ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Jak w temacie... Głośniki mam jedną parę standardowo w drzwiach a drugą w miejscu nietypowym bo po bokach tylnej kanapy w tych podłużnych zaślepkach co idą od bagażnika do przodu (to prawdopodobnie zrobił poprzedni właściciel ale nie przeszkadza mi to)...

I z przodu i z tyłu mam głośniki o średnicy 100mm (przód ALPINE 180W, tył PIONEER 120W). Grają nieźle ale czegoś mi brakuje...

Okablowanie przypuszczam, że nie było zmieniane od nowości (chociaż pewnie do tyłu były ciągnięte nowe kable bo jak miałem ALPINE najpierw z tyłu to grały dużo lepiej, głośniej i wyraźniej niż teraz z przodu, analogicznie z PIONEERami, teraz grają dużo czyściej niż jak były z przodu)...

Najbardziej mi chodzi o to gdzie w kostce ISO (?) wpiąć się z nowymi kablami. Chyba, że robi się to zupełnie gdzie indziej? Proszę o pomoc...


z tyłu w boczkach są orginalnie kable ja miałem cive z głosnikami i orginalnymi maskownicami w postaci zaslepek takich jak tam są tylko z otworami.

nie bardzo wiem o co ci chodzi ale podłączałem juz mnustwo sprzętu w civie i mysle ze nie bedzie zadnego problemu z zrobieniem tego.

nie bardzo wiem o co ci chodzi ale podłączałem juz mnustwo sprzętu w civie i mysle ze nie bedzie zadnego problemu z zrobieniem tego.

no ja tez myślę że nie będzie problemu :) Tylko, że jak już pociągnę nowe kable to wypadałoby wiedzieć gdzie je konkretnie podpiąć :) I jakie to w ogóle mają być kable? Czy muszę znać takie dane jak rezystancja itd przy kupnie czy po prostu pójdę do sklepu i powiem "Kable głośnikowe ku*wa" ]:-> i będzie wiadomo o co chodzi? :>
po prostu pójdę do sklepu i powiem "Kable głośnikowe ku*wa" ]:-> i będzie wiadomo o co chodzi? :>[/quote]

dokładnie tak


szczerze to ja bym najpierw pomyslal nad sprawdzeniem glosnikow, mocowania, ich wygluszenia itp zanim bym sie bral za wymiane seryjnych kabli, jesli masz te 4 glosniki podlanczone do radia tlyko bez wzmaczniacza i dajmy na to jeszcze wszytskie 4 tylko pod wyjscie na radiu np tylko na prozd to na pewno beda inaczej grac niz jak beda tylko dwa, moze cos w instalacji jest nie tak i wystarczy sprawdzic, ja po kupnie civica mialem takie burdel w instalacji ze szkoda gadac, wystarczylo wszystko spowortem podpiac jak nalezy i gra do dzis dobrze

jesli masz te 4 glosniki podlanczone do radia tlyko bez wzmaczniacza

no nie mam żadnego wzmaka...

no jesli nie masz pojecia o elektryce, nie masz schematu instalacji to znajdz kogos kto ma o tym pojecie lub tez szukaj potrzebnych informacji na forum co do kostki ISO to mysle ze google tez szybko pomoga w znalezieniu opisu co gdzie jest, ja mam gdzies w papierkach z radia opis wiec jak znajde to wrzuce
oczywiście poszukam ale jesli też coś znajdziesz u siebie w papierkach to będę dźwięczny :)

szczerze to ja bym najpierw pomyslal nad sprawdzeniem glosnikow, mocowania, ich wygluszenia itp zanim bym sie bral za wymiane seryjnych kabli, jesli masz te 4 glosniki podlanczone do radia tlyko bez wzmaczniacza i dajmy na to jeszcze wszytskie 4 tylko pod wyjscie na radiu np tylko na prozd to na pewno beda inaczej grac niz jak beda tylko dwa, moze cos w instalacji jest nie tak i wystarczy sprawdzic, ja po kupnie civica mialem takie burdel w instalacji ze szkoda gadac, wystarczylo wszystko spowortem podpiac jak nalezy i gra do dzis dobrze

to jest bardzo zdrowe podejscie do tematu
zacznij od przegladu miejsca, do ktorego masz zamiar zaladowac sprzet, wygluszenie (a w zasadzie jego brak) potrafi duzo zmienic w brzmieniu 'uklejonego' zestawu ^^
po drugie > przeglad kabelkow seryjnych jak napisal Ufok, ja tylko w tym miejscu dodam ze seria w Civic'u jest raczej malo rozwojowa
teraz temat z 'przepinaniem' w kostce ISO...jak czytam pierwszego posta, o zamontowanych glosnikach 120W & 180W, to musze zapytac: Czy ten zestaw gra na wzmacniaczu z radyjka? Bo jezeli tak jest, to nastepnym krokiem w budowaniu brzmienia powinien byc montaz nieduzego i niedrogiego, np. Blaupunkt GTA 460 ^^ wzmacniacza, jego 4x90W RMS (dla porownania sredniej klasy radio zapewnia ok. 25-30W RMS ) zapewni przyjemny zapas mocy, a poziom znieksztalcen przy wyzszych glosnosciach bedzie nieporownywalnie mniejszy , po montazu wzmacniacza pozbedziesz sie tez przepinania kabelkow
hmmm... to ja mam w takim układzie radyjko wyższej klasy bo mam wbudowanego mos-fet (czy jakoś tak) 4x50W... więc teoretycznie wzmaka chyba nie potrzebuję...

hmmm... to ja mam w takim układzie radyjko wyższej klasy bo mam wbudowanego mos-fet (czy jakoś tak) 4x50W... więc teoretycznie wzmaka chyba nie potrzebuję...
ja mowie o mocy RMS, a nie MAX ^^ podaj marke/model radia, a rozwieje Twoje watpliwosci
panasonic cq-c1475n

[ Dodano: 2009-08-03, 23:26 ]
no to informuje Cie, ze do dyspozycji masz cale, zawrotne 22W mocy RMS,
a 50W pozostaje w sferze marzen, jako moc maksymalna ^^

Pioneer TS-G1002i: moc znamionowa/maxymalna 25W/120W
Alpine SPG-10C2: moc znamionowa/maxymalna 45W/180W
a powiedz mi gdzie coś takiego znaleźć? czyli informacje o RMS?

i ile może kosztować taki Blaupunkt GTA 460? i gdzie go montować? w bagażniku?

a powiedz mi gdzie coś takiego znaleźć? czyli informacje o RMS?
generalnie, producent sprzetu podaje zazwyczaj 2 wartosci, pierwsza to moc MAAAAAX dla publiki , a druga to wartosc RMS czyli moc ciagla, ta wartosc jest wartoscia dla uzytkownika, pozwala odpowiednio dobrac moc wzmacniacza i spasowac brzmienie tonow niskich ze srednimi, itd ^^
Blaupunkt GTA 460? Nowki na Alledrogo.pl za 349,-
jedyny problem z montazem w bagazniku, to ciagniecie kabelkow (zasilanie, kable sygnalowe i kabel RCA) przez cale auto , do GTA 460 polecam zasilanie o przekroju conajmniej 10mm2, ja targalem 20mm2 pod 2 wzmacniacze i sie da
No ja juz mam kable w bagażniku ze względu na subwoofer aktywny ale nie chcialbym tam nic wiecej dokładać bo juz mam burdel z kablami i w ogole...

jesli masz te 4 glosniki podlanczone do radia tlyko bez wzmaczniacza

Nie potrzeba wzmacniacza, radio powinno bez problemu pociągnąć wszystkie 4 głośniki. Co prawda nie ma jakiejś mega mocy i głowy urywać to nie będzie, ale i głośniki 10cm pełnych 100W nie wytrzymają, więc powinno być wystarczająco.