Rychtal ObwĂłd VI

Mam mały problem. Ostatnio zauważyłem wyciek ze skrzyni przy wejści prawej półosi. Zapewne spowodowane jest to tym że jakiś czas temu ucieło mi sworzeń na dolnym wachaczu, koło stanęło w poprzek i wyskoczyła prawa półoś. Sworzeń wymieniłem, półoś wbiłem spowrotem na swoje miejsce i jakiś czas było wszystko ok.
Czy jest tam jakaś uszczelka między półosią a skrzynią??? jeżeli tak to w jaki sosób mam ją teraz wymienić???
Tak w skrzyni biegów masz, zimering który uszczelnia olej pomiędzy skrzynia a przegubem wewnętrznym półosi.
Trzeba zdemontować sworzeń dolny końcówkę drążka kierowniczego odkręcić śrubę centralna przegubu i wyciągnąć półoś. Wyciągnąć zimering nabić nowy i poskładać do kupy.
Koszt wymiany w profes motor około 100 pln.
Pozdro Servis
Z tego co wiem to jest tam najnormalniejszy w świecie simmering.
Z tego co wiem to jest tam najnormalniejszy w świecie simmering.
Kierunkowy :cool: Nie polecam zakładania zwykłych zimeringów :twisted:
Z czystej ciekawosci mam pytanie?
Kto próbował wlewac do skrzyni manualnej coś innego jak MTF lub Silnikówke 10W/40
Z czystej ciekawosci mam pytanie?
Kto próbował wlewac do skrzyni manualnej coś innego jak MTF lub Silnikówke 10W/40
Nie wlewa się nic innego a zwłaszcza polski hipol może zablokować skrzynie a nie musi. Inne objawy to ciężko wbijają się poszczególne biegi.
Radze nie eksperymentować MTF lub 10W40 nie są drogimi olejami.
Wielki dzięki Panowie za pomoc. To będzie napewno ta przyczyna. Mam jeszcze jedno pytanko: gdzie mogę dostać taki simmering i ile mniej więcej on może kosztować????
Wielki dzięki Panowie za pomoc. To będzie napewno ta przyczyna. Mam jeszcze jedno pytanko: gdzie mogę dostać taki simmering i ile mniej więcej on może kosztować????
Najlepiej kup oryginały w aso koszt rzędu 20 zł szt. a będziesz miał spokój na lata. Zamiennik się rozcieknie po kilku tysiącach mam to przerobione i nie polecam.
Części możesz kupić tez np. u nas www.profesmotor.com ale co do zimeringa to jak pisałem wyżej ASO
Pozdro Servis
No i niestety pojawił się kolejny problem. Dzwoniłem do ASO ale oni niestety nie mogą zlokalizować tego uszczelniacza. Może ktoś z was wie jak się on fachowo nazywa lub zna jego numer katalogowy?????
Dokładnie nazywa się to uszczelniacz, po angielsku "Oil seal" a jego wymiar to 35x56x8
Możesz im w hondzie powiedzieć ze na stronie 13-8 w ich książce serwisowej twojego modelu znajda twój uszczelniacz.
Właśnie odczytałem to z oryginalnej hondowskiej książki napraw, którą posiada każde ASO.
Szukać się jeleniom nie chce (amatorka) i tak wyglądają nasze serwisy zwykłego uszczelniacza nie mogą zlokalizować to co ja mam pomyśleć jak oddam auto do naprawy i po tygodniu poinformują mnie ze silnika nie zlokalizowali i mam przyj im go pokazach ehe….to taka mały żart
Pozdro.
Wielkie dzieki Servis. Tak to jest już z tymi naszymi POLSKIMI ASO.
Polska to piekny kraj
Polska to piekny kraj
Masz rację kraj wielkich możliwości