarz piątki. Wtedy będę szukał kupca na swojego oczywiście bez ściemniania że silnik jest żyleta.
Niestety nie udało mi się wyszukać nikogo o nicku dominikbb, a czy serwis nie zajmuje się silnikami? nie widziałem na forum nawet jednej złej opinii o nim;)
Servis rowniez sie tym zajmuje. Tu masz Dominika:

http://www.honda.slask.pl...iewprofile&u=15

A Tu Sajmona, ktory rowniez to ogarnia:

http://www.honda.slask.pl...iewprofile&u=42

Pyzdro :)
Super THX;)