ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
witam mam mega problem odremontowalem silnik D16A9 tzn nowe tloki uszczelki pierscienie zregenerowalem glowice i zawory itp itd... poskladalem i... odpalam ...zapalil za pierwszysm razem ciesze oko praca silnika ktory remontowalem i chodzi jak marzenie az tu nagle patrze a pasek rozrzadu zsuwa sie z kol pasowych . Zsunął sie o 5 mm i zostal na obudowie paska gdyby nie obudowa to pewnie by spadl potem zobaczylem ze juz wczesniej tak bylo bo mam cala obudowe wytarta od paska . wymienilem pasek na nowy i znowu to samo nie wiem co robic>>>>
Honda civc V gen. silnik D16A9


witam, moze cos z napinaczem nie tak jest jak trzeba?

Swoja droga wspolczuje, malo brakowalo a moglby Cie czekac kolejny remont.
na civcclub pl dowiedzialem sie ze D16A9 ma bez kolizyjny rozrząd wiec o ile to prawda to mam jeden problem z glowy
Nie ma silników całkowicie bezkolizyjnych ale każdy silnik DOHC ma ponad 80% szans że nie dojdzie do kolicji tłoka z zaworem. Aczkolwiek zdarzają się jednak sytuacje które sam znam że jednak te 80% to nie wszystko :wink:


Sprawdź czy łożyska na kołach pasowych nie mają luzów. Zbyt duży luz będzie powodował pochylenie koła pasowego a co za tym idzie zsuwanie się paska.
najprawdopodobniej znalazlem przyczyne. kolo pasowe od klimy alternatora i wspomagania nie jest oryginalne, na zebatce rozrzadu od korbowodu pasek niema na czym sie oprzec i wyjezdza z tej zebatki o 5-6 mm i zatrzymuje sie na kole pasowym od klimy itd wiecej nie wyjezdza, na poniedzialek bede mial oryginalne kolo pasowe i zobaczymy czy to bylo przyczyna
ps na kolach nie ma anie grama luzu jedynie napinacz moze cos z tym robic choc mechanik stwierdzil ze jest dobry w pn dam znac o wynikach mojej pracy