Rychtal ObwĂłd VI

Mam taki problem - w zasadzie jest on chyba juz od poczatku mojego jezdzenia honda. Otoz czasem bardzo trudno jest mi zredukowac bieg z 3 na 2. Dzieje sie tak tylko przez kilka pierwszych kilometrow jazdy, gdy silnik jest nierozgrzany jeszcze. Ale inne biegi wchodza wtedy bez problemow. Gdy silnik sie rozgrzeje, redukcja z 3 na 2 nie stanowi problemu i bieg wchodzi jak 'w maslo'
Ale gdy chce zredukowac z 3 na 2 przy nierozgrzanym silniku czasem napotykam opor i musze troche poruszac lewarkiem, aby wbic bieg.Jest to wkurzajace, a nawet niezbyt bezpieczne (zwlaszcza zima), gdy nie moge zredukowac biegu przed zakretem, tylko wjezdzam w zakret z wcisnietym sprzeglem, bo nie moge wbic tej dwojki. Na szczescie problem znika gdzies po 10 km, czyli jak silnik sie juz dobrze rozgrzeje...
Czy ktos mial moze podobny problem? Jakies podpowiedzi rozwiazania? Z gory dzieki.
P.S. Przebieg to 113 tys km, takze za 7 tys bede zmienial olej w skrzynce. Moze to pomoze?
Zły olej w skrzyni lub dawno nie wymieniany lub najgorsza opcja synchronizator 2-3 bieg
Tylko dlaczego te problemy wystepuja tylko na zimnym silniku?Po rozgrzaniu go nie mam juz zadnych problemow...
Dodam jeszcze, ze nie wystepuja zadne zgrzyty, tylko po prostu tak jakby nie dalo sie wbic lewarka w dol, trzeba nim troszke poruszac, zeby trafic w odpowiednie miejsce.
Tylko dlaczego te problemy wystepuja tylko na zimnym silniku?Po rozgrzaniu go nie mam juz zadnych problemow...
Dodam jeszcze, ze nie wystepuja zadne zgrzyty, tylko po prostu tak jakby nie dalo sie wbic lewarka w dol, trzeba nim troszke poruszac, zeby trafic w odpowiednie miejsce.
wiadomo ze metal jak sie zagrzeje to sie rozciąga - i jkak sie skrzynka rozgrzeje moze synchronizator inaczej sie uklada cholera wie- zmien olej wpierw (cytuje Servisa )
u mnie po mimo wymiany oleju nic nie ustało. Jest już taki jeden temat na forum, tam doszliśmy do wniosku że ten typ tak ma. Albo inaczej ta skrzynia jakby sama chciała dobierać biegi bo czasem nie chce też na 1 z 2 przejść i trzeba przez "policjanta" na dwójeczce ruszać. Pozdrawiam
@UP
Synchronizatory. Pozatym przy pewnych obrotach mozna wrzucic bieg pomijajac nacisniecie sprzegla. Trzeba sobie wyczuc ten moment i wtedy biegi ladnie i bez problemu sie wbija. Gorzej z redukcja. A jak ktos mowi ze "ten typ tak ma" to pupa nie fachowiec bo najlepiej powiedziec, ze czegos sie nie da zrobic bo to juz tak ma niz zawracac sobie dupe szukaniem problemu.
Tez mam takie cos z redukcja na 2, jest to wykonalne ale przy wbijaniu wystepuje taki maly opor, ktory da sie pokonac stanowczym ruchem. Zaobserwowalem, ze u mnie uzaleznione to jest od predkosci musze na prawde bardzo zwolnic zeby wbic 2 tak do 20km. Inne biegi wchodza bez problemu, zgrzytow nie ma wogole nawet przy wbijaniu tej dwojki, moze rzeczywiscie ten typ tak ma
u mnie jest podobnie z jednyka i dwujka ale ten typ tak nie ma tylko synchronizatory sa gowniane i tyle, inzynierowie sie nie popisali i juz.
To jest normalka, ale mi nareszcie wczoraj sprzęgło puściło na parkingu przed Sferą w Bielsku, moje szczęście że moja Hondzia jeździ bez sprzęgła tak jak ze sprzęgłem, dojechałem spokojnie tylko raz musiałem zapalać na 1 biegu w Skoczowie na światłach. Oprócz startu przy Sferze. Bajka jestem ciekaw co tam jest porobione w tej skrzyni
u mnie po mimo wymiany oleju nic nie ustało. Jest już taki jeden temat na forum, tam doszliśmy do wniosku że ten typ tak ma. Albo inaczej ta skrzynia jakby sama chciała dobierać biegi bo czasem nie chce też na 1 z 2 przejść i trzeba przez "policjanta" na dwójeczce ruszać. Pozdrawiam
co wy opowiadacie- mam juz drugą skrzynie i biegi malinka
jedynka mi nawet przy 50 wejdzie a na 2 redukowacx da rade przy 110 nawet :)
OK już się mogę wypowiedzieć na temat sprzęgła, mi nie wchodziła 2 i 5 a 3 i 4 tak se średnio, a z redukcja to były dopiero problemy, większość mechaników mówiła ze to synchronizatory, a tu zmiana sprzęgła i skrzynia jest super, a jaki szok sprzęgło było oryginalne i tarcze nie zużyte ale łożysko oporowe było na wabia