ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam!

Zastanwiam się nad regulacją zaworów w swojej hondzie, silnik D15Z3, MA97, przebieg 140tys. Mam pytanie czy można stwierdzić jakoś kiedy jest konieczna regulacja zaworów? Jak silnik jest ciepły to niby nic nie słychać. Słyszłem, że jeżeli podczas regulacji zaworow da sie nieoryginalną uszczelkę to są pózniej przecieki. Prawda to? Ile moze kosztować taka oryginalna uszczelka? Jaką uszczelkę polecacie org. czy zamiennik? Ddzięki.


Ja ostatnio regolowałem zawody uszczelka zostala ta co była od tego czasu zrobiłem kilka tys km i nie mam zadnych problemów z tego tytułu.
Oczywiscie byla w całosci bez zadnych uszkodzen wiec mysle ze obejdzie sie bez wymiany
różnie bywa z tą uszczelką
jak malowałem pokrywę zaworów wymieniłem uszczelkę na obwodzie pokrywy ale z racji że nie mogłem dostać tych uszczelek pod tulejki w których siedzą świece zostawiłem stare
efekt był taki że olej się sączył do tych tulejek w których siedzą świece i po pewnym czasie było tam tyle oleju że ledwo świeca z pod niego wystawała
koszt uszczelek zamienników to groszowe sprawy, za to w autoryzowanym serwisie nawet nie pytaj mi za uszczelkę na obwód pokrywy i te 4 krążki zaśpiewali 280 zł
ja bym ci poleciał profilaktycznie dać nowe uszczelki
ja odrazdam jaki kolwiek zamienik,a naj bardziej takoma,,zostaw stare seryje,kup silikon za 6zl,i bedzie trzymac,,,chyba ze cie stac na orginal,,


ja również jestem zdania jak koledzy, z tym że silikon to nie zwykły sanitarny a specjalny czerwony do wysokich temperatur.

Jeśli wymieniać uszczelkę to tylko na oryginał, ja kupiłem tylko uszczelkę, elementy pod świecami zostały stare (były w bdb stanie) i jeżdżę już rok, wszystko gra a czy nic się nie sączy można zobaczyć na fotach mojego auta ;P
Ja gdy malowalem pokrywe stwierdzilem ze uszczelka jest w bdb stanie i taka zostawilem. Tak samo z tymi przy swiecach. Zero wycieków. Wszystko zalezy wg. mnie od tego w jakim stanie sie znajduje ta uszczelka. Jesli odejdzie bez problemu i sie nie potarga, jesli nie jest nigdzie przygnieciona, przerwana, stopiona, itp. To tylko wyczyść i zostaw starą
mimo wszystko pamietaj silikon twoim przyjacielem
jakos samo słowo silikon przy naprawie uszczelki silnika mnie przeraza... nie wiem dlaczego
ja też zapodałem oryginał i mam spokój na długie lata, a kasa nie była jakaś super kosmiczna (choć jak za konsek uszczelki to dużo)
Jak kupiłem sobie zamiennik za 18 zł to mi cały silnik olejem zalewało, one jakoś pękają poprzecznie czy coś takiego i dlatego przepuszczają olej. Zainwestowałem w uszczelkę z ASO za 50 zł, rozbierałem już chyba pokrywę z 5 razy i ani kropelki teraz nie przepuszcza. Także jeśli uszczelka pod pokrywę zaworów to tylko z ASO.

silnik D15Z3, MA97, przebieg 140tys. Mam pytanie czy można stwierdzić jakoś kiedy jest konieczna regulacja zaworów?

Pewnie, że można to stwierdzić - wynika to z tabeli przeglądów serwisowych ujętej w każdym manualu bo jest to czynność, którą powinno sie robić systematycznie ( zdaje się co 40 kkm ). Uszczelkę też radziłbym oryginalną.
Witam.podepne sie pod temat.tez potrzebuje wyregulowac zawory wiec przy okazji pomyslalem o zmianie uszczelki ale z tego co piszecie to albo oryginal za ok. 50 zl albo silikon albo stara. Na allegro do concerto widze cos takiego za 55 zl i jesli to nie jest oryginal i do niczego sie nie nadaje to chyba dosc sporo.co o nie sadzicie??
http://moto.allegro.pl/it...c_concerto.html
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Ja w MA8 założyłem nieoryginalną uszczelkę w Bosh Service za 33zł+regulacja zawrów i trzyma elegancko:)(stara uszczelka przeciekała)
Kedyś pracowałem w Isuzu w tychach.Tam się montuje silniki takze do hondy,i pod pokrywke zaworów była uszczelka gumowa ale w niektórych miejscach nakładało sie jeszcze silikon min. na obsadach wałków rozrządu .Ale np.pod miske olejową ,albo pod termostat to juz tylko silikon żadnych uszczelek,takze nie obawiajcie się stosowac silikonu na silnik oczywiscvie musi byc bardzo dobrej jakosci w fabryce uzywa sie LOCKTITE.
są specjalne silikony do silników czarne ale dość ciężko je dostać
silikon jest ok. a co do uszczelek- ja mam zamiennik (gumowy a nie z korka) i jest spox. najważniejsze to przy kupnie cennić jakość gumy. są uszczelki bardzo twarde i spod takich bedzie waliło olejem. są też bardzo miekkie - też przeważnuie nie za dobre. guma powinna być elastyczna żeby się dobrze uleżała i w miare twarda. koszt tej uszczelki to 22 zł giełda gliwice.