Rychtal ObwĂłd VI

Od jakiegos czasu mialem stuki w przednim zawieszeniu/ukl. kier. z prawej strony. Bylem na kampani serwisowej i zdiagnozowali drążek do wymiany oraz wspomnieli cos o luzie w ukl. kierowniczym.
Drążek został wymieniony na nowy, trochę się poprawiło, ale nadal dochodzą stuki z przedniego zawieszenia z prawej strony. Stuki są mniejsze niż były wcześniej, ale nadal występują.
Na równej drodze nie stuka, bardzo rzadko zdarzy się zeby przy skręcaniu na równej drodze cos bylo slychać, natomiast stukanie słychać na nierównościach przy raczej mniejszej prędkości. Przy większych prędkościach stukanie nie jest tak mocno słyszalne, ale cos tam slychać.
Z lewej strony jest wszystko ok, stuki slychac z częsci auta na prawo od kierowcy.
I teraz moje pytania:
1. Czy moze to byc maglownica, tak jak sugerowali w serwisie, ze jest jakis luz? Jesli maglownica to co z nia zrobic? Wymiana na sprawna uzywke?
2. Czy jesli to jest maglownica, to czy jest mozliwe ze stuka tylko jedna strona?
3. Czy moze to byc jeszcze cos innego, skoro na przegladzie nic nie stwierdzili, poza drążkiem i tym luzem w ukl. kierowniczym?
Nie wiem czy jechac do hondy gdzie robili mi drazek z reklamacją , czy jednak z drążkiem jest oki a to maglownica szwankuje.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mam uklad bez wspomagania.
Pomóżcie
Witaj. Moze byc jeszcze sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora albo nawet coś z amorkami. Mam to samo u siebie, niebawem bede przy tym gmerał to sie zobaczy. Przy starszych autach to normalne, bo to elementy metalowo-gumowe, a i nasze drogi nie pomagaja zawieszeniu..
Tez myslalem nad roznymi sworzniami czy gumami, ale w 2 roznych warsztatach nie wykryli nic innego poza tym wymienionym juz drazkiem i tym luzem w ukladzie kierowniczym.
Wie ktos moze cos na temat tej maglownicy?
Czy to moze byc przyczyna stukow?
Ktos mial taki problem z maglownica?
z tego co sie orientuje to własnie przekładnia tak moze stukać, podobno mozna lekkie luzy zniwelować przez jakaś regulacje ale chyba nie jest to praktykowane bo efekty sa kiepskie, czesciej po prostu wymienia sie całe przekładnie.
dzieki za info
cos o regulacji gosciu w serwisie mowil, ale nie gwarantowal ze to cokolwiek pomoze
w takim razie bede musial szukac przekladni niedlugo
jakie sa orientacyjne koszty zakupu uzywanej, sprawnej przekladni?
kupowal ktos moze?
zebym czasem nie przeplacil
i czy jest jakas roznica w przekladni bez wspomagania (taka mam) i ze wspomaganiem?
u mnie stukanie ustało jak wymieniłem "gumy przy stabilizatorze" :)
chyba że jesteś na 100% pewny że to nie są gumy..
chyba że jesteś na 100% pewny że to nie są gumy..
na 100 % nie jestem, ale na jakies 90 % tak
bylem w 2 roznych warsztatach i tylko przekladnia zostala wykryta
ja powiem jak było u mnie , niby wszystkie gumy ok , sam nawet je oglądałem i wyglądały na nienaruszone , dopuki pięknie soboty się mocno zirytowałem bo chałasowało tak ze pół osiedla mnie słyszało no i rozebrałem zawieche i co sie okazało guma dolnego wachacha była jak guma Donald wystarczy ze troche podziabałem powiezchnie i sie ukazał obraz nędzy i rozpaczy guma była tylko z nazwy w środku była popękana jak dłonie Pani Reginy z rybnego - ale zaznaczam ze tak było u mnie
tylko te gumy i te gumy
w takim razie dla pewności przed kupieniem przekladni pojade jeszcze raz posprawdzac dokladnie co to mi tam stuka,
bo jak by tak po wymianie przekladni dalej stukalo to bym sie chyba
no nic
dzieki za tropy, oby sie znalazla przyczyna
tez mialem taki problem. u mnie to byl sworzen od wachacza, ale ten na samym dole co ci kolo trzyma. po prostu uszczelki juz byly wyjechane, dostawala sie tam wilgos i przez ten dziwny dzwiek. ja tego shitu jeszcze nie wymienilem, ale wiem ze ten sworzec czy cos tam kosztuje 100zl. jesli potrzebujesz diagnozy na szybkiego to kup sobie preparat jak wd lub jakis odpowiednik z wlasciwosciami samorwniczymi, kup sobie tez igle. nakladasz igle na kocówke wd i przepbijasz uszczelke psikasz tego gowna troche, potem powotrz, zloz kolo i powinno byc ok na jakis czas. - -napisal wujek dobra rada - hehe, pozdro
wszystko bedzie jeszcze raz sprawdzane, zeby nie bylo pozniej niespodzianek
dzieki za rady
no i jest jakaś konkluzja tego tematu? bo zaczęło mnie to interesować ;) też mi stuka :( też podobno przekładnia :(
Miker kupil przekladnie ode mnie i okazalo sie, ze to byl dobry trop. Stukanie ustalo.
Miker kupil przekladnie ode mnie i okazalo sie, ze to byl dobry trop. Stukanie ustalo.
dokladnie tak
przekładnia od Hikiela nie miała luzów (i nadal nie ma ), więc zastąpiła moją stukającą przekładnie i od tego czasu mam spokój - rowniez psychiczny bo zadne stuki mnie teraz nie drażnią
tak wiec warto sprawdzic wlasnie przekładnie kierowniczą jesli mamy jakies nie zidentyfikowane stuki
jakie poniosłeś koszty pomijajac przekładnie od Hikiela ??
jakie poniosłeś koszty pomijajac przekładnie od Hikiela ??
80 PLN za wymiane + koszty paliwa na dojazd do warsztatu
no i zapomnialem dopisac ze jeszcze 50 za ustwienie zbieżności
dzięki, zatem udaję się tym tropem :)
dzięki, zatem udaję się tym tropem :)
w moim przypadku nikt nie chcial brac odpowiedzialnosc za to ze faktycznie przekladnie stukala
ale po wyeliminowaniu innych mozliwosci zostala tylko przekladnia, na ktorej luzy byly wyczuwalne - wiec zaryzykowalem ze to przekladnia, a trafila sie okazja od Hikiela to juz wogole nie bylo sie nad czym zastanawiac
no i to byla dobra deyzja
ale zanim zaczniesz grzebac z przekladnia to upewnij sie ze nic innego nie jest powodem stukania zeby pozniej nie miec przykrej niespodzianki
pozdro
a trafila sie okazja od Hikiela to juz wogole nie bylo sie nad czym zastanawiac
Tak wiem, jestem boski
Tak wiem, jestem boski
wybierz sie gdzies do stacji diagnostycznej na szarpaki albo do serwisu Hondy
mi wlasnie w hondzie zdiagnozowali jako pierwsi ze to przekladnia kierownicza ma luz, ale wtedy bylem na kampani wiec byl przeglad za darmo