Rychtal ObwĂłd VI

-czy w cifie z silnikiem 1.5 16v może chlapać olejem po odkręceniu korka?
dodam że jeżdziłem dwoma i działo się tak w obydwóch nie było żadnej zmiany pracy po odkręceniu korka również po wyciągnieciu bagnetu wszystko ok.Pytam bo oglądałem też dwa akoordy 2.0 16 i tam nic nie chlapało.Poproszę o odpowiedzi wszystkich hondziarzy co myślą o tym i jak mają w swoich wózkach.
jesli chlapie i tryska olejem to znaczy ze silnik ma juz przedmuchy.... i nalezaloby pomału zbierac kaske na kape silniczka ( wymiana ierscieni i uszczelniaczy....)
wg mnie jak najbardziej, jak ma poziom na max, i odkreci korek na wlaczonym silniku to bedzie tryskac. U mnie chlapie a o zadnych przedmuchach nie ma mowy.
Moje zdanie jest takie samo jak Lecha.
Myślę że mam naprawdę dobry silniczek a jak kiedyś zgubiłem korek to mi całą komorę wysmarowalo olejem. To nie ma nic wspólnego raczej z przedmuchami.
moim zdaniem rowniez plucie olejem nie jest wyrocznia - jak sie korek odkreca to zawsze jest usyfiony olejem - przeciez tam sa bebechy silnika i musza pluc olejem w trakcie pracy
hmm uscislijmy co rozumiemy prze chlapanie???
jesli zatkamy wlew reka i czujemy ze mocno tam dmucha a po podniesieniu reki -jest cala z oleju - to racja - gdzies tam na uszczelniaczach popuszcza- a jesli bedziemy czuc male cisnienie i miec doslownie pare kropelek na rece - to ok
wiem ze w silnikach D-seri sohc jest krzywka wałka rozrządu chyba nad korkiem wlewu oleju wiec przy małych przedmuchach ma prawo chlapac olejem to normalne
Jak już jesteśmy przy silniku to czy po wymianie rozrządu zmiana odgłosu pracy silnika świadczy o zbyt mocnym naciągnięciu paska czy co?
Chodzi mi o silnik f20z1 napewno przed wymianą było cicho a teraz tak jakby coś gwizdało(świstało) przy zwiększaniu obrotów ??????
byc moze ze pasek zbyt moco naciagniety
A czy przy wymianie pasków rozrzadu ustawiłeś właściwie koła zębate wałków wyrównoważających? W tych silnikach jest taki myk: kółko zębate lewego wałka ma nacięcia
( cechy), które ustawia się zbieżnie do siebie. Natomiast koło wałka prawego takich cech nie ma ( w rzeczywistości są nacięcia ale nie służą one do ustawiania tego wałka i ustawienie go wg tych cech jest błędne ). Z prawej strony tego wałka ( od strony przegrody komory silnika, tuż za rogiem ) znajduje się śruba ( 12-ka), która zakrywa otwór techniczny służący do unieruchamiania prawego wałka wyrównoważającego. Przed zdjęciem pasków wykręca się tą śrubę i wsuwa do jej wnetrza albo śrubę 100x6 ( dł. x śred. ) albo po prostu o podobnych wymiarach przedmiot ( pręt, śrubokręt ). Wsunięty tam przedmiot znajduje sie w pozycji prostopadłej do wałka i tam zachodzi na jego technologiczne sfrezowanie powodując unieruchomienie wałka na czas zdjęcia pasków. Robiłem to osobiście i wiem, że takie unieruchomienie wałka nie ma nic wspólnego z cechami, które możesz znależć na obwodzie kółka zębatego i korpusu silnika. Jeśli wymieniający nie miał o tym pojęcia i wałek ustawił wg tych cech to po prostu masz źle ustawiony rozrząd, pomimo, że silnik pracuje prawidłowo. Gdzieś miałem schemat tego ustawienia i jeśłi go znajdę to zapodam. Pozdrawiam.
z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju i sprawdzilem "dmuchanie", cos tam sobie dmucha, oleju sladowe ilosci na lapach zostaly natomiast zdziwila mnie inna rzecz: jak silnik pracowal bez korka wydobywal sie metaliczny dzwiek !! po przykryciu reka cisza, norma czy cos nie tak ? nie moge zyc z mysla ze cos mi tam moze halasowac
Metaliczny dźwięk to znaczy jaki - jakby ktoś wysypał gwoździe na blachę ? W tym przypadku raczej bym sie wystraszył. Chłopie, przecież tam krzywki wałka rozrządu walą po trzpieniach zaworów - metal o metal - to jaki stamtąd ma sie wydobywac dźwięk?
Chłopie, przecież tam krzywki wałka rozrządu walą po trzpieniach zaworów - metal o metal - to jaki stamtąd ma sie wydobywac dźwięk?
nie wiem jaki dlatego pytam, dzieki za odpowiedz nie bede sie juz wiecej tym przejmowal :wink:
Z prawej strony tego wałka ( od strony przegrody komory silnika, tuż za rogiem ) znajduje się śruba ( 12-ka), która zakrywa otwór techniczny służący do...............itd
Zarabiście to opisałeś, dokładnie tak tam jest, też używałem tego otworu do blokowania, dobrze to skośnoocy wymyślili.
Co do odgłosów, dokładnie krzywki wala po trzpieniach zaworów i odpowiedni dźwięk musi temu towarzyszyć.
A co do chlapania to wszystko zależy co znajduje się pod korkiem, generalnie rozrząd tam napina więc musi chlapać bardziej lub mniej, ale uwaga Wila jest tu bardzo cenna – przedmuch może być i można go po jakimś czasie wykryć.